• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Dubbelpostar denna här med. Min billigaste dykare.
IMG_20190712_103703_191.jpg
Har den modellen i svart. Riktigt trevlig :) .

Jag har för mig att priset på deras sida alltid är utan momsen för EU.

• All sales to European Union include VAT Tax. International customers outside European Union may be charged for taxes and duties upon delivery. Every country has a set of different rules so if you are unsure please check with your local customs to find out any extra charges you might have upon delivery.
https://www.borealiswatch.com/shipping/

Ps. Dom lade inte på moms när jag köpte ett gummi sist ( edit: det gjorde dom så jag hade fel )

Senast ändrad:
  • All sales to European Union include VAT Tax. International customers outside European Union may be charged for taxes and duties upon delivery. Every country has a set of different rules so if you are unsure please check with your local customs to find out any extra charges you might have upon delivery.
https://www.borealiswatch.com/shipping/

Ps. Dom lade inte på moms när jag köpte ett gummi sist.

Jag fick det från deras Instagram sida, där de skriver att moms tillkommer för EU kunder. Se nedan.
50% tas ut vid beställning.

3F3EA77F-2657-4092-B11C-33FEBFD8D6E5.jpeg

Åhå, ja då är det som du skriver. Klockan känns inte lika prisvärd länge får jag nog tycka med 25% påslag. Trist.

Borealis är nämligen så finurliga att de presenterar alla priser ex. moms då de har så många kunder utanför EU (som ofta ber om VAT avdrag) och lägger sedan på moms när du checkar ut i kassan om du valt leverans till EU land. Ni båda har rätt, priset Monk nämner är grundpriset och all försäljning inom EU kommer inte att betala extra tull och moms vid ankomst då detta redan plussats på vid utcheckningen i kassan. Priset för EU medborgare kommer med all sannolikhet hamna närmare $US 550 inkl. moms och frakt :rage:
Hoppas det blev lite tydligare nu :)

Borealis är nämligen så finurliga att de presenterar alla priser ex. moms då de har så många kunder utanför EU (som ofta ber om VAT avdrag) och lägger sedan på moms när du checkar ut i kassan om du valt leverans till EU land. Ni båda har rätt, priset Monk nämner är grundpriset och all försäljning inom EU kommer inte att betala extra tull och moms vid ankomst då detta redan plussats på vid utcheckningen i kassan. Priset för EU medborgare kommer med all sannolikhet hamna närmare $US 550 inkl. moms och frakt :rage:
Hoppas det blev lite tydligare nu :)

Jodå, plus nu när jag kollade mitt paypalkvitto var moms tillagt i efterhand. Vill minnas en hifiåterförsäljare som gjorde samma sak när jag var i den svängen.

Drygt 5000 kr alltså. Känns trots allt som ett rimligt pris för mig. Jag är nog inne på att beställa hem en.

Tillbaka
Topp