Känns väldigt bakvänt, egen design är steg ett idag.Svinbra råd! Nu går kickstarter kampanjen långsamt men intressant med mindre storlek, urverksval och längd vinkel på luggarna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Känns väldigt bakvänt, egen design är steg ett idag.Svinbra råd! Nu går kickstarter kampanjen långsamt men intressant med mindre storlek, urverksval och längd vinkel på luggarna.
Det är en annan tid nu än när DW slog, att ha dem som referens är skevt. Men vi väljer alla olika vägar att gå, gav bara min syn på saken.Aurum
Vi börjar alla någonstans. Att designa urtavla och välja ut övriga delar är inte direkt en ovanlig väg idag som du själv skrev i något inlägg? DW är väl tydligaste exemplet med mängder av efterföljare.
Du och din bror har gjort en riktigt snygg och unik klocka. Hoppas det går bra för er och att ni säljer bra.
Den drömmen är du inte ensam om men du kommer inte få något speciellt hantverk bara för boetten råkar ha suttit i en svensk cnc-maskin. Det är inte förrän man kommer upp i handdekorerade verk osv man verkligen kan kalla det hantverk.Aurum
Absolut en annan tid så klart. Vi är iallafall nöjda med en omsättning på 400 klockor per år. En dröm jag haft är dock att tillverka något i Sverige tillsammans med skickliga svenska hantverkare.
Supersnabbt svar att det bara var att skicka tillbaka den. Vet du hur länge det kommer att ta på ett ungefär från att ni skickade in den till att den är tillbaka (snart semester så funderar om de ska få skicka den till mitt sommarställe)?Vi fick stå för frakt själva, i övrigt var DH väldigt hjälpsam. Vet om problemet som sagt och får hoppas deras lösning hjälper.
Supersnabbt svar att det bara var att skicka tillbaka den. Vet du hur länge det kommer att ta på ett ungefär från att ni skickade in den till att den är tillbaka (snart semester så funderar om de ska få skicka den till mitt sommarställe)?
Tack för svar.~3v tur och retur typ verkar det som. Ändå helt ok tycker jag.
Den var ny för min del. Klart attraktivSjälv slog jag till på en Horizon från Optik
https://optikinstruments.com/collections/all
Denna blev det:
Men de har andra fina, bland annat:
Nån som har köpt en sån? Tror jag gillar. Känner inte att det är en direkt kopia som 95% av alla andra microbrands är.https://www.lorierwatches.com/collections/watches
Den här godbiten dök precis upp på radarn. Snygg, retro, 39 mm, NH35A. Kostar som ett impulsköp
Helt klart kopia men de har blandat friskt.Nån som har köpt en sån? Tror jag gillar. Känner inte att det är en direkt kopia som 95% av alla andra microbrands är.
Ja. Ser Seamaster och sub, har för mig jag läst vilka 3 som inspirerat.Helt klart kopia men de har blandat friskt.
Efter att ha varit utan min fina i någon vecka har nu min ersättningsklocka kommit
Och i ärlighetens namn kunde jag inte varit nöjdare!
Dels gillar jag tavlan ännu bättre på denna, dels är kronan inte lika trögskruvad, dels är bezel helt linjerad med index, men framför allt misstänker jag att jag fått ett ETA 2824 ist för ett Seagull-verk (kan såklart ha dyngfel men gillar tanken). Den tillverkas nämligen med båda.
Varför tror jag det? Jo, Dels är den helt annorlunda i uppdraget än den gamla var, mycket lenare. Kan ju också såklart bero på att det gamla verket inte var 100%.
Tiden ställs också i motsatt rikting mot vad min gamla gjorde vilket får mig att misstänka att det är ett annat verk i den.
Lär öppna den efter sommaren och se efter men nu känns det bättre att låta den vara stängd inför badsäsong.
Hursomhelst är jag (för tillfället iaf) sjukt nöjd med både säljarens agerande och min nya klocka!
Läcker tavla på den. Bra köp.Efter att ha varit utan min fina i någon vecka har nu min ersättningsklocka kommit
Dels gillar jag tavlan ännu bättre på denna, dels är kronan inte lika trögskruvad, dels är bezel helt linjerad med index, men framför allt misstänker jag att jag fått ett ETA 2824 ist för ett Seagull-verk (kan såklart ha dyngfel men gillar tanken). Den tillverkas nämligen med båda.
Varför tror jag det? Jo, Dels är den helt annorlunda i uppdraget än den gamla var, mycket lenare. Kan ju också såklart bero på att det gamla verket inte var 100%.
Tiden ställs också i motsatt rikting mot vad min gamla gjorde vilket får mig att misstänka att det är ett annat verk i den.
Lär öppna den efter sommaren och se efter men nu känns det bättre att låta den vara stängd inför badsäsong.
Hursomhelst är jag (för tillfället iaf) sjukt nöjd med både säljarens agerande och min nya klocka!
Den är jävligt cool. Jag röstar på att den är trådens officiella sommarklockaEfter att ha varit utan min fina i någon vecka har nu min ersättningsklocka kommit
Efter att ha varit utan min fina i någon vecka har nu min ersättningsklocka kommit
Den är jävligt cool. Jag röstar på att den är trådens officiella sommarklocka
Gött att det löste sig så snabbt och bra!
Väldigt distinkt, den byter extremt fort. Dock 23.51 caSchyst tavla!
Om du kollar på hur klockan byter datum så kanske du kan se om du har fått ett annat urverk.
Jag gissar nu på att Seagull verket som du hade innan bytte datum sakta men säkert mellan kl 23-24?
Min klocka jag hade tidigare med miyota 9015 gjorde så, och även min Orient. Så misstänker att dom flesta billigare utverka beter sig på det viset.
Alla klockor som jag har haft med ETA 2824-2 byter datum exakt när klockan slår 24:00 med ett distinkt klick.
Snygg tavla, vad är det för klocka? Tyckte det var svårt att se på bilderna.Alltså förlåt att jag spammar, men den här tavlan!! Kan inte sluta sitta och vinkla klockan för att hitta alla färger.
Väldigt distinkt, den byter extremt fort. Dock 23.51 ca
Väldigt fin den där!Alltså förlåt att jag spammar, men den här tavlan!! Kan inte sluta sitta och vinkla klockan för att hitta alla färger.
Det är en San Martin. Kinesiskt mikromärkeSnygg tavla, vad är det för klocka? Tyckte det var svårt att se på bilderna.
Ja jag räknar inte med att det är det, men bra går den! Får nog öppna nån dag och kollaKanske kan vara ETA då? I så fall får man säga grattis
Det finns säkert någon som läser här med bättre koll, men jag funderar på om ett ETA kan vara kalibrerat dåligt så att den byter datum för tidigt?
Ja jag är galet nöjd!Väldigt fin den där!
Har ju att göra med om visarna är monterade i rätt position. Så det kan givetvis hända på ett ETA också.men jag funderar på om ett ETA kan vara kalibrerat dåligt så att den byter datum för tidigt?
Riktigt snyggt ur och rena reklambilden.Dagens Micro. I solnedgång. På en klapperstenstrand.
Tack, ibland får man till en bra bildRiktigt snyggt ur och rena reklambilden.