• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Och jag sitter här med morgonkaffet och är mer förvirrad än någonsin.
Ska jag verkligen beställa Adragan?
Orkar jag vänta så länge?
Var sugen på vit tavla med BGW9 lume, men verkar inte finnas som alternativ.
Concordian såg ju tokmysig ut, och för mindre pengar (quartzversionen). Ska jag beställa en sån istället?
Ska jag beställa något öht just nu med mikrotråds-LE i startgroparna?

Behöver mer kaffe....

Ni som har Concodia: Hur är länken?
Och jag sitter här med morgonkaffet och är mer förvirrad än någonsin.
Ska jag verkligen beställa Adragan?
Orkar jag vänta så länge?
Var sugen på vit tavla med BGW9 lume, men verkar inte finnas som alternativ.
Concordian såg ju tokmysig ut, och för mindre pengar (quartzversionen). Ska jag beställa en sån istället?
Ska jag beställa något öht just nu med mikrotråds-LE i startgroparna?

Behöver mer kaffe....

Ni som har Concodia: Hur är länken?

Länken är av god kvalitet och med ”oysterfeeling”. Ingen microjustering dock. Men bra clasp och lagom tyngd. Smalnar av från 20- ca 16.
 

Hawkeye

Cartier
2-Faktor
Och jag sitter här med morgonkaffet och är mer förvirrad än någonsin.
Ska jag verkligen beställa Adragan?
Orkar jag vänta så länge?
Var sugen på vit tavla med BGW9 lume, men verkar inte finnas som alternativ.
Concordian såg ju tokmysig ut, och för mindre pengar (quartzversionen). Ska jag beställa en sån istället?
Ska jag beställa något öht just nu med mikrotråds-LE i startgroparna?

Behöver mer kaffe....

Ni som har Concodia: Hur är länken?
Sitter även jag med dessa funderingar om en vittavlad Adragan och mikrotråds-LE. Blir kanske båda två ändå o_O
 

gab

KS Explorers Club
35n96xt.jpg

Morgonkaffe :hungry:
Den där var riktigt häftig! Är sugen på en ny kronograf, skulle du rekommendera Nezumi?
 

TheRedDevil

Cartier
Den där var riktigt häftig! Är sugen på en ny kronograf, skulle du rekommendera Nezumi?
Ja den är riktigt snygg och mycket "affordable". Bra finish på klockan och det sitter ett Seiko meca-quarts i den. Jag kan tycka att visarna "försvinner" lätt i tavlan pga färgen, hade gärna sett en annan färg på visarna. Men jag älskar sandwich tavlan och det upphöjda glaset. Den kommer i ett racing läder band i hög kvalité men jag föredrar nato eller länk men helst länk ;) Dem har ett jubilee till sina klockor men dem är slut till denna modell och kommer tillbaka i höst!

Summan av kardemumman: Bra klocka med en egen design som jag älskar!
 

Monk

Panerai
2-Faktor
Tack! Ursäkta OT men det är en originallänk och tillverkad av legendariska Gay Freres. Mycket trevlig. Många här och övriga som fokuserar på nyare ur hade tyckt länken var alldeles för vek, lätt och sladdrig. Vi vintagenördar älskar det och det har visat sig att många av dessa äldre vikta länkar håller bättre än moderna, solida och tunga länkar. Ren funktion och håller bra, men saknar den lyxiga kassaskåpskänslan.
Förstår dig precis. Jag har en Omega Seamaster F300 från 1975 som har den stilen på länken.
BE44059D-6FC0-4493-BF09-B6BBB199F95C.jpeg

Men jag tycker att Yema har lyckats med en lite liknande känsla på sin. Kanske inte lika rörlig, men väldigt lätt och bekväm. Men om man inte är van kan den säkert kännas lite för klen som du säger, men jag gillar stilen.
B6A70409-9D7A-44AD-8DE3-AADC99FB1840.jpeg
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Förstår dig precis. Jag har en Omega Seamaster F300 från 1975 som har den stilen på länken.
BE44059D-6FC0-4493-BF09-B6BBB199F95C.jpeg

Men jag tycker att Yema har lyckats med en lite liknande känsla på sin. Kanske inte lika rörlig, men väldigt lätt och bekväm. Men om man inte är van kan den säkert kännas lite för klen som du säger, men jag gillar stilen.
B6A70409-9D7A-44AD-8DE3-AADC99FB1840.jpeg
Omegan är ju bara för grym! Om(när) jag skulle börja jaga vintage så skulle det där vara högt upp på priolistan!
 

Adro

Panerai
2-Faktor

BoZ80

Rolex
2-Faktor
119811D1-137A-41C3-9915-5A32191D14E0.jpeg
DB1CE75B-BACB-4E98-86C7-C7B6FF714725.jpeg


jag tycker den står fint på egna ben och jag håller med dig om att den ger ett mindre sterilt intryck än bb36.

Jag fick med ett blått canvas och betalade extra för länken.

Jag ”dubbade” min Concordia till ”extrem-beater” häromdagen och var dum nog att låta den följa med på paintball när vi hade svensexa. Så nu har jag skrapat sönder det lilla livet :banghead:. Men ärr ger karaktär, eller hur är det?

Jag tycker att den där är grym! Skulle gärna ha en sådan men om jag skulle önska mig datum kl 6 som automaten.
För övrigt är det en perfekt beater och lite bruksspår ger bara karaktär ;)
 

Chumba

Rolex
Och jag sitter här med morgonkaffet och är mer förvirrad än någonsin.
Ska jag verkligen beställa Adragan?
Orkar jag vänta så länge?
Var sugen på vit tavla med BGW9 lume, men verkar inte finnas som alternativ.
Concordian såg ju tokmysig ut, och för mindre pengar (quartzversionen). Ska jag beställa en sån istället?
Ska jag beställa något öht just nu med mikrotråds-LE i startgroparna?

Behöver mer kaffe....

Ni som har Concodia: Hur är länken?
Samma här, sitter och försöker bestämma färg på Adraga, drömmer om trådklockan och fått ett jävla sug att pröva en Squale...
 

Waldorf

Audemars
Och jag sitter här med morgonkaffet och är mer förvirrad än någonsin.
Ska jag verkligen beställa Adragan?
Orkar jag vänta så länge?
Var sugen på vit tavla med BGW9 lume, men verkar inte finnas som alternativ.
Concordian såg ju tokmysig ut, och för mindre pengar (quartzversionen). Ska jag beställa en sån istället?
Ska jag beställa något öht just nu med mikrotråds-LE i startgroparna?

Behöver mer kaffe....

Ni som har Concodia: Hur är länken?
Ett känt fenomen. :( Hade så klart för mej vad som skulle göras i våras, ett antal bort och ett par nya in (grön Zelos Horizon och blå CW C60 gmt 38). Började med grodförsäljningen, sen gick det i stå, ny kunskap och nya idéer. Börjar vakna till om vad som får lämna men då har jag inte tillbehören här så får vänta till september. Ingångsidan ser ju spännande men lite oklara ut och inte riktigt de som var planerade.. :):cool:
"Livet är det som händer medans du planerar för annat"
 

gab

KS Explorers Club
Ja den är riktigt snygg och mycket "affordable". Bra finish på klockan och det sitter ett Seiko meca-quarts i den. Jag kan tycka att visarna "försvinner" lätt i tavlan pga färgen, hade gärna sett en annan färg på visarna. Men jag älskar sandwich tavlan och det upphöjda glaset. Den kommer i ett racing läder band i hög kvalité men jag föredrar nato eller länk men helst länk ;) Dem har ett jubilee till sina klockor men dem är slut till denna modell och kommer tillbaka i höst!

Summan av kardemumman: Bra klocka med en egen design som jag älskar!

Då får jag nog avvakta, länk är nästan ett måste :D

Edit: felcitat
 
Senast ändrad:

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Störtskön ju! Har kikat in där tidigare men aldrig beställt. Fastnade för "surprise attack series" eller eventuellt en custom på den modellen. Hur upplevdes beställnings proceduren/skeppning av din, från HK va?
17.jpg
Tyvärr går inte den serien att göra egen design på :( själv svag för dessa. Fick först fel klocka och sedan lite trevande kommunikation men de löste det på ett bra sätt tycker jag.
 
Topp