• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Waldorf

Audemars
Förstår dig precis. Jag har en Omega Seamaster F300 från 1975 som har den stilen på länken.
BE44059D-6FC0-4493-BF09-B6BBB199F95C.jpeg

Men jag tycker att Yema har lyckats med en lite liknande känsla på sin. Kanske inte lika rörlig, men väldigt lätt och bekväm. Men om man inte är van kan den säkert kännas lite för klen som du säger, men jag gillar stilen.
B6A70409-9D7A-44AD-8DE3-AADC99FB1840.jpeg
Häftiga dessa gamla stämgaffelur... :)
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Är det länken som är rasslig eller är det känslan i hela klockan? Om det är länken så kanske man ska beställa utan länk.
Och hur känns storleken, visst är den där på 38mm?
Och slutligen, blev det tull och moms på det hela? Vad fick du betala i slutändan?

Sjukt snygg är den i alla fall!:)
Jo länken är lite rasslig men godkänd ändå. Varit lite bortskämd med gediget byggda mikros :) Boetten är lite rough med skarpa kanter. Den är rätt liten så är du van vid 40+ kommer du uppleva denna som liten. Tror jag betalade ca 300:- i övrigt, så inte så farligt.
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor

Waldorf

Audemars
Nu har man ett paket (länk) på väg från CW som landat hos pn den 14'e och som fortfarande ligger som "ankommit mottagarlandet". Det är ju (ännu) inom EU för tusans bövlar...
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Uj vad glad jag blir när man sitter med morgonkaffet och ser att den goda stämningen har återvänt i tråden :D

Visst är det ganska trevligt här inne ändå @Aurum? ;)

Förlåt för att jag gick så hårt åt dig, ser fram emot fler av dina inlägg i tråden nu.
Precis, finns ingen anledning till att en tråd inte skall kunna vara trevlig. Undviker man förutfattade meningar och personpåhopp samt faktiskt läser och funderar över inlägg en extra gång är det kanske inte krig man behöver ägna sig åt. Vi är här alla för vi tycker om klockor lite väl mycket. Lite sjukt mycket faktiskt...
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Precis, finns ingen anledning till att en tråd inte skall kunna vara trevlig. Undviker man förutfattade meningar och personpåhopp samt faktiskt läser och funderar över inlägg en extra gång är det kanske inte krig man behöver ägna sig åt. Vi är här alla för vi tycker om klockor lite väl mycket. Lite sjukt mycket faktiskt...
Precis! Håller helt och fullt med :D

Jag har en fråga till dig :) Du som är garvad affärsman och säljare, om någon kommer och vill klumpköpa 50 klockor, hur mycket skulle du gå ner från list för att dra hem affären och ändå göra en bra affär själv? 0-5-10-15-25%?

Om du har frågor så är det lilla jag kan lite om gamla kvarts-Seikos och flygplan. Annat är jag ganska värdelös på :)
 



Morgonkaffe ja.. Sänkte precis min tredje halvliter..:D
DSC_0318.JPG
Kör specialare med mycket kokosfett och lite av Oatleys havremjölk som heter "iKaffe".
Jag vet jag vet, ni hatar havremjölk och tycker att det är tramsigt vegantjafs. Men prova iKaffe, jag har fått massor av folk att byta till den från vanlig mjölk.

Sorry för OT!:)

Edit: Jag är köttätare..
 
Senast ändrad:

Adro

Panerai
2-Faktor
Morgonkaffe ja.. Sänkte precis min tredje halvliter..:D
DSC_0318.JPG
Kör specialare med mycket kokosfett och lite av Oatleys havremjölk som heter "iKaffe".
Jag vet jag vet, ni hatar havremjölk och tycker att det är tramsigt vegantjafs. Men prova iKaffe, jag har fått massor av folk att byta till den från vanlig mjölk.

Sorry för OT!:)
1.5L kaffe, fyfan. Hur mår du och din mage egentligen?
:D
 
Topp