• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Lustigt att nu verkar Gnomon ha inne nästan alla GMTs i lager. Kändes som dom skulle ta slut fort. Väldigt sugen på den svarta GMTn men tror ni det finns chans att dom släpper en 40mm med raka visare i framtiden? Hur snart är rimligt i sådana fall? Vet att dom har en lanserad nu med mercerdes-händerna men är ej intresserad av den.

IMG_20190713_152300.jpg

Lustigt att nu verkar Gnomon ha inne nästan alla GMTs i lager. Kändes som dom skulle ta slut fort. Väldigt sugen på den svarta GMTn men tror ni det finns chans att dom släpper en 40mm med raka visare i framtiden? Hur snart är rimligt i sådana fall? Vet att dom har en lanserad nu med mercerdes-händerna men är ej intresserad av den.
Har inte sett att grodan kommit tillbaka, verkar försvunnit för gott. Sålde den lite fel alltså... :) eller kanske inte.

Ja jag var ganska bestämd på svart tavla, no date och old radium (gillar guldindex, och gissar att det kanske bara finns med old radium), men börjar leka med tanken att kanske köra vit tavla, no date och BGW9 istället.....
Fan alltså, vad svårt det är
Snyggaste kombon, bara det där med datum, då jag alltid kör med 2 dinkor, måste jag ha minst en med datum, vägrar ta upp iphone för kolla datum, av princip o lättja..

Snyggaste kombon, bara det där med datum, då jag alltid kör med 2 dinkor, måste jag ha minst en med datum, vägrar ta upp iphone för kolla datum, av princip o lättja..
Vilken kombo?

Jag orkar aldrig ställa datum, någonsin, så är en fullständigt onödig funktion för mig :p Får ju inte jobba med klocka heller, som kanske varit den enda platsen där jag faktiskt haft nytta av datum

Vilken kombo?

Jag orkar aldrig ställa datum, någonsin, så är en fullständigt onödig funktion för mig :p Får ju inte jobba med klocka heller, som kanske varit den enda platsen där jag faktiskt haft nytta av datum
Den kombon som du skrev, vit tavla, no date och BGW9 , jag jobbar med 3 olika tidzoner, så helst skulle jag ha en dinka med 3 subdials, med tillhörande datum, men ”nöjer” mig med 2 klockor ;) samt manuellt räknar ut tiden på 3dje zonen, vilken är gmt, så ej svårt...

Tillbaka
Topp