• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ah, jag godtar den förklaringen, med tanke på att dom flesta av varken dyker eller tar tid på race. En chrono för matlagning, typ en egen nisch? :cool::D:p
Det är det enda jag använder vridringen till så... :D Förutom när jag var pappaledig förresten, då höll jag även reda på hur länge sparven hade sovit!

Det är inte självklart, tror mycket handlar om stilen man ville åt på "dykarkronografer". Sedan fanns ju Tag Heuern denna är en kopia på med olika vridringsinlägg. Tachymeter, som faktisk har en speciell funktion om den är vridbar. Finns fusk-GMT så man nästan kan hålla koll på en till tidszon. Sista anledningen är väl om man faktiskt vill använda den som dykarur?

OK, låter som man lägger till lite mer ytterligare funktioner genom att använda vridningsinlägg från dykare, som en extra typ.

Vi kollar in när Urban recenserar Dan Henry
D73F3613-C533-4807-BE00-14A9E9981924.jpeg

DFB6E12C-5897-4502-A2E1-4DB828EF3308.jpeg

174DAE15-88B2-4DFE-8D77-E7A15CF69788.jpeg

5966B0C2-BDF8-4FF2-B4E0-3B2E3C99E730.jpeg
4CF53FF3-B6F5-4F47-A202-B5EA7AD87FD4.jpeg

Grymt!
Stort grattis!

Jag har den blåa och den är bättre IRL än på bild.
Fan vad snygg! :hungry: Jag fick erbjudande om att köpa en blå istället då de fortfarande fanns i lager men kände att jag ville testa en svart då jag haft en del blå klockor men lustigt nog aldrig någon svart (vad jag minns i alla fall).

Många menar säkert att det bara är en trött BB-homage men jag tycker faktiskt inte det även om det är rätt uppenbart att man hämtat en del inspiration därifrån. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är men jag tilltalas mycket mer av Concordian som känns mindre steril på något sätt och så älskar jag ju quartz så klart.

Jag hade hört av mig till dem för någon månad sen för att fråga om de hade fått in några returer eller liknande så det var kul att de mindes min förfrågan när de nu fick in två exemplar. Du fick väl både canvas och länk trots att du bara hade beställt det ena?

Konstigt att man inte har det på denna, känns som en ganska lätt grej att fixa. Det är ju inte där man borde dra ner på kostnader.
Heuer verkar ha lämnar det redan på 60-talet. Den moderna nytolkningen Dryden har kopierat har ingen lysmassa. Är faktiskt många riktiga dykarur som inte hade lysmassa, har en på handleden nu tom.

Heuer verkar ha lämnar det redan på 60-talet. Den moderna nytolkningen Dryden har kopierat har ingen lysmassa. Är faktiskt många riktiga dykarur som inte hade lysmassa, har en på handleden nu tom.
Det är helt sant, det är egentligen bara som man ska ISO-certifiera den som den "måste" ha en lumeplupp men vridringen är ju värdelös i dåligt ljus utan den.

Vad finns det för trevliga kronografer? Dan Henry?
Det beror lite på vad du har för krav men Certina DS-2 tycker jag är trevlig om du inte har något emot quartz. Ingen mikro men väl affordable, denna kostar t.ex. ~3.5'.

index.jpg

Raymond Weil sport är absolut ”affordable”! Samma urverk som Sjöö Sandström tar 25k för köpte jag från gråis i USA för strax söder om 5k ink. frakt, tull och moms, helt ny. Slängde på ett Sailstrap och vips har jag en perfekt sommarbeater:)
8BA43E0D-3569-4470-89CF-EEC483109729.jpeg
Trevlig. Samma som Hamiltons variant också, va? Minns inte vad modellen heter just nu.

Senast ändrad:
Klart, den är "fantastic", precis som allt annat han testar. :D Med det sagt så gillar jag ändå honom och utan hans YouTube-kanal så hade jag inte hittat KS för det var han som startade mitt intresse. :)
Ja, han är allt bra lustig den killen. :) Vad tyckte du förresten om han Squale? Tiger-shark?

Tack, jo nöjd, saknar lite av den där sköna tyngden i klockan, känns lite åt det rassliga hållet men annars som sagt mycket nöjd.
Är det länken som är rasslig eller är det känslan i hela klockan? Om det är länken så kanske man ska beställa utan länk.
Och hur känns storleken, visst är den där på 38mm?
Och slutligen, blev det tull och moms på det hela? Vad fick du betala i slutändan?

Sjukt snygg är den i alla fall!:)

Något speciell är han... :rolleyes: Gillar den inte alls, rött och orange i kombination är big no från min sida. Det enda som är coolt är att den saknar datum. Bild för de som inte vet vad vi pratar om:
50504169_405201496897113_365403623894838800_n.jpg
Håller nog med om den inte är så rolig. Dessutom all text! Kunde dom inte hållt det till baksidan?

Alltså, eftersom watchgecko har det goda omdömet att använda DHL express så inte PostNord blir inblandade i transporten så dök min Geckota G-01 upp på mindre än två dygn. Den är verkligen toksnygg och jag ska försöka fånga den på bild i lite bättre ljus i morgon. Meeeen, jag har en svag misstanke att jag fått en ompackad kundretur och inte en helt ny klocka. Jag har precis mailat till dom så får vi se vad dom säger men är det någon här i tråden som har erfarenhet av Watchgeckos kundservice?

Väldigt tjusig! Jäklar vilken läcker länk också. :)
Tack! Ursäkta OT men det är en originallänk och tillverkad av legendariska Gay Freres. Mycket trevlig. Många här och övriga som fokuserar på nyare ur hade tyckt länken var alldeles för vek, lätt och sladdrig. Vi vintagenördar älskar det och det har visat sig att många av dessa äldre vikta länkar håller bättre än moderna, solida och tunga länkar. Ren funktion och håller bra, men saknar den lyxiga kassaskåpskänslan.

Tillbaka
Topp