• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Vilket av märkena Steinhart och Squale känns gedignast när man håller dem i handen ?
Steinhart kostar ju grovt räknat hälften så mkt, men är Squale 'dubbelt så bra' ?
Måhända får jag bara luddiga svar, men låt gå för det :)

Edit: Sist jag frågade trodde @Nilas att jag hade vart och luktat på korken :rolleyes:

Vilket av märkena Steinhart och Squale känns gedignast när man håller dem i handen ?
Steinhart kostar ju grovt räknat hälften så mkt, men är Squale 'dubbelt så bra' ?

Edit: Sist jag frågade trodde @Nilas att jag hade vart och luktat på korken :rolleyes:
Min högst personliga uppfattning är att de är likvärdiga i kvalitet och finnish, sen finns design och historia som skiljer och där kan det överväga till Squale. Nu kanske man får på moppo av några här, helt ok.:)

Nej det var när du undrade om Squale hade vikta länkar :D. Det trodde jag bara fanns på extremt gamla R..ex :D.

Ganska jämnt tycker jag nog. Båda med för och nackdelar.
Tex så är ju Squales keramiska inlägg bra mkt bättre imo.
Jag föredrar Squale pga utformningen av boetten, men med det sagt så sitter inte Steinhart dåligt på mig. 18cm handleder.

Jag tycker min Steinhart 39 Explorer
känns som något bättre kvalitet än min Squale GMT pepsi har, men just my 2 cent!

Har bara haft en Steinhart, gäng Squales, tycker nog de är hyfsat likvärdiga , både i pris o kvalitet på standard modellerna..Men ngn annan har säkert mer utömligt svar...

Ja jag var ganska bestämd på svart tavla, no date och old radium (gillar guldindex, och gissar att det kanske bara finns med old radium), men börjar leka med tanken att kanske köra vit tavla, no date och BGW9 istället.....
Fan alltså, vad svårt det är
Vet du vilken storlek de har? Finns kanske i tråden men missade det :angel:

Likvärdigt på många plan, Squale har dock en väldigt fin historia. Fast å a dra sidan, finns inget i min bok som rättfärdigar att högre prislapp per automatik ger ljusår bättre kvalité, som för t.ex Råålex prisutveckling. Och då är jag ändå en av de som har en, innan priserna blev vansinniga.

Likvärdigt på många plan, Squale har dock en väldigt fin historia. Fast å a dra sidan, finns inget i min bok som rättfärdigar att högre prislapp per automatik ger ljusår bättre kvalité, som för t.ex Råålex prisutveckling. Och då är jag ändå en av de som har en, innan priserna blev vansinniga.
Jag har också en, men för mig är alla mina klockor likvärdiga. Jag har köpt dem alla av samma anledning, att de på något sätt tilltalat mig. Rolex var affordable en gång, så inte längre.
Ett exempel: Daytona i stål kostade typ 16-17000:- år 1989.

Senast ändrad:
Fasen, alla bilder på nylevererade Zelos Swordfish bronze "TEAL" har fått min hjärna att koka :woot:, så jag hade inget annat val än att beställa en ;). Hade tänkt mig denna Teal i stainless-varianten som kommer snart egentligen, men då får det bli någon av de mörkare blå där istället som ser finfina ut. Däremot tänker jag mig att denna Swordfish Teal ska hållas fräsch från patina, det får istället Makon ta - tycker färskt, ljust brons gör sig så jäkla bra med Teal-dialen :hungry:

Fasen, alla bilder på nylevererade Zelos Swordfish bronze "TEAL" har fått min hjärna att koka :woot:, så jag hade inget annat val än att beställa en ;). Hade tänkt mig denna Teal i stainless-varianten som kommer snart egentligen, men då får det bli någon av de mörkare blå där istället som ser finfina ut. Däremot tänker jag mig att denna Swordfish Teal ska hållas fräsch från patina, det får istället Makon ta - tycker färskt, ljust brons gör sig så jäkla bra med Teal-dialen :hungry:

Såg du att en av de blå SS hade typ struktur som Makon? Kan ju bli hur bra som helst.

Tillbaka
Topp