• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ni som köpt Squale Pepsi GMT, kom den i vanlig låda eller i lådan med klockrulle? Alla jag sett på nätet har haft klockrulle min kom dock i "standardlådan".
20190721_123638.jpg
Den kom i låda med klockrulle..

Spelar ingen roll vad den ligger ute för så länge den inte är såld. Vissa har ju fantasipriser på Ebay. :)

Just dessa LE brukar gå, även om dom kanske inte går för 20tkr som den listar just nu. 10-12tkr alla gånger och just den här säkert mer :)

Jo, men skulle den gå för 15' så är det fortfarande långt ifrån 20'. :)

Är det för att det är LE dom ligger ut på det priset? Hänger inte riktigt med på varför de blir så dyra? Har
Steinhart typ en helt sjuk fanbase?

F

Får man nästan köpa 3 ex, minst , av vår LE sedan, blir man rik.....

Ja för att det är 42mm LE versionen som det endast finns 40st av, merparten förmodligen hos de ursprungliga ägarna och kommer väldigt sällan upp till salu. Finns 100st i 39mm också som gjordes förra året och går också långt över det dom listade för €595. Det var dom jag hänvisade till när jag nämnde priser på 10-12tkr.

Edit: Steinhart har också en mycket trogen fanbase plus att marknaden för homager är mycket större än vad folk tror, finns gott om köpare på en schysst homage bara kvalitén finns där.

Går den för 15 så är den bra mycket närmare 20 än listpris som då var runt €400-500 :) På bukten går dom dyrt, något billigare på forum.
Den är såld nu

Om det är någon i tråden som är sugen på denna så är det bara att hojta. Frun har bestämt sig för att sälja och jag tänkte ge er en heads up innan den hamnar på K&S. :)

Edit: Kommer med det som var i förra säljesannonsen, inte med bandet på bilden.

Edit 2: Aaaaaand it's gone!
LRM_EXPORT_969539026763638_20190707_221832247.jpeg

Senast ändrad:
Om det är någon i tråden som är sugen på denna så är det bara att hojta. Frun har bestämt sig för att sälja och jag tänkte ge er en heads up innan den hamnar på K&S. :)

Edit: Kommer med det som var i förra säljesannonsen, inte med bandet på bilden.
LRM_EXPORT_969539026763638_20190707_221832247.jpeg
Hur stor är den? Letar en rolig dykare till frugan, men den får inte vara för stor.

Och det oförlåtliga att jag hade en Steinhart med på listan :D

... och att prisökningen på 10000kr på Submariner beror på att den blivit 10000kr bättre
Apropå rolex, i en klockbutik igår så fick jag hänga med bakom disken för han skulle visa sin gömma av rolex kopior. Safirglas, ETA urverk, glidelock och kunde fan inte se någon skillnad:eek:.. 200euro. Undrar hur vanligt det är med sånna runt handleden på folk..jag tackade givetvis nej.. :)

Apropå rolex, i en klockbutik igår så fick jag hänga med bakom disken för han skulle visa sin gömma av rolex kopior. Safirglas, ETA urverk, glidelock och kunde fan inte se någon skillnad:eek:.. 200euro. Undrar hur vanligt det är med sånna runt handleden på folk..jag tackade givetvis nej.. :)
Tror det är majoriteten av Rollarna man ser, tror dessutom att vi ser en hel del här på KS utan att vi vet om det och att många av dem som bär dem gillar att klaga på Steinhart :)

Tror det är vanligare än folk tror. Har en fantast på jobbet som äger ett flertal dyrgripar...samma snubbe går omkring med galet bra replikor nästan dagligen (känns fan som det roar honom också av nån sjuk anledning)

Tillbaka
Topp