• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Affordable Squale i väntan på lunch
33A6AD14-CC7E-499D-99E2-F212C8A846A2.jpeg

... men brädad av min bättre hälft :p
DDE87E12-60C4-429A-B55B-BDA6F5800BA8.jpeg
Ledsen att säga det (nä det är jag egentligen inte, det är ju ba min åsikt :)) men tycker att Squale spöar Breitling varenda dag i veckan :)

Ledsen att säga det (nä det är jag egentligen inte, det är ju ba min åsikt :)) men tycker att Squale spöar Breitling varenda dag i veckan :)
Har en Bratte också, den är många gånger bättre än min budget Squale... men är den 15ggr... näh, så bra är den nog inte :D Hade gärna testat en lite mer highend Squale någon gång i framtiden när ekonomin tillåter.

Jävla Yema, får inte nedan dinka ur huvet ? Men kära Microvänner, är den värd stålarna ? Tänker såhär, för samma peng, får jag i Filippinerna pga bra deal tex 2 Squale 1545, eller nästan en 1545 samt en Steinhart, är det ej bättre än en Yema ?
Alt 1 Denna
upload_2019-7-6_16-10-52.jpeg

Alt 2
Dessa 2
upload_2019-7-6_16-13-30.jpeg

upload_2019-7-6_16-14-52.jpeg

Alt 3
En från alt 2 samt denna
upload_2019-7-6_16-17-49.jpeg

Pls advice, vad säger ni ? Jag lutar åt sista alternativet själv...
Skulle själv gått för alt 3, Steinharten och den gröna Squale 1545

Nästan Oris-pengar för Yema'n ju. Personligen tror jag Du blir skitnöjd med antingen Squale'n eller Steinhart. Min röst går till Steinhart.

Yema är likvärdig Oris imho, samma arv och liknande användning av bra urverk. Gillar du designen på Yema så kör på det. Det är dessutom deras egna design.

Gillar du samma Squale 2 olika färger så kör på det, osv.

Jävla Yema, får inte nedan dinka ur huvet ? Men kära Microvänner, är den värd stålarna ? Tänker såhär, för samma peng, får jag i Filippinerna pga bra deal tex 2 Squale 1545, eller nästan en 1545 samt en Steinhart, är det ej bättre än en Yema ?
Alt 1 Denna

Alt 2
Dessa 2

Alt 3
En från alt 2 samt denna

Av dem hade jag valt Yema, cool egen lite annorlunda men klassisk design.
Inget fel på de andra bara att jag personligen inte är något jättefan av mercedesvisare.

Lycka till :)

Alt 1 Denna

Alt 2
Dessa 2

Alt 3
En från alt 2 samt denna

Alternativ 3!

Postmord tog idag, på eftermiddagen bort mitt paket från appen. Jag kan heller inte längre söka på det via kolli-id på deras site. Får helt enkelt inga träffar längre..
Oroväckande.

Såg det också. Tvivlar dock att så kommer vara fallet. De behöver en GMT i sin line-up och att bara släppa 300 totalt är ingen lönsam affärsidé. Tror man kommer göra samma fuling som med superman heritage och navygraf, att man släpper onumrerad version så smånigom (med ev. någon liten tweak).

Edit: både navygraf och superman heritage släpptes väl i 500 st (först)

Lär ju bli ett jävla liv om de gör samma sak med GMT:n :p Om jag får hoppas på något är att Coke/pepsi/Batman blir limiterade och att om de skall göra fler att de gör dem i de tre andra färgerna svart/vinröd/brun-vit ... Latte?

Var någon som tog upp denna fråga på Yema CoLabs FB och här är svaret så då behöver man inte spekulera om det längre:

"Alem Arnautovic Yema what is the difference between the release of the GMT and the regular Superman Heritage and Navygraf. These were first released as numbered versions of xxx/500 but then you anyhow released the models for sales later on? Will there be any legal document stating that only 100 will ever be produced?

Yema Alem Arnautovic the models you refer to were released as a NUMBERED edition i.e. only the first xxx timepieces are numbered while there’s no limit to production. The engraving on the case back states the difference i.e. ÉDITION NUMÉROTÉE vs ÉDITION LIMITÉE "

Ingen micro, men fick in en cwc igår som är affordable iaf - velat testa en sån här trevlig pjäs ett tag, och behövde något som kunde agera beater åt den beater-iska paradiven (mer eller mindre som att anställa stuntmän för stuntmännen, men vill ju inte att paran ska få utstå för mycket:p). Den sitter sinnesjukt bra den här pjäsen iaf, och nu väntar ja med lätt spänning på ett propert ndc strap som torde dimpa ner i veckan som kommer!
Njut av lördagen, vänner!
C63DD7AA-8BDE-482C-80AE-FAD94CB10CD3.png

Tillbaka
Topp