Jaspero
Basic
Den där har jag kikat på sen innan jul... hur känns den?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Funderar på att avyttra min Squale Pepsi, har i princip endast anpassat länken till min 17cm handled. PM vid intresseJaha... ja, men då stämmer ju 8000 rätt bra.
Dessutom bra att veta inför en ev. Beställning.... nån tipsade mej om squale tropicen som är 42mm... den växer ju mer jag kollar på den, men jag har svårt för datumbubblan.
Medberoende heter det och är en tung lott att nödgas bära.Det kan möjligtvis vara så att lillebror påverkats av storebrors beroende.
![]()
Mycket klocka för lite pengar.Den där har jag kikat på sen innan jul... hur känns den?![]()
Blött och trist ute, varmt och franskt inne.
Mycket nöjd med storleken på denna. Så pass nöjd att jag för första gången har vågat mig på något som är ännu mindre, närmare bestämt 36mm.
Har jag tur så anländer det imorgon. Något som har några år på nacken men som dock är en affordable, say no more...
![]()
Nja, ingen av dina förslag var rätt tyvärr.Zeno? Alpha?
Jag gillar själv mindre ur med, F-91 som suttit på mkt senaste tiden med sina ca 33mm sitter väldigt skönt. Lite komiskt då att denna Gulfmaster kom idag...
![]()
Dock förlåtande med G-shock och lite större diameter, väger nog knappt 100g med![]()
Vad är det där för något?Och så dagens dundermikro! Ha en grym kväll, allihop
![]()
Och så dagens dundermikro! Ha en grym kväll, allihop
![]()
https://www.a-13a.com/shop/en/home/9-a-13a.htmlVad är det där för något?![]()
A-13a, eller Klockan med stort K! Vilket i det här fallet innebär den som fick in mig i hobbyn på riktigVad är det där för något?![]()
https://www.a-13a.com/shop/en/home/9-a-13a.html
Riktigt läcker men känns spontant rätt dyr med sina 8'500?
Tack mannen! VärmerSäger det igen, riktigt trevliga klockor du har och haft! Alltid bra bilder med![]()
Haha, va fan! Igen?Funderar på att avyttra min Squale Pepsi, har i princip endast anpassat länken till min 17cm handled. PM vid intresse
![]()
Ligger ju redan annons ute.Haha, va fan! Igen?
Haha ja, den var helt klart bättre andra gången men min nya G-SHOCK har överträffat alla mina förväntningar och för första gången på länge känner jag att jag kanske kan bli en OWG, den har till och med fått mig att överväga avyttring av allt utom min guld Squale och brons AmphibiaHaha, va fan! Igen?
Har du slagit huvudet?Haha ja, den var helt klart bättre andra gången men min nya G-SHOCK har överträffat alla mina förväntningar och för första gången på länge känner jag att jag kanske kan bli en OWG, den har till och med fått mig att överväga avyttring av allt utom min guld Squale och brons Amphibia
![]()
![]()
![]()
Porter nästa?Haha ja, den var helt klart bättre andra gången men min nya G-SHOCK har överträffat alla mina förväntningar och för första gången på länge känner jag att jag kanske kan bli en OWG, den har till och med fått mig att överväga avyttring av allt utom min guld Squale och brons Amphibia
![]()
![]()
![]()
Guld Squalen är som Jenna JamesonHaha ja, den var helt klart bättre andra gången men min nya G-SHOCK har överträffat alla mina förväntningar och för första gången på länge känner jag att jag kanske kan bli en OWG, den har till och med fått mig att överväga avyttring av allt utom min guld Squale och brons Amphibia
![]()
![]()
![]()
Skitkul att patinera brons o mässing. Som att skaffa ny klocka när man känner för det. Kostnad? Ett par ägg.En vecka nästan faktiskt, för andra gången dessutom. Tror det motsvarar rätt många dykningar.Tog upp den igår kväll. Ja det var mycket ärg på den. Tog en nagelborste och kranvatten och gjorde rent den lite lagom. Lite bilder.
Blöt och svart efter upptagning
![]()
När den torkat...
![]()
![]()
Och så efter rengöring...![]()
![]()
![]()
![]()
Kvarvarande patinering sitter rätt hårt. Går säkert att ta bort med lite citron och ättikssprit... Nu får den vara sån här.
Bara tillfälligt, det går säkert över snartHar du slagit huvudet?![]()
Skönt att höra att du inte har tappat förståndet helt!Bara tillfälligt, det går säkert över snartDet lustiga är att jag köpte G-SHOCKEN i tron om att det bara skulle bli en flip i mängden men den är bara så bra, lustigt att finishen kan göra en så enorm skillnad; stål och guldfärgade varade inte längre än ett par dagar innan de var ute på annons. OWG var dock en grav överdrift, finns för mycket roligt att testa dessförinnan
![]()