Jag har haft förmånen att vara med i en passaround gällande D1 MILANO tillsammans med 9st andra.
@Jockinho
@MaBr
@midikem
@DB15
@P.K
@Hawkeye
@parasec
@Eternalis
@Lowe92
Här kommer lite snabb spec;
• 40mm
• 6mm tjock
• Japanskt Quartz
• Mineralglad med blå AR
• 5ATM
Den klocka vi testar levereras på nylonband men den finns även med stållänk som dessutom går att köpa separat.
Nu har jag bara testat klockan i två dagar men tänkte dela med mig av lite intryck under min korta tid med klockan.
Den levereras i en trevlig kartong invirad i presentsnöre. Känns klart som ett trevligt intryck.
Det första jag upplever när jag sätter klockan på armen är att den är lätt, väldigt lätt. Känns nästan lite ömtålig. Detta bör bero på att den är väldigt tunn ( 6mm ).
Nylonbandet är skönt och följsamt och klockan sitter väldigt fint på handleden och glöms ibland bort tackvare vikten och den tunna boetten. Tavlan är fint blå med sunburst effekt och leker fint i solen.
I övrigt lite trist med 5atm, kunde varit en härlig budget sommarklocka om den funkade i badet!
Med det sagt, mina små intryck under dessa dagar är att jag verkligen gillar klockan. Perfekt Grab n Go klocka då det är Quartz, den är snygg även om den delar likheter med en betydligt dyrare storebror.
Finishen är bra i prisklassen med snygg genomarbetad bordtning på boetten.
Jag skulle definitivt bli JÄTTE glad om jag vann klockan i slutet av Passarounden och skulle kunna gå så långt att jag eventuellt köper en på länk ifall jag inte vinner.
Tack till
@Jockinho för initiativet och en väl genomförd passaround så här långt.
* Ber om ursäkt ifall texten blivit osammanhängande eller konstig. Skrivit allt via telefonen i väntan på att åka iväg för bronsmatch hos vänner.