Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt! Dom är riktigt trevliga .Hinner ett varv under öppen himmel innan regnet kommer till Österlen.
Idag med italienskan på armen. Vill normalt inte ha svart tävla på sommaren men pepsi ger färg och ljus så det räcker.
Hur står sig Steinhart kvalitetsmässigt mot Meccaniche Veneziane? Ser att Italienaren snittar ca 300 euro dyrare.
Tack, jo jag har en Steinhart bara undrade i all välmening om italienaren är 3000:- + bättre?Steinhart är aldrig fel. Kvalitetsklocka helt enkelt. Känsla för varumärket är en annan sak. Steinhart är en av de mest lättsålda klockorna som finns.
Min (nu sålda) Ocean One 39 gick dessutom 0,22/d vilket är det bästa jag stött på under min tid med mekaniska klockor.
Köp en Steinhart först och känn på den.
Kommer ha beslutsångest nästa veckaEn med blå tavla kanske?
Jag var bombsäker på Vit för maximal diversifiering men blir svårt att välja mellan vit och blå nuKommer ha beslutsångest nästa vecka
Det är bara charmigt, sedan om man har manuellt uppdrag oxå, så får man pilla med det lite var dag, hade jag råd skulle jag bara köpa vintage pieces....Känns mer som riktiga klockor, plexi, lite patina, manuellt uppdrag, och bära upp dem med respekt o vördnad....Om ni tycker att datum är pillande och ett problem så ska man ju inte ge sig in i vintageträsket. Två av mina Squale har inte quickset, där kan man veva ihjäl sig innan det blir rätt datum!
Vit coolast, men fanns det ej än med vintage look oxå ?En med blå tavla kanske?
Oj, det här blir inte lätt! Jag har ingen blå eller vit tavla, så det blir nog någon av dem.Jag var bombsäker på Vit för maximal diversifiering men blir svårt att välja mellan vit och blå nu
Tror faktiskt det är vanlig C3 lume som det var på deras brons Adraga och ljusförhållanden som spökar härVit coolast, men fanns det ej än med vintage look oxå ?
Hehe... Ja båda hade ju inte varit fel men en får det bli! Har för mig att både steinhart och CW har fri frakt och fri retur...? Då kanske man kan beställa båda och känna lite på detHmm. Jag tycker så här, Steinharten är mycket prisvärd och en riktigt fin klocka. CW är en kanoonklocka och värd sina pengar (räkna med €120 i rabatt vilket kommer titt som tätt). Allt är lite bättre, inte minst länk och spänne, den är i en bättre klass och mer att jämföra med Oris och andra lite dyrare märken där den faktiskt är prisvärd. Tolka det som att om jag har pengarna så väljer jag CW med dubbla priset men du kan inte gå fel vilken du väljer. Eller så gör du som jag och skaffar bägge . Vet inte om det hjälper mer.
Så vackert!!Ny dag nya möjligheter .
Ja jag är fortfarande riktigt nöjd så det får ses som ett gott betyg . Byggkvaliten och känslan på handleden är ruggigt bra.Så vackert!!
Coolt.. vart såg du det?Det verkar som Steinhart har på g en pepsi gmt ceramic. Så om nån är på väg att köpa så kanske det är läge att vänta lite.
På deras insta. Kolla kommentarerna under senaste bilden. Gunther avslöjar lite för mycket..Coolt.. vart såg du det?
Haha, klockren kommentarer när han fick frågan. "Maybe santa claus is coming soon"På deras insta. Kolla kommentarerna under senaste bilden. Gunther avslöjar lite för mycket..