• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

26 år gammal här :artist: Dock färdigexaminerad för två år sen så klockintresset har tagit lite ny fart sedan dess när det faktiskt finns en budget man kan handla med :cigar:
Tycker även som de flesta andra här att detta är den bästa tråden på klocksnack, med risk för att bli bankrutt förstås

Här kan man läsa om nya Dan Henry 1962.
https://wornandwound.com/introducing-the-dan-henry-1962-racing-chronograph/

Screenshot_20190708-221518__01.jpg
Väldigt tjusiga tycker jag. Synd att man inte är ute efter en kronograf just nu. :rolleyes:

Måste bara få ur mig det här, jag ser med sorgsna ögon på den här prishaussen som (för mig) decimerar klockintresset mer och mer. Därför sökte jag mig till den här tråden, hur är det hos er andra... Vore intressant att höra från er vad ni tycker.
Du har en poäng där. Visst finns det en del dyrare klockor som jag fortfarande kan tänkas köpa, men plånboken håller inte riktigt med alla gånger.
Klockintresset drivs ju främst av att kunna jaga upp och köpa klockor trots allt. Det blir ju svårare som prisutveckingen ser ut numera.
Dessutom har jag hellre flera roliga klockor än ett fåtal dyrgripar. Jag hade visserligen "upptäckt" Vostok och lite annat plånboksvänligt sedan tidigare , men det var den här tråden som gjorde mig intresserad av micromärken. Min Halios t ex, den har nog fått mest handledstid av alla mina klockor.

Det som är mest trist IMO är att jag bor så långt bort från er alla så blotta tanken på ett GTG blir till... Inget alls..
Edit: Alltså ett GTG där jag kan närvara.

Du har en poäng där. Visst finns det en del dyrare klockor som jag fortfarande kan tänkas köpa, men plånboken håller inte riktigt med alla gånger.
Klockintresset drivs ju främst av att kunna jaga upp och köpa klockor trots allt. Det blir ju svårare som prisutveckingen ser ut numera.
Dessutom har jag hellre flera roliga klockor än ett fåtal dyrgripar. Jag hade visserligen "upptäckt" Vostok och lite annat plånboksvänligt sedan tidigare , men det var den här tråden som gjorde mig intresserad av micromärken. Min Halios t ex, den har nog fått mest handledstid av alla mina klockor.
Andra totalt undervärderade märken: Corum, Ebel, Eterna, Ulysse Nardin

Delat med @UncleBear om jag fattat rätt. Sen ville ju inte @:-) avslöja sin ålder så...
Ah jag frågade bara för att jag ville bilda mig en uppfattning om huruvida ni kände till Led Zeppelin.
Själv började jag lyssna nån gång i början av -90 talet, så jag ligger ju helt klart en generation efter.

Edit: Det var kul på Secret Solstice. Utomhusfestival i Reykjavik i midsommarhelgen nu '19
Robert Plant var huvudnumret: Gitarristen i ett förband som hette 'Morcheeba' sade till publiken.
~I can see that there is a lot of hippies out there in the audience, don't think I cannot see you !

IMG_6090.JPG

Bilden visar sångerskan i bandet: Morcheeba.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp