• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag och Squalen slappar i soffan på terrassen. Frun är iväg med väninnorna och sparven sover som tur är. Har precis varit och tömt bilen på grejer och blev lite deppig, gillade fan den där bilen ändå. :sorry:

Det var intressant att höra att verkstaden gjort en uppskattning av värdet på bilen och kommit fram till att den bara var värd 15 000kr mindre än jag köpte den för och det var 2,5 år sen. Jag jobbar i bilbranschen och fick ett jäkligt schysst pris men ändå.

Killen i verkstaden kollade också konstigt på mig när han frågade vem som kört och jag sa att det var jag. Han förstod inte att jag ens stod upp efter den smällen. :confused:

Nu ska jag sluta upp med att trakassera er med mina snyfthistorier! :p

PSX_20190726_190653.jpg

PSX_20190726_191239.jpg

PSX_20190726_190919.jpg

PSX_20190726_191006.jpg

PSX_20190726_191023.jpg

PSX_20190726_190814.jpg

Jag är som sagt i branschen och har sett ganska många krockade bilar men jag har aldrig sett en bil där det varit så mycket våld att balken spruckit! :eek:
PSX_20190726_190737.jpg
Phew. Fan vilken tur att du mår bra efter den smällen. Bilen var väl skitsamma, det går att fixa en ny. Ta hand om dig broder

Konstiga sötsaker:)
Tur du va själv iaf inte kul med barn i bil vid krock.
Kör Passat med och är oerhört nöjd.
Ja, var riktig tur! Blir garanterat en ny Passat när det är dags, klockren bil för pengarna.

Ser obehagligt ut. Jag tar en sån här istället! :D Är också en hedning och dricker den ur ett Krönleins-glas! :p
PSX_20190726_200923.jpg

Bara skönt att du mår bra.
Ja, det är absolut det viktigaste! :)

Phew. Fan vilken tur att du mår bra efter den smällen. Bilen var väl skitsamma, det går att fixa en ny. Ta hand om dig broder
Ja, bilen är egentligen skit samma men det är en så jäkla tröttsam process med försäkringsbolage, fixa ny bil etc. :confused: Tack kompis, det ska jag! :)

Ja, var riktig tur! Blir garanterat en ny Passat när det är dags, klockren bil för pengarna.

Ser obehagligt ut. Jag tar en sån här istället! :D Är också en hedning och dricker den ur ett Krönleins-glas! :p
PSX_20190726_200923.jpg

Ja, bilen är egentligen skit samma men det är en så jäkla tröttsam process med försäkringsbolage, fixa ny bil etc. :confused: Tack kompis, det ska jag! :)
När försäkringsbolaget löser in bilen åt dig, berätta inte vad du tror den är värd. Jag fick typ 15% mer än vad jag sett dom gå för på Blocket. Fick bilhandlarpris av länsförsäkringar när dom löste in min lilla skoda fabia efter krock.

När försäkringsbolaget löser in bilen åt dig, berätta inte vad du tror den är värd. Jag fick typ 15% mer än vad jag sett dom gå för på Blocket. Fick bilhandlarpris av länsförsäkringar när dom löste in min lilla skoda fabia efter krock.
Nä, enda gången man ska öppna munnen är när man tycker att man fått för lite! 15% är ju ett riktigt bra påslag. :)

Skönt att du mår bra @MaBr, dagar som dessa får man varva ner med några kalla och smälta allt!
Tack för omtanken! :) Det är precis det jag gör för tillfället! :D
PSX_20190726_203022.jpg

Jag och Squalen slappar i soffan på terrassen. Frun är iväg med väninnorna och sparven sover som tur är. Har precis varit och tömt bilen på grejer och blev lite deppig, gillade fan den där bilen ändå.
Det var intressant att höra att verkstaden gjort en uppskattning av värdet på bilen och kommit fram till att den bara var värd 15 000kr mindre än jag köpte den för och det var 2,5 år sen. Jag jobbar i bilbranschen och fick ett jäkligt schysst pris men ändå.

Killen i verkstaden kollade också konstigt på mig när han frågade vem som kört och jag sa att det var jag. Han förstod inte att jag ens stod upp efter den smällen. :confused:

Nu ska jag sluta upp med att trakassera er med mina snyfthistorier! :p

PSX_20190726_190653.jpg

PSX_20190726_191239.jpg

PSX_20190726_190919.jpg

PSX_20190726_191006.jpg

PSX_20190726_191023.jpg

PSX_20190726_190814.jpg

Jag är som sagt i branschen och har sett ganska många krockade bilar men jag har aldrig sett en bil där det varit så mycket våld att balken spruckit! :eek:
PSX_20190726_190737.jpg

Skönt egentligen att dom går sönder sådär. Avleder mycket kraft och är konstruerade för att gå sönder. Tur det vara bara du i bilen och att du mår förhållandevis bra! Köp något gött nu för att fira! Varför inte en Nodus Salmon Skye!? :)

Skönt egentligen att dom går sönder sådär. Avleder mycket kraft och är konstruerade för att gå sönder. Tur det vara bara du i bilen och att du mår förhållandevis bra! Köp något gött nu för att fira! Varför inte en Nodus Salmon Skye!? :)
Ja, det är ju precis det som är meningen. :) Galet mycket deformationszoner på moderna bilar. Vi hade en bil på jobbet som blev krockade rakt framifrån och det gick inte att stänga bagageluckan för att baken på bilen hade fångat kraften genom balkarna! :eek:

Nu har jag redan en Nodus och min fru har visat ohälsosamt mycket intresse för Salmon Sky. Näää, jag vet att jag inte skulle ha visat henne bilder på den! Kommer aldrig att få ha den ifred om jag köper en sån. :shifty:

Just nu så har jag extra stort intresse för Obris Morgan Seastar, Baltic Aquascaph (Blue gilt), Lorier Falcon med grön tavla, Sinn 104 St Sa I och eventuellt Squale Pepsi GMT. Får se vad jag kan hitta! :p

Tro det eller ej. Sitter utan en mikro just nu, senast det hände var typ när Sundsvall brann.

Har en icke affordable nu inom räckhåll. Men sen vill jag ha en antingen Raven Endeavour, Tempest Viking, Doxa (var nära att smälla till på en nu senast på K&S men den försvann snabbare än en avlöning), NTH Näcken, Red Sea Holystone, Ocean7 GMT, CW GMT.

Sitter någon på nån av dessa, dunka iväg ett meddelande så ser vi, vid en ev affär så bjuder jag på en... det vet ni, Norrlands Guld

PSX_20190726_200923.jpg

Man kan kanske säga att Passat är bilvärldens motsvarighet till Squale? :D

Tillbaka
Topp