Hjelm
Guld
Det där är Ventus absolut snyggaste modell! Och du tar riktigt fina bilder
Ventus Mori SW-2 idag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det där är Ventus absolut snyggaste modell! Och du tar riktigt fina bilder
Ventus Mori SW-2 idag.
Ja vilken lutar det åt @Birchgrove ?Vilka trevliga klockor. Evant tilltalar mig mycket.
Kul att höra. Jag är också nyfiken på en Black Bay, vad är det som du gillar med dem? Du har ju en Bull shark, och de har ju några gemensamma nämnare förstås, men de skiljer sig också ex antal tusenlappar i priset. Jag kan googla men det är roligare att höra en vapenbroder berätta sitt tänk tycker jagEvant'en ligger högst upp, men lite andra klockaffärer kom ivägen. Får se hur det blir nästa vecka, men det lutar åt 2 faktiskt. En till Black Bay samt Evant'en
Kanske är hybris, men har en bra känsla inför det.
Det är så sant och bra beskrivet. Jag har också alltid haft dykare, och det är såna jag alltid suktar efter . Jag ska titta vidare efter nåt fint exemplar av en Black Bay för att ha i kollektionenSvårt att sätta fingret på det, men jag har älskat Black Bay'n sen första gången jag såg den. Ett slags mellanting från absoluta toppen av horologins förtrollade värld. Och även om min Bull Shark är ganska lik så finns det tillräckligt med design som skiljer dom åt.
Jag antar att det helt enkelt kokar ner till ens högst personliga smak och stil. Jag gillar dykare, har alltid gjort och kommer nog alltid göra det.
Och det är där jag lägger dom mesta pengarna när det kommer till klockor
Jag var precis inne på hemsidan och kollade.Ingen mindre än Peter Speake-Marin som ligger bakom detta märke, kronografen var snygg.
https://www.stoicworld.com
Fick äntligen tag i en skönt blå Magrette Moana Pacific professional!
Helt perfekt klocka om man gillar att byta band och samtidigt råkar ha en panna med samma lugmått.
Nej, denna får nog bli kvar. Hade den berömda passaround-klockan tidigare och ångrade mig efter att ha sålt den.Sälja ?
Hade en Baltic hms 001. Gillade designen, men jag kände att tavlan försvann under glaset. Och sen var jag inte jättwkompis med Miyota-urverket. Tror mer på den handjagade kronografenSlänger ur mig detta, har säkert redan diskuterats: Baltic. Fina klockor. Gillar formspråket. Och storleken. Billiga urverk?
Var det du som högg denna alltså?
Jag brukar bli utkastad ur andra trådar, men nä du har rätt, det är ett litet märke men kanske inte ett mikromärke. Ska vi radera och gå vidare?Var det du som högg denna alltså?
Trevlig men är det ett mikromärke?
Ja det såldes en likadan för lite sedan. Bra pris var det också har jag för mig.Jag brukar bli utkastad ur andra trådar, men nä du har rätt, det är ett litet märke men kanske inte ett mikromärke. Ska vi radera och gå vidare?
Jag köpte den här till min fru direkt från Hamilton när den lanserades, det finns alltså en till i krokarna?
Oh. Sorry.Ja det såldes en likadan för lite sedan. Bra pris var det också har jag för mig.
Det finns väl en Hamiltontråd men är man Paneristi på heltid så kan man ju omöjligt hålla reda på sådant.
I Sverige kanske Hamilton kan räknas som ett mikromärke?Oh. Sorry.
Ja, jag är lite för mycket paneristi på heltid, du har rätt. Jag postar därborta i den angivna tråden istället. Tack för överseendet.
I Sverige kanske Hamilton kan räknas som ett mikromärke?
Hur är det egentligen med Magrette? Är det ens ett mikromärke längre?
Håller med! Men Seikos? Liksom hallå... (som fjortisen hemma skulle säga)Jag gillar att det postas andra märken än vad som anses som mikromärken, det håller liv i den här trevliga tråden. Sen kan ju diskussionen "men är verkligen det där ett mikromärke?" hållas i evigheter. Så fortsätt att posta Hamiltons, Steinharts och Seikos
Vad är på ingång?Hoppas jag kan bidra med några bilder som platsar här snart.
Det är ingen beställning lagd men för tillfället ligger denna dinka nära till hands.Vad är på ingång?
Kanske fel kalla detta för mikromärke, iof lika originella som Steinhart (har nog också två egna modeller )...
Om länken vore lite bättre så vet i tusan om det går att hitta en bättre kronograf för runt en tusing. Förutsatt en klarar av homager, vilket mikrotråden nog gör
Vart kan man hitta en sån ? Bra beater?
Top! TackFinns på alpha watch europasida.
Beater ska den nog inte vara. Den tål säkert en del men 5atm i wr och plexiglas är väll inte helt stabilt hehe
Positivt är verket. Ett seagull st-19 vilket är både fint dekorerat (roligare än seikos budgetbaksidor) och oftast stabilt
Sälja ?Kört Bull Sharken jag köpte av @Birchgrove idag. Det är nog den snyggaste klockan jag ägt, efter Alpinisten på Strapcode länk.
Så mycket att gilla; färgen, gilt visare och index med riktigt skarpa kanter, den feta kronan och det kupade glaset med sin blåtonade AR.
Det är bara synd att den är modernt stor och att låset är lite väl kraftigt för mina sparrishandleder. Men jag tror jag kan vänja mig.