Inte vad jag vet, det är nog ett ganska nytt märke.Har de släppt några tidigare modeller? Ser onekligen spännande ut
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte vad jag vet, det är nog ett ganska nytt märke.Har de släppt några tidigare modeller? Ser onekligen spännande ut
Tänk fall dom vore 38-39 mm istället för 42!Dryden? Har inte provat dem själv men tycker att de är väldigt tjusiga och de har fått bra reviews.
Edit: Sommarrea just nu så landar på $279.
Japp, hade varit optimalt!Tänk fall dom vore 38-39 mm istället för 42!
De behöll storleken från originalet. Dock sant som du säger att den blir lite väl stor på handleden för de flesta. Originalets original sitter desto bättre men den storleken verkar man ha lite svårt att komma ner till idag pga urverken.Tänk fall dom vore 38-39 mm istället för 42!
Antar att vridningen får den att se något mindre ut men tycker fortfarande man kunde gjort den i samma storlek som RAF Seikon. Tycker dom färgmässigt ser riktigt läckra ut.De behöll storleken från originalet. Dock sant som du säger att den blir lite väl stor på handleden för de flesta. Originalets original sitter desto bättre men den storleken verkar man ha lite svårt att komma ner till idag pga urverken.
Ja, originalets original Heuer 2446 var väl 38-39 mm.Antar att vridningen får den att se något mindre ut men tycker fortfarande man kunde gjort den i samma storlek som RAF Seikon. Tycker dom färgmässigt ser riktigt läckra ut.
Ja skärpning!!!Rundar av kvällen med lite Nodus. Fjärde klockbytet idag. Sorry för helt värdelös bild!
Sorry...Ja du får a
Ja skärpning!!!
Hmmm.......för denna gångSorry...
Det hade definitivt varit att föredra. Jag tycker, för att generalisera, att de flesta kronografer gör sig bäst under 40mm. Undantaget för min del har varit Seiko SNA411, men den bärs mycket mindre än sina 42mm av någon anledning.Ja, originalets original Heuer 2446 var väl 38-39 mm.
Skönt att man kom undan... Kan försöka rädda situationen med en gammal bild på Nodusen?Hmmm.......för denna gång
Blir man bannad om man tycker mer om kameranSkönt att man kom undan... Kan försöka rädda situationen med en gammal bild på Nodusen?
Det är väl för sina ap-korta luggarDet hade definitivt varit att föredra. Jag tycker, för att generalisera, att de flesta kronografer gör sig bäst under 40mm. Undantaget för min del har varit Seiko SNA411, men den bärs mycket mindre än sina 42mm av någon anledning.
Säkerligen, den är väldigt kort lug-lug för 42mm. Den har ju även luggar som har en riktigt bra vinkel nedåt.Det är väl för sina ap-korta luggar
Sssch, vi pratar inte högt om det här! Då får vi gå till Lifestyle...Blir man bannad om man tycker mer om kameran
Wow den var inte dum. Fick nästan lite abstinens att prova en blå. Var in och kollade på hemsidan och upplägget påminner en del om Dan Henry.Dryden? Har inte provat dem själv men tycker att de är väldigt tjusiga och de har fått bra reviews.
Edit: Sommarrea just nu så landar på $279.
Skönt att man kom undan... Kan försöka rädda situationen med en gammal bild på Nodusen?
Ja, båda de blåa är riktigt trevliga. Av någon anledning har jag fastnat för den med vintagelume, det blir en extra dimension på den.Wow den var inte dum. Fick nästan lite abstinens att prova en blå. Var in och kollade på hemsidan och upplägget påminner en del om Dan Henry.
Tack! Tror att jag har postat någon från samma "serie" innan men kommer inte ihåg.Så sjukt läcker bild.
Ja, båda de blåa är riktigt trevliga. Av någon anledning har jag fastnat för den med vintagelume, det blir en extra dimension på den.
Aldrig testat den, men bandhornen ser korta ut iaf. Tyvärr är det bara dyra (fina) kronografverk som gör sig bra i mindre boetter idag om vi pratar om mekaniska verk. Få som vill ha manuella verk idag och de enklare automatiska verken är så tjocka att proportionerna blir lite udda när man går ner till under 40 mm.Det hade definitivt varit att föredra. Jag tycker, för att generalisera, att de flesta kronografer gör sig bäst under 40mm. Undantaget för min del har varit Seiko SNA411, men den bärs mycket mindre än sina 42mm av någon anledning.
Jäkligt bra fråga. Den har ju ingen lumeplupp i vridringen så värdelös att dyka med trots 100m WR. Det kanske är för att man ska kunna ta tiden både på biffarna på grillen och nypotatisen på spisen samtidigt?Vet ni varför man har dykarring på en chrono? Har sett det innan men blev lite nyfiken nu när denna kom upp i tråden. För övrigt väldigt snygg och ser ut att vara prisvärd.
Ja, tyvärr så är det så. Ser inte klokt ut med klockor som är 37-38mm och över 14mm tjocka... Har kollat på att införskaffa en Seagull 1963 mest för att jag aldrig har ägt en mekaniskt kronograf och det hade varit kul att testa.Aldrig testat den, men bandhornen ser korta ut iaf. Tyvärr är det bara dyra (fina) kronografverk som gör sig bra i mindre boetter idag om vi pratar om mekaniska verk. Få som vill ha manuella verk idag och de enklare automatiska verken är så tjocka att proportionerna blir lite udda när man går ner till under 40 mm.
Det är inte självklart, tror mycket handlar om stilen man ville åt på "dykarkronografer". Sedan fanns ju Tag Heuern denna är en kopia på med olika vridringsinlägg. Tachymeter, som faktisk har en speciell funktion om den är vridbar. Finns fusk-GMT så man nästan kan hålla koll på en till tidszon. Sista anledningen är väl om man faktiskt vill använda den som dykarur?Vet ni varför man har dykarring på en chrono? Har sett det innan men blev lite nyfiken nu när denna kom upp i tråden. För övrigt väldigt snygg och ser ut att vara prisvärd.
Jäkligt bra fråga. Den har ju ingen lumeplupp i vridringen så värdelös att dyka med trots 100m WR. Det kanske är för att man ska kunna ta tiden både på biffarna på grillen och nypotatisen på spisen samtidigt?
Nä, inget ännu. Kul att du är så nöjd.
Den där är ju bara så bra! Ska bli kul att se hur den blir när den fått mer patina, känns som att urtavlan kommer att poppa ännu mer då!