hegefeldt
Friends of KS
Blå, blå dykbezel, datum blev det tillslut. Men ändrade mig säkert fem gånger innan beställningen gick iväg...Grå sunburst, 12h bezel, utan datum.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Blå, blå dykbezel, datum blev det tillslut. Men ändrade mig säkert fem gånger innan beställningen gick iväg...Grå sunburst, 12h bezel, utan datum.
Den blev man lite kär i. Gillar den skarpt.Själv slog jag till på en Horizon från Optik
https://optikinstruments.com/collections/all
Denna blev det:
Men de har andra fina, bland annat:
Tjusig!Svårt att använda annat än Halios just nu. Ha en trevlig mikrofredag!
De tillverkades 2014 i endast 313 exemplar, dessa såldes slut omedelbart. Om man mot förmodan får tag på en nu så ligger på 10-15k på buktenFår man vara så fräck och fråga vad de kostar? Står som sold out på sidan så kan inte se
Trevlig Laguna!Tjusig!
Hur är kvalitetskänslan i den?
Jag har en Laguna och det känns ta mig tusan som man skulle kunna slå i 4 tums spik med den
Vill du byta mot en blå utan datum och stålbezel kan vi lösa det. Har velat som fan med allt det här!Blå, blå dykbezel, datum blev det tillslut. Men ändrade mig säkert fem gånger innan beställningen gick iväg...
En länk hade verkligen ute suttit fel. Jag har för mig att Halios tidigare haft problem med förseningar pga länkar, så det är kanske en anledning till att det saknas.Jag älskar verkligen hur Halios klockorna ser ut. Både Seaforth och Tropik.
Hade den förstnämnda kommit på länk hade jag varit först i kön.
Tropik kan man hitta begagnad med länk men är ganska ovanligt, men jag kanske ska ta och göra det till sommarens uppdrag
Grå sunburst, Safir bezel, utan datumVilka är det som beställt en Seaforth? Och vilken modell? Jag har en order på Abyss blue/12 h stålbezel utan datum
CoolEftersom jag spammat tavlan senaste tiden så tar vi en caseback idag. Inte så ful den heller! Trevlig helg kamrater
Tycker nog att de borde haft ekonomiskt utrymme att iaf ha ett NH35 istället för nåt billigt quartz och safirglas för den summan de begär. Men rätt snygg
Inget för mig. Fejkad bronsversion med
Grymt bra duo. Kul oxå att se ett så respekterat och exklusivt märke sida vid sida med ett mikromärke som man tydligt ser var det hämtat sin inspiration. Lika, men ändå inteFick äntligen tag i en skönt blå Magrette Moana Pacific professional!
Helt perfekt klocka om man gillar att byta band och samtidigt råkar ha en panna med samma lugmått.
Kul, ska bli kul att se bilder på den.Haha glömde bort helt att ligga på låset på beställning av Nautilus. Skitsamma som tur var hade de kvar "ren" modell att beställa.
Så det blev Vit timvisare, polerad sekundvisare ofärgad, datum med svart bakgrund, svart sunburst urtavla (lite torrt tyvärr) med orange text. Samt lite straps till det
Har redan för många svarta men en bronze med skulpterade bezel kanter är sällsynt.
Grå urtavla, blå urtavla och "custom" var slutsålt enligt felmeddelande vid köp.
De andra som inte var custom var "all over the place" med 3 olika färger osv. Synd bara på grå urtavlan. Men obris måste ju redan känt av att den var en killer?
Modellen jag beställde:
En "custom" som skulle suttit fint hade varit grå urtavla, vit minutvisare och orange sekundvisare. Men där fick man för man har viktigare saker för sig
Den där är ball. Men det går att lägga den med grå sunburst i kassan nu?Haha glömde bort helt att ligga på låset på beställning av Nautilus. Skitsamma som tur var hade de kvar "ren" modell att beställa.
Så det blev Vit timvisare, polerad sekundvisare ofärgad, datum med svart bakgrund, svart sunburst urtavla (lite torrt tyvärr) med orange text. Samt lite straps till det
Har redan för många svarta men en bronze med skulpterade bezel kanter är sällsynt.
Grå urtavla, blå urtavla och "custom" var slutsålt enligt felmeddelande vid köp.
De andra som inte var custom var "all over the place" med 3 olika färger osv. Synd bara på grå urtavlan. Men obris måste ju redan känt av att den var en killer?
Modellen jag beställde:
En "custom" som skulle suttit fint hade varit grå urtavla, vit minutvisare och orange sekundvisare. Men där fick man för man har viktigare saker för sig
Har du testat och checka ut ? jag fick felmeddelande på följande att de var slutsålt. + Custom var slutsålt.Den där är ball. Men det går att lägga den med grå sunburst i kassan nu?
Har du testat och checka ut ? jag fick felmeddelande på följande att de var slutsålt. + Custom var slutsålt.
Man kan lägga grejer i kassan men sen tog det stop för mig....
Jag diggar den! Behåll säger jag. (Eller sälj till mig för kaffepengar )
Ytterligare en bild på senaste köpet, Crepas L’ocean, här på länk. Ni ser inte fel, det är en medveten ”lucka” i länken på varje sida. Vet inte om jag gillar denna och andra detaljer ännu eller ej. Nu förväntar jag mig att ni säger vad ni tycker om den, behålla eller sälja vidare?
Är normalt inte så förtjust i den formen på boetten men här och ihop med kronans läge och den udda länken gillar jag det. Snygg med de blåa. Jag röstar för att behålla, om inte kan du kanske sälja till mej.
Ytterligare en bild på senaste köpet, Crepas L’ocean, här på länk. Ni ser inte fel, det är en medveten ”lucka” i länken på varje sida. Vet inte om jag gillar denna och andra detaljer ännu eller ej. Nu förväntar jag mig att ni säger vad ni tycker om den, behålla eller sälja vidare?
Nu är det dags för en ny klocka, hade egentligen siktet inställt på en Aqua Terra/Explorer typ av klocka, men kan inte hitta något vettigt till rätt pris.
Så därför får det bli en vintage-style klocka, fast ny såklart.
Jag har 3 alternativ:
1. Evant Decodiver.
Denna tilltalar mig enormt, nästan lite Genta över den med sina vinklar. Det går också emot mina tidigare krav på en ny klocka, nämligen ingen länk. Men detta kommer jag lösa genom att inhandla mig en stadig mesh-länk (och odla mustash för den rätta looken)
2. Squale 30 Atmos Tropic GMT Cermaica.
En homage fast ändå inte, färgspelet är ju helt fantastiskt. Och Squale gör kvalikativa klockor, inget snack om saken. Och denna är ju inget undantag. Tyvärr 21mm luggar men kanske inte gör så mkt då den gör sig bäst på länk ändå.
3. Steinhart Ocean One vintage GMT.
Också en homage, också den som kanske är sist på listan. Men gillar den ändå. Gör sig så sjukt bra på nato. Jag kommer aldrig ha råd med orginalet så denna är ju det närmaste jag kommer.
Är det någon som ägt/äger dessa och kan ge mig input? Eller så kanske någon bara har lust att ge mig sin åsikt.
Nu är det dags för en ny klocka, hade egentligen siktet inställt på en Aqua Terra/Explorer typ av klocka, men kan inte hitta något vettigt till rätt pris.
Så därför får det bli en vintage-style klocka, fast ny såklart.
Jag har 3 alternativ:
1. Evant Decodiver.
Denna tilltalar mig enormt, nästan lite Genta över den med sina vinklar. Det går också emot mina tidigare krav på en ny klocka, nämligen ingen länk. Men detta kommer jag lösa genom att inhandla mig en stadig mesh-länk (och odla mustash för den rätta looken)
2. Squale 30 Atmos Tropic GMT Cermaica.
En homage fast ändå inte, färgspelet är ju helt fantastiskt. Och Squale gör kvalikativa klockor, inget snack om saken. Och denna är ju inget undantag. Tyvärr 21mm luggar men kanske inte gör så mkt då den gör sig bäst på länk ändå.
3. Steinhart Ocean One vintage GMT.
Också en homage, också den som kanske är sist på listan. Men gillar den ändå. Gör sig så sjukt bra på nato. Jag kommer aldrig ha råd med orginalet så denna är ju det närmaste jag kommer.
Är det någon som ägt/äger dessa och kan ge mig input? Eller så kanske någon bara har lust att ge mig sin åsikt.
Yes Steinharts bandhorn är jag väl medveten om, då jag ägt flera st dock aldrig vintage GMT'n. Jag har ca 18cm handleder, så även om dom är väldigt raka så sitter dom ganska bra på mig. Men visst föredrar man ju böjda ala Seiko Sumo.Hej Som jag nämnde i Squale tråden har GMT priset sprungit iväg. Med dagens kurs. 7191 :- + moms 8990 :- .
Jag skulle nog gå lös på en Steinhart annars. Det som är fördelen är att de håller till i Tyskland med service och garantier. Sedan är priset 4000:- kr lägre.
Det enda jag vill påminna om är Steinharts raka bandhorn som skapat många diskussioner. Nedan är några bilder som visar på skillnaden. Squales boett påminner mer om Tudor och andra välkända tillverkares boetter.
Sedan har du Squales ökänt stora krona som retar många också : )
Steinhart GMT. lånad bild.
Steinhart GMT. lånad bild.
Squale den övre.
I know. Var glad att jag sålde min, för det är den du har nu.Fick äntligen tag i en skönt blå Magrette Moana Pacific professional!
Helt perfekt klocka om man gillar att byta band och samtidigt råkar ha en panna med samma lugmått.