• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Dryden? Har inte provat dem själv men tycker att de är väldigt tjusiga och de har fått bra reviews. :)

Edit: Sommarrea just nu så landar på $279.
Dryden_Watch_Co_-_DCD-1_Blue_Dial_Modern_Layflat_001_1080x.jpg

Dryden_Watch_Co_-_DCD-1_Black_Dial_Styled_Layflat_1080x.jpg

Dryden_Watch_Co_-_DCD-1_Blue_Panda_Layflat_001_1080x.jpg

Dryden_Watch_Co_-_DCD-1_Blue_Dial_Vintage_Layflat_001_1080x.jpg

Dryden_Watch_Co_-_DCD-1_PVD_Black_Dial_Layflat_001_1080x.jpg

Dryden_Watch_Co_-_DCD-1_Steel_Bezel_Blue_Styled_Layflat_001_1080x.jpg
Tänk fall dom vore 38-39 mm istället för 42!

De behöll storleken från originalet. Dock sant som du säger att den blir lite väl stor på handleden för de flesta. Originalets original sitter desto bättre men den storleken verkar man ha lite svårt att komma ner till idag pga urverken.
Antar att vridningen får den att se något mindre ut men tycker fortfarande man kunde gjort den i samma storlek som RAF Seikon. Tycker dom färgmässigt ser riktigt läckra ut.

Ja, originalets original Heuer 2446 var väl 38-39 mm.
Det hade definitivt varit att föredra. Jag tycker, för att generalisera, att de flesta kronografer gör sig bäst under 40mm. Undantaget för min del har varit Seiko SNA411, men den bärs mycket mindre än sina 42mm av någon anledning.

Ja, båda de blåa är riktigt trevliga. Av någon anledning har jag fastnat för den med vintagelume, det blir en extra dimension på den.

Vet ni varför man har dykarring på en chrono? Har sett det innan men blev lite nyfiken nu när denna kom upp i tråden. För övrigt väldigt snygg och ser ut att vara prisvärd.

Det hade definitivt varit att föredra. Jag tycker, för att generalisera, att de flesta kronografer gör sig bäst under 40mm. Undantaget för min del har varit Seiko SNA411, men den bärs mycket mindre än sina 42mm av någon anledning.
Aldrig testat den, men bandhornen ser korta ut iaf. Tyvärr är det bara dyra (fina) kronografverk som gör sig bra i mindre boetter idag om vi pratar om mekaniska verk. Få som vill ha manuella verk idag och de enklare automatiska verken är så tjocka att proportionerna blir lite udda när man går ner till under 40 mm.

Vet ni varför man har dykarring på en chrono? Har sett det innan men blev lite nyfiken nu när denna kom upp i tråden. För övrigt väldigt snygg och ser ut att vara prisvärd.
Jäkligt bra fråga. Den har ju ingen lumeplupp i vridringen så värdelös att dyka med trots 100m WR. Det kanske är för att man ska kunna ta tiden både på biffarna på grillen och nypotatisen på spisen samtidigt? :)

Aldrig testat den, men bandhornen ser korta ut iaf. Tyvärr är det bara dyra (fina) kronografverk som gör sig bra i mindre boetter idag om vi pratar om mekaniska verk. Få som vill ha manuella verk idag och de enklare automatiska verken är så tjocka att proportionerna blir lite udda när man går ner till under 40 mm.
Ja, tyvärr så är det så. Ser inte klokt ut med klockor som är 37-38mm och över 14mm tjocka... Har kollat på att införskaffa en Seagull 1963 mest för att jag aldrig har ägt en mekaniskt kronograf och det hade varit kul att testa.

Det är inte självklart, tror mycket handlar om stilen man ville åt på "dykarkronografer". Sedan fanns ju Tag Heuern denna är en kopia på med olika vridringsinlägg. Tachymeter, som faktisk har en speciell funktion om den är vridbar. Finns fusk-GMT så man nästan kan hålla koll på en till tidszon. Sista anledningen är väl om man faktiskt vill använda den som dykarur?

Jäkligt bra fråga. Den har ju ingen lumeplupp i vridringen så värdelös att dyka med trots 100m WR. Det kanske är för att man ska kunna ta tiden både på biffarna på grillen och nypotatisen på spisen samtidigt? :)

Ah, jag godtar den förklaringen, med tanke på att dom flesta av varken dyker eller tar tid på race. En chrono för matlagning, typ en egen nisch? :cool::D:p

Nä, inget ännu. Kul att du är så nöjd.
Den där är ju bara så bra! Ska bli kul att se hur den blir när den fått mer patina, känns som att urtavlan kommer att poppa ännu mer då!

Kul att du tycker om den! Ja, det ska verkligen bli spännande att följa. Som du säger känns det som att patinan kan framhäva tavlan på ett ännu mer läckert vis! :)

Edit:
Det första citatet råkade visst följa med
på något vis, men det funkade ändå okej till inlägget ;)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp