Såg riktigt bra ut för pengen gillar dessutom att det är Quartz. Helt klar affordable status approved.Såg det bra ut? Tycker det ofta roligt att se släppen från DH. Sorry, var inte sett det själv. Sitter på kass lina ute i en Småländsk skog.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Såg riktigt bra ut för pengen gillar dessutom att det är Quartz. Helt klar affordable status approved.Såg det bra ut? Tycker det ofta roligt att se släppen från DH. Sorry, var inte sett det själv. Sitter på kass lina ute i en Småländsk skog.
Urban har tappat. Är avsnittet bra?Vi kollar in när Urban recenserar Dan Henry
Alltså, eftersom watchgecko har det goda omdömet att använda DHL express så inte PostNord blir inblandade i transporten så dök min Geckota G-01 upp på mindre än två dygn. Den är verkligen toksnygg och jag ska försöka fånga den på bild i lite bättre ljus i morgon. Meeeen, jag har en svag misstanke att jag fått en ompackad kundretur och inte en helt ny klocka. Jag har precis mailat till dom så får vi se vad dom säger men är det någon här i tråden som har erfarenhet av Watchgeckos kundservice?
Det är rätt töntigt med hans monogram, håller med om att de kunde haft det på baklocket istället...Håller nog med om den inte är så rolig. Dessutom all text! Kunde dom inte hållt det till baksidan?
Den där var ju riktigt ball!En lite udda variant av vridring också, en decompression bezel.
Ursäkta min lathet i den sena timmen, men du är på rätt spår. Länkar till en matnyttig artikel från Hodinkee för jag kommer faktiskt inte exakt ihåg hur den fungerade.
Triggar ju inte köpreflexen direkt.Något speciell är han... Gillar den inte alls, rött och orange i kombination är big no från min sida. Det enda som är coolt är att den saknar datum. Bild för de som inte vet vad vi pratar om:
Absolut tappat men det är fortfarande underhållande, bra tv när man sippar weiß och Macro studerar sina precious/KS:ar på semesternUrban har tappat. Är avsnittet bra?
Ursäkta min lathet i den sena timmen, men du är på rätt spår. Länkar till en matnyttig artikel från Hodinkee för jag kommer faktiskt inte exakt ihåg hur den fungerade.
https://www.hodinkee.com/articles/deciphering-dive-watch-markings
Riktigt coolt med Gay Freres-länk! Jag förstår precis vad du pratar om. Vintagelänkar brukar dessutom vara löjligt bekväma jämfört med nyare solida länkar som lätt blir för tunga och inte formar sig efter armen. Personligen så har jag inget emot att det rasslar heller! Jag vet att det är en dålig jämförelse men jag tror att jag är en av få som gillar originallänken till Seiko SKX...Tack! Ursäkta OT men det är en originallänk och tillverkad av legendariska Gay Freres. Mycket trevlig. Många här och övriga som fokuserar på nyare ur hade tyckt länken var alldeles för vek, lätt och sladdrig. Vi vintagenördar älskar det och det har visat sig att många av dessa äldre vikta länkar håller bättre än moderna, solida och tunga länkar. Ren funktion och håller bra, men saknar den lyxiga kassaskåpskänslan.
Riktigt coolt med Gay Freres-länk! Jag förstår precis vad du pratar om. Vintagelänkar brukar dessutom vara löjligt bekväma jämfört med nyare solida länkar som lätt blir för tunga och inte formar sig efter armen. Personligen så har jag inget emot att det rasslar heller! Jag vet att det är en dålig jämförelse men jag tror att jag är en av få som gillar originallänken till Seiko SKX...
Tråkigt. Vad är det som för dig att tänka så? Vad jag vet är dom bra på kundbemötande.
Framförallt så tycker jag mig kunna se ett par märken, ett på sidan till vänster om kronan och ett litet märke på baksidan. Ska kolla nogrannare i morgon när jag är riktigt pigg. Sen fanns det ingen rund skyddssticker på baksidan som i unboxingvideor på youtube och förpackningen, boxen är helt annorlunda än i både unboxing och Watchgeckos egna videos. Ev. tycker jag kanske också att klockan jag fått har ett för lågt nummer jämfört med numreringen på klockor i videos på youtube. Men det sista är ju bara ren spekulation då jag förstås inte har en susning om deras försäljning.
Har jag blivit sugen på denna eller? Får inte bort den .
(lånad bild)
Om vi får till en sån där utan mercedes...
Same, same, började för ngn månad sedan, sååå nice....
Det där är 42 mm boetten väl? Mina smala armar klarar inte den, åtminstone inte de jag provat och det är en tre-fyra stycken andra varianter. Annars är det en fin modell som jag tittat på några gånger. Eller har jag fel?
Ser ut att komma nya i mitten av augusti.
Man hinner vänta in och se hur det går med vår LE-klocka kanske.
Den i 39, en våt dröm.
Med jubilee
Jo du har rätt men jag menade om i 39mm .
Nästan ultimat och owg-varning då.
39ans boett med tavla, inlägg och visare från denna, kanske byta ut mercedes mot något annat om det stör för mycket. På med ett vintage domed glas och jubelee länk så blir den jävligt bra. Ändringarna bör inte bli allt för kostsamma heller
Edit: Steinhart har heller aldrig gjort en sådan version så vitt jag vet så vi blir ganska ensamma om den eller i alla fall först
Låter fantastiskt bra i mina öron .
Svårare än så behöver det inte vara. Har svårt för plexi men är inte omöjlig där. Föredrar dock ett domed safirglas.
Behöver inte vara plexi, går bra med box eller vintage domed safir också. Inte lika charmigt som plexi men en väldigt bra kompromiss av vintage och stryktåligt
Jaha, så var det med det. Vi har löst det, klockan är klar .
Det stämmer men det gör ju denna version ännu mer unik då. Tänk nedan kombination, case, glas och jubelee från explorern med färgerna, gmt, insert och roulett datum från vintage dual time
Sluta, jag klarar inte mer. Ultimat-deluxe .
Den tar jag!
Och benämnd "my", men detta behandlas väl i en konversation vill jag minnas.
Behåll tanken och lämna in förslaget ASAP.
Precis så här ska det se ut!!! Och bubblan behöver inte ens diskuteras!Redan gjort
YESPrecis så här ska det se ut!!! Och bubblan behöver inte ens diskuteras!
När kommer klockan?
jag tycker den står fint på egna ben och jag håller med dig om att den ger ett mindre sterilt intryck än bb36.Fan vad snygg! Jag fick erbjudande om att köpa en blå istället då de fortfarande fanns i lager men kände att jag ville testa en svart då jag haft en del blå klockor men lustigt nog aldrig någon svart (vad jag minns i alla fall).
Många menar säkert att det bara är en trött BB-homage men jag tycker faktiskt inte det även om det är rätt uppenbart att man hämtat en del inspiration därifrån. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är men jag tilltalas mycket mer av Concordian som känns mindre steril på något sätt och så älskar jag ju quartz så klart.
Jag hade hört av mig till dem för någon månad sen för att fråga om de hade fått in några returer eller liknande så det var kul att de mindes min förfrågan när de nu fick in två exemplar. Du fick väl både canvas och länk trots att du bara hade beställt det ena?
Jag ”dubbade” min Concordia till ”extrem-beater” häromdagen och var dum nog att låta den följa med på paintball när vi hade svensexa. Så nu har jag skrapat sönder det lilla livet . Men ärr ger karaktär, eller hur är det?
Fast med det namnet borde det vara kutym att köra med varan-band !?Komodon fick grön struts, tycker jag vart ok, eller ?
Oj det var duktigt med smisk klockan fått. Men man bör ju ha minst en klocka med egna battlescars
jag tycker den står fint på egna ben och jag håller med dig om att den ger ett mindre sterilt intryck än bb36.
Jag fick med ett blått canvas och betalade extra för länken.
Jag ”dubbade” min Concordia till ”extrem-beater” häromdagen och var dum nog att låta den följa med på paintball när vi hade svensexa. Så nu har jag skrapat sönder det lilla livet . Men ärr ger karaktär, eller hur är det?
Frågorna är många Jag blir också mer och mer tveksam. Jag var mest sugen på brun tavla/no-date/commando/silver-bgw9 och den finns ju inte heller Är också sugen på att se var mikro-LE:n landar, den känns viktigare och förhoppningsvis snabbare levereans.Och jag sitter här med morgonkaffet och är mer förvirrad än någonsin.
Ska jag verkligen beställa Adragan?
Orkar jag vänta så länge?
Var sugen på vit tavla med BGW9 lume, men verkar inte finnas som alternativ.
Concordian såg ju tokmysig ut, och för mindre pengar (quartzversionen). Ska jag beställa en sån istället?
Ska jag beställa något öht just nu med mikrotråds-LE i startgroparna?
Behöver mer kaffe....
Ni som har Concodia: Hur är länken?
Jag har samma tankar, men jag har dessutom en CW C60 i korgen. Det skulle ju vara nästa köp.Och jag sitter här med morgonkaffet och är mer förvirrad än någonsin.
Ska jag verkligen beställa Adragan?
Orkar jag vänta så länge?
Var sugen på vit tavla med BGW9 lume, men verkar inte finnas som alternativ.
Concordian såg ju tokmysig ut, och för mindre pengar (quartzversionen). Ska jag beställa en sån istället?
Ska jag beställa något öht just nu med mikrotråds-LE i startgroparna?
Behöver mer kaffe....
Ni som har Concodia: Hur är länken?
Ja, så många val!Jag har samma tankar, men jag har dessutom en CW C60 i korgen. Det skulle ju vara nästa köp.
Men jag vill ha Adragan oxå.
Och som du säger, LE-klockan hägrar ju oxå.
Val, och val och mera val
Nä, samma. Plus att jag har massor av andra utgifter inom snar framtid. Men kan ju inte låta klockorna lida för detJa, så många val!
Känner att jag inte vill shoppa loss heller innan designen på LE-klockan är klar
Ja jag funderar också på Smiths istället. Bättre pris dessutomTycker ni ska beställa Adragan så kan jag köpa loss den sen
( Jag kanske får ta och lägga en beställning ändå, tycker den är väldigt lovande, men velar mellan den i nästa år och en Smiths nu...)