• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Här kan man läsa om nya Dan Henry 1962.
https://wornandwound.com/introducing-the-dan-henry-1962-racing-chronograph/

Screenshot_20190708-221518__01.jpg

Jag förstår dig helt, har en Datejust som aldrig kommer lämna hamnen :)
Har också ett par sådana, dock inte just denna Steinharten (den stannar så länge jag gillar den) men däremot en conny från -67 och guinand som jag inte riktigt vet födelsedatum på men gissar på slutet på 50 början på 60 talet. Och så en Longines som hustrun förärat mej. Alla med nostalgiska bakgrunder. Trevligt att ha dem. ;)

Kommer hem från jobbet och ser att det över 200 nya inlägg i tråden. Lycka!!

Inser snart därefter att man missat starten av CW summer sale... Olycka

32 men barnlös, studerande och singel så känner mig som 25, max.

Zeppelin är bra, men inget spöar Queen.

Måste bara få ur mig det här, jag ser med sorgsna ögon på den här prishaussen som (för mig) decimerar klockintresset mer och mer. Därför sökte jag mig till den här tråden, hur är det hos er andra... Vore intressant att höra från er vad ni tycker.
Håller med dig helt och hållet. I den här tråden fick jag tillbaka glädjen till mitt klockintresse.

Har också ett par sådana, dock inte just denna Steinharten (den stannar så länge jag gillar den) men däremot en conny från -67 och guinand som jag inte riktigt vet födelsedatum på men gissar på slutet på 50 början på 60 talet. Och så en Longines som hustrun förärat mej. Alla med nostalgiska bakgrunder. Trevligt att ha dem. ;)
Absolut. I mitt fall:
Min farfarsfarfars fickur anno 1900-1910
Min morfars Omega Seamaster från ~50 talet
Min farfars Certina från ~60 talet

Såg en ny oris gmt som släpps snart. Var sjukt fin.
För stor med sina 43mm tyvärr, däremot Clean Ocean på 39,5mm är ju sweet spot. Båda sålde slut på nolltid hos Klockmagasinet :rolleyes:

Edit: Sorry förväxlade GMT date med LE Great Barrier Reef 3 som släpptes samtidigt som Clean Ocean och sålde slut direkt. Storleken var dock rätt, 43,5mm på båda

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp