• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hmm, undrar vem det kan vara??
20190725_122525.jpg
Stort grattis! Jäkligt fin :). Sa bli kul att höra vad du tycker efter lite handledstid.

Tack för det utförliga svaret! Jag är dock fortfarande lite förvirrad över hur jag ska lyckas uppnå liknande oxidering som du beskriver. Låter klurigt :)
Har inte själv gjort det, men börja med saltvatten eller se bara till att tvätta den rätt ofta. Då blir grunden jämnare och vatten tränger ju in överallt. Att den sedan bli blankare på alla utstickande partier är mer eller mindre naturligt om man bär den en del. Annars är det bara att mekaniskt nöta boetten mot ett tygstycke med eller utan slipmedel. Är en kul process och man ser resultat rätt snabbt.

Dags att kliva in i micro. Finns sjukt mkt kul utanför de större tillverkarnas fokus. Har länge sneglat på NTH Näcken och varje gång jag sett en har det bultat lite extra hårt innanför bröstet. Perfekta proportioner i kombination med snygg design fick mig slutligen att slå till. Kommer på länk men för tillfället sitter ett Tropic från watchgecko på.
20190725_102719.jpg
20190725_103022.jpg
20190725_103009.jpg

20190725_103343.jpg
Välkommen till mikrovärlden :)
Bra val med NTH, jag älskar min..

Jag får hoppas att min håller tätt
Imorgon då vi har vassröjning:)
Det bör den göra, jag har aldrig haft problem med mina Vostoks tidigare. Skruvade loss bakboetten efter konsultation med Meranom (så garantin inte ryker) för att släppa ut vattnet och såg ganska direkt vad som var felet. De gamla boetterna har en bred tätring under locket som blir tätare i takt med att trycket ökar men här var det endast en tunn liten rackare som dessutom hade kommit ur sitt spår och klämts ihop, fanns naturligtvis ingen tätning där inte :oops:

Är du nöjd med Pepsi Squalen nu?
Har inte bestämt mig ännu :)

Vill någon ha ett tropic?Jag fick det här gummit av @LennyK i förhoppningen att det skulle användas men jag har fått inse att jag och CNS gummiband inte går ihop. Det har tyvärr gulnat lite sedan jag fick det men det borde rätta till sig antingen i lite solljus eller i ett väteperoxidbad för den som orkar mecka med det.

Det är ett CNS Tropic typ 1. Gratis till den som vill ha det.

0ABB85CF-9639-43AC-8951-9FF93F364A28.jpeg

Grym!! Hur känns den?
Har bara haft den några timmar men känns gedigen och välbyggd. Det här är väl normalt inte min typ av klocka egentligen, pysslar mest med vintage annars, så kan inte direkt jämföra med andra micromärken. Storleken funkar bra på mig - bevels på bandhornen gör att den känns ganska nätt och inte klossig. Gillar att färgerna på bezeln är nedtonade (på solskensbilden ovan blev de betydligt skarpare än de är i verkligheten). Tycker även att de har även lyckats utmärkt med nyansen på fejkpatinan, ser precis ut som gammalt tritium eller radium. Så jag är nöjd!

Tillbaka
Topp