• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Grattis! det tog lite tid :p Jag "bröt" plasten på min idag efter en månads flip flop tankar. Lite drygt 1000 dagar var det för mig, augusti 2015. Behåller den tack vare att den kosta skjortan 3600:- bara i moms .... haha varsågod Löfven slit dem med hälsa. Förstår fortfarande inte hur de fick fram den summa....

Som sagt vänta 3 år och spendera 3ggr mer en vanligt för en homage : ) ibland gör man inte det bästa inköpen....
keywest-7.png

Andra orsaken är roulette datumet som gör att jag inta vill sälja.
keywest-38.png

Då hänger jag med.
Får väl hoppas att det stämmer som man säger, den som väntar på något gott.....
Men den ser ju som sagt grymt trevlig ut på hemsidan och de bilder som ni la in här.

Sorry skriver som en kråka men har inte fått klockan än bilden är lånad :bag:

Är i grupp 10 så sist i gänget...
men kul ska de bli speciellt när det poppar upp likasinnade :)

Dagens count
E0B8E755-66EC-46E1-9F92-C195B29D88FD.png

Boldr finns ju även hos SeriousWatches för den som vill handla inom EU och redan ha moms etc i priset. För övrigt grymt bra priser också med det i tanke

Vad säger vi om Boldr, inte tittat mycket åt Voyager förrens jag såg bilden nedan. Och då väcktes ett litet habegär :pompus:
6E7D489E-5643-4194-AA95-73805CE31481.jpeg

Edit: 20mm luggvidd var en positiv överraskning!

Citerar mig själv. Såg lite bilder på den kontra ex Armida A1 i mässing. Boldr verkar uppvisa mer korrosion än patina, iaf om den badas i saltvatten. Lite mystisk patina eller? :confused:
4C1FC74E-EEDE-4E15-9144-626BDC0B1D1C.jpeg

Idag dök en Ventus Mori SW-2 upp. Grönt, mässing, sandwichtavla, färgmatchat datumhjul, 4 band, klockrulle och Seikoverk. Mycket nöjd!
1010495-01.jpeg
1010472-01.jpeg
1010459-01.jpeg
Mycket trevlig!:) Ska fundera på vad som egentligen hindrar mig från att beställa ett ex.:rolleyes:
Men är verkligen datumhjulet grönt? Ser svart ut på bild.

Nu är det dags för en ny klocka, hade egentligen siktet inställt på en Aqua Terra/Explorer typ av klocka, men kan inte hitta något vettigt till rätt pris.
Så därför får det bli en vintage-style klocka, fast ny såklart.
Jag har 3 alternativ:
1. Evant Decodiver.
Denna tilltalar mig enormt, nästan lite Genta över den med sina vinklar. Det går också emot mina tidigare krav på en ny klocka, nämligen ingen länk. Men detta kommer jag lösa genom att inhandla mig en stadig mesh-länk (och odla mustash för den rätta looken)
EVANT%2BDecodiver%2B04.jpg

2. Squale 30 Atmos Tropic GMT Ceramic.
En homage fast ändå inte, färgspelet är ju helt fantastiskt. Och Squale gör kvalikativa klockor, inget snack om saken. Och denna är ju inget undantag. Tyvärr 21mm luggar men kanske inte gör så mkt då den gör sig bäst på länk ändå.
Squale30AtmosGMTVintageCeramicaL.jpg

3. Steinhart Ocean One vintage GMT.
Också en homage, också den som kanske är sist på listan. Men gillar den ändå. Gör sig så sjukt bra på nato. Jag kommer aldrig ha råd med orginalet så denna är ju det närmaste jag kommer.
o1v-gmt_2017_1kx1k_06.1512744190.jpg

Är det någon som ägt/äger dessa och kan ge mig input? Eller så kanske någon bara har lust att ge mig sin åsikt.
Vilka trevliga klockor. Evant tilltalar mig mycket.

Tillbaka
Topp