• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Mkt

nice, speciellt färg kombon...

Japp, och det var eastwood's fel :) Han postade (toksnygga) bilder på sin och jag dreglade lite. Klockan jag väntar på är nästan samma lika fast med orange sunburst dial och jag chansköpte detta bandet. Får se hur det passar när det kommer men jag tror det kan funka till båda klockorna.
273842812151_1.jpg

Den är i.a.f. riktigt snygg på Omega Planet Ocean som har en rätt liknande färgskala.
69384_MAIN_2960.jpg

Senast ändrad:
Micros är ju fulöl. Billiga tingest som gör samma sak som de dyra, fast kanske lite sämre. Eller bättre, beroende på hur man ser det.
Vad snackar du om? :confused: Micro är ju hantverksöl när den är som bäst! Etablerade märken är däremot som en dålig lager på krogen, samma skit som du köper på bolaget för en tia men för tio gånger pengarna! Förutom kanske Seiko, Citizen och Orient. :p

Vad snackar du om? :confused: Micro är ju hantverksöl när den är som bäst! Etablerade märken är däremot som en dålig lager på krogen, samma skit som du köper på bolaget för en tia men för tio gånger pengarna! Förutom kanske Seiko, Citizen och Orient. :p
Beroende på hur man ser det, som sagt :p
Bägge resonemangen är totalt stringenta!

Senast ändrad:
Micros är ju fulöl. Billiga tingest som gör samma sak som de dyra, fast kanske lite sämre. Eller bättre, beroende på hur man ser det.

Alltså, näää. Även om jag skulle dricka med syftet att bli på pickalurven så vill jag att det ska smaka gott under tiden. En fylla på fulöl är som att vinna en korpmatch mot ett gruppboende. Eller som polaren som kom till plugget i åttan och skröt om att han hade sett pattar i helgen och så visade det sig senare vara kusinens pattar. I.o.f.s. var det riktigt bra pattar upptäckte jag men ändå. Ovärdigt och ingen match typ!

Lite så även om det förstås finns undantag.

De som reserverade en Yema superman får 10% som tack för det, fick precis mejl om att den kommer kosta €1349 om man slutför innan 22/7 :D

Complete your purchase

Hello,

You have recently reserved a number for the Superman Heritage GMT and we would like to thank you that.

Following this, we would like to give you the opportunity to confirm this reservation before the 22nd of July (official pre-order launch date). After this deadline, your number will no longer be attributed to your account and will be made available to other clients as demands are very high.

To make sure that your number is reserved, we are sending you an invoice to make your payment and confirm the number.

Please note that the your 10% discount code has already been applied to the price on the invoice.

Please click on the BLUE button below to complete your purchase.

We thank you in advance for your understanding and hope to see you soon on Yema.com

Regards,

The Yema Team.
Blev det ett köp i slutändan? Jag valde att hoppa av. Dels ångrade jag mig att jag inte tog coke eller batman varianten. Pepsi kändes lite tråkigt. Även lite synd att den inte kommer förens i november.

Microölen köps med fördel över nätet, med dessvärre ofrånkomligt distributions strul, ibland, via statens eminenta kanal, postnord, men smakar gott när man får den, o man kan handla förhållandevis mkt. ”Finölen”, innehållet i princip samma, handlas med ett enormt pris tillägg för täcka alla finölsbolags kostnader: media,reklam, pröjsa diverse kändisar samt sist men inte minst, finbutikens lokaler ska betalas, sedan inmundigas finölet, i små mängder, de flesta som dricker finölet, har O koll på innehållet, men skryter gärna över finölet, tillsammans med likasinnade, och beklagar sig över fulölets egenskaper, igen med 0 koll;)

Microölen köps med fördel över nätet, med dessvärre ofrånkomligt distributions strul, ibland, via statens eminenta kanal, postnord, men smakar gott när man får den, o man kan handla förhållandevis mkt. ”Finölen”, innehållet i princip samma, handlas med ett enormt pris tillägg för täcka alla finölsbolags kostnader: media,reklam, pröjsa diverse kändisar samt sist men inte minst, finbutikens lokaler ska betalas, sedan inmundigas finölet, i små mängder, de flesta som dricker finölet, har O koll på innehållet, men skryter gärna över finölet, tillsammans med likasinnade, och beklagar sig över fulölets egenskaper, igen med 0 koll;)
Mycket bra sammanfattning! :D

Dagens affordable:
PSX_20190730_092810.jpg

Tack ska ni ha! :happyhappy:

@Hjelm, du är inte helt ute och cyklar! Det är en 1545 Militaire som har fått ett svart datumhjul och visarna från en 60 Atmos Blu Puro (vilket i princip är samma visare som på 1521 men med "old radium"-lume). :)
Är sugen på att montera 1521 brons visare på Pepsin. Hur lyckades du få tag i extra visare till din? Gick du direkt via Squale eller annan ÅF?
1521BR-026-G-5.jpg

Visst tillkommer väl moms om man beställer från gnomon? Alltså att klockan fastnar i tullen och så får man betala in...?
I såna fall skulle en pepsi gmt gå på 799 dollars +moms vilket borde bli runt 9500kr?
Eller?

Dök upp en på blocket där nypriset anges till 8000... jag skulle ju skamlöst ange nypriset inkl. Moms om jag sålde vidare...

Visst tillkommer väl moms om man beställer från gnomon? Alltså att klockan fastnar i tullen och så får man betala in...?
I såna fall skulle en pepsi gmt gå på 799 dollars +moms vilket borde bli runt 9500kr?
Eller?

Dök upp en på blocket där nypriset anges till 8000... jag skulle ju skamlöst ange nypriset inkl. Moms om jag sålde vidare...
Skamlöst och skamlöst, det är ju den faktiska kostnaden man betalat. Jag ser inga moraliska fel i det.

Eller?

Gnomon skriver ju ner värdet på försändelsen så moms och avgifter blir ungefär 300kr på en GMT. Knappast lagligt men så är det.

Blev det ett köp i slutändan? Jag valde att hoppa av. Dels ångrade jag mig att jag inte tog coke eller batman varianten. Pepsi kändes lite tråkigt. Även lite synd att den inte kommer förens i november.
Nej tyvärr, jag var redan tveksam pga priset men att ringen var enkelriktad gjorde mitt val till slut definitivt

Därför bör vår LE tavla se ut så här :D

FB_IMG_1564476408429.jpg

Gnomon skriver ju ner värdet på försändelsen så moms och avgifter blir ungefär 300kr på en GMT. Knappast lagligt men så är det.

Jaha... ja, men då stämmer ju 8000 rätt bra.
Dessutom bra att veta inför en ev. Beställning.... nån tipsade mej om squale tropicen som är 42mm... den växer ju mer jag kollar på den, men jag har svårt för datumbubblan.

Så jävla sant! :D
Bra skrivet!

Dessutom bra att veta inför en ev. Beställning.... nån tipsade mej om squale tropicen som är 42mm... den växer ju mer jag kollar på den, men jag har svårt för datumbubblan.
Sitter med den på armen nu och den är så jäkla bra. Go for it! :D Jag störde mig lite på bubblan på bild men på armen gör den sig bra. Dessutom är det ordentlig förstoring på bubblan så den gör sitt jobb ypperligt! :)
PSX_20190730_112721.jpg

Sitter med den på armen nu och den är så jäkla bra. Go for it! :D Jag störde mig lite på bubblan på bild men på armen gör den sig bra. Dessutom är det ordentlig förstoring på bubblan så den gör sitt jobb ypperligt! :)
PSX_20190730_112721.jpg
@JonasUppsala
What @MaBr said. Funderade länge på att skaffa en och plötsligt blev det bra läge. Är utomordentligt nöjd så här långt med helheten. Riktigt bra storlek för min smak, skön länk och bra tyngd. Gedigen och snygg klocka!
Bjuder på en halvkass bild i väntan på att dottern ska lunchsova.
F67CF070-0ACA-41F8-9642-CAE9D8EEA7FD.jpeg

Tillbaka
Topp