En sån här:
NTH Barracuda Vintage Black Date.
Som nu får känna lite lugn, när barnen sover
Ser riktigt trevlig ut den där också. Trivs du med länken? Jag orkade inte justera den utan böt direkt till gummi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En sån här:
NTH Barracuda Vintage Black Date.
Som nu får känna lite lugn, när barnen sover
Grattis till en fin pjäs. Bara bomba på med bilder
Efter mycket tjat i denna tråd så fick jag äntligen tag i en Squale pepsi GMT! Den överträffar mina förväntningar ordentligt. Stort tack till @Nicke75 som var villig att sälja den till mig!
PS, kommer troligtvis bli mycket bilder under dagen. Ber om ursäkt i förväg!
Vafan är ett Orpon? HahaVad drygt det är när man svettas som ett orpon även fast man är blickstilla
Men! Jag vill också ha min Nanok!Ledig ända tills imorgon. Det firas såklart på stans bästa pub där en 50cl mikromärkesdryck endast kostar 29:-. Perfekt för en framtida GTG
Ahhh, så bra. Både ölen och handledskompisenLedig ända tills imorgon. Det firas såklart på stans bästa pub där en 50cl mikromärkesdryck endast kostar 29:-. Perfekt för en framtida GTG
Jag kan hålla mig lite passiv fram tills du fått din om du vill? Vet hur det kan varaMen! Jag vill också ha min Nanok!
Haha nej. Bomba på med bilder!Jag kan hålla mig lite passiv fram tills du fått din om du vill? Vet hur det kan vara
Ledig ända tills imorgon. Det firas såklart på stans bästa pub där en 50cl mikromärkesdryck endast kostar 29:-. Perfekt för en framtida GTG
Blir lite D1 idag för mig med. Börjar gilla den mer och mer men hade ju önskat att den var mindre.
Vad säger ni gubbar, ser den inte för stor ut? Ber om ursäkt för riktigt kassa bilder på tåget
Snyggt! Bra idé! Kanske kan ni även göra en "reverse" med lite tweed på mer/mycket läder?Hej kära klockbröder
Jag undrar om ni kan ge lite input på en grej innan det går alldeles för långt. Min kära sygalna bättre hälft @pulver81 vill börja sy prylar till klockor i brist på annat att sy då lillemans garderob är fylld till bredden.
Jag föreslog att hon kanske kunde kika på att göra band eller klockrullar. Hon bad mig att ta fram lite grundmaterial att jobba med så jag har klippt till lite material och motvilligt släppt ifrån mig mina favoritband. Förutom det har jag beställt lite spännen i 16-18-20mm.
Då jag har tummen mitt i handen så vill jag påpeka att modellerna är grova prototyper och skall klippas och sys också av min betydligt mer kompetenta sambo.
Min tanke är dels vanliga band samt en egen variant av Nato där sprinten sitter i bandet för att undvika att det bygger så mycket på höjden. Materialet är just nu en stomme av slitstark canvas och ett ytterlager av äkta handvävd skotsk tweed från yttre Hebriderna. En gång i tiden var tanken att det skulle blivit en kostym till lilleman så att han matchar sin far men det blev tydligen inget med det. Jag har aldrig sett ett tweedband innan och det är ju oerhört slitstarkt. De vanliga banden kommer att fodras med vegetabiliskt garvat get och nöt läder. Tweedväven kommer att fixeras med flexibelt genomskinligt gummi/textillim och spännen och kanter kommer att fixeras med söm med stoppningstråd. Funderar kanske att impregnera banden också för vattenbeständighet.
Tanken är väl att hon skall sälja lite granna precis som att hon säljer kläder till höger och vänster. Är det möjligt att göra det utan att gå med förlust? Är designen okej (de vanliga banden kommer med vintage/art deco-spännen och 4mm tapering ie. 20-16)? Är materialvalen helt pt skogen och är det värt det då banden kostar kanske 70-100kr per band att göra? Är det något hon bör tänka på när hon syr och klipper banden?
Input mottages tacksamt
STORT grattisHållit mig utanför tråden i en vecka, är tillbaka som en gift man! Självklart fick min fru en klocka i morgongåva, kul med en Tissot med diamanter & chronometer
Den fick du till riktigt snyggt, ser ju ny utJaha då landade även pjäs nr 2.
En Yema Navygraf. En magisk liten pjäs med sina 39mm. Känns mycket välgjord rakt igenom, iallafall sett till finishen och detaljerna samt passformen.
Känns grymt bra. Mycket bilder kommer det att bli och även en omedelbar wrist-roll
Hej kära klockbröder
Jag undrar om ni kan ge lite input på en grej innan det går alldeles för långt. Min kära sygalna bättre hälft @pulver81 vill börja sy prylar till klockor i brist på annat att sy då lillemans garderob är fylld till bredden.
Jag föreslog att hon kanske kunde kika på att göra band eller klockrullar. Hon bad mig att ta fram lite grundmaterial att jobba med så jag har klippt till lite material och motvilligt släppt ifrån mig mina favoritband. Förutom det har jag beställt lite spännen i 16-18-20mm.
Då jag har tummen mitt i handen så vill jag påpeka att modellerna är grova prototyper och skall klippas och sys också av min betydligt mer kompetenta sambo.
Min tanke är dels vanliga band samt en egen variant av Nato där sprinten sitter i bandet för att undvika att det bygger så mycket på höjden. Materialet är just nu en stomme av slitstark canvas och ett ytterlager av äkta handvävd skotsk tweed från yttre Hebriderna. En gång i tiden var tanken att det skulle blivit en kostym till lilleman så att han matchar sin far men det blev tydligen inget med det. Jag har aldrig sett ett tweedband innan och det är ju oerhört slitstarkt. De vanliga banden kommer att fodras med vegetabiliskt garvat get och nöt läder. Tweedväven kommer att fixeras med flexibelt genomskinligt gummi/textillim och spännen och kanter kommer att fixeras med söm med stoppningstråd. Funderar kanske att impregnera banden också för vattenbeständighet.
Tanken är väl att hon skall sälja lite granna precis som att hon säljer kläder till höger och vänster. Är det möjligt att göra det utan att gå med förlust? Är designen okej (de vanliga banden kommer med vintage/art deco-spännen och 4mm tapering ie. 20-16)? Är materialvalen helt pt skogen och är det värt det då banden kostar kanske 70-100kr per band att göra? Är det något hon bör tänka på när hon syr och klipper banden?
Input mottages tacksamt
Jaha då landade även pjäs nr 2.
En Yema Navygraf. En magisk liten pjäs med sina 39mm. Känns mycket välgjord rakt igenom, iallafall sett till finishen och detaljerna samt passformen.
Känns grymt bra. Mycket bilder kommer det att bli och även en omedelbar wrist-roll
Jaha då landade även pjäs nr 2.
Låter kul och kan säkert funka. Är bara kvalitén och hållbarheten bra så säljer det förmodligen.Hej kära klockbröder
Input mottages tacksamt
Nice! Den var riktigt bra! Stort grattis!Jaha då landade även pjäs nr 2.
Fin den där.Sunburst!
Ja den är utplockad i juni i år så bara någon månad gammal. Känns redan bra och länken som du säger är ju grymt bekväm. Är lite svag för h-länkar också . Är helt övertygad om att dina tankar om klockan stämmer till fullo.Den fick du till riktigt snyggt, ser ju ny ut
Grattis, hoppas att du gillar den och håller med mig på min input om klockan
PS: Visst är länken skön?
Härlig, grattis.Jaha då landade även pjäs nr 2.