• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Dronten

Cartier
Magrette Kara dök upp från Forasec idag. Sjukt nice!

A5CDC747-7AD8-46AA-BBA9-05167DBBE42C.jpeg
540DFA0C-FBB6-4EE5-BB88-10CC62FBCCA4.jpeg
Mmm, stålkudde! Finns det någon anledning till att just 35, 30 och 10 min är extra utmärkta?
 

levman

Cartier
Snyggt styrt med frågorna! September är ju väldigt långt bort men jag tycker fortfarande att den är riktigt snygg. Tror att jag funderar lite nu och så får vi se i Maj om jag slår till eller inte. Beror lite på vilka val man får göra också.

Fick lite bilder på samples som dom har beställt. Dom verkar vilja ha grundutbud med svart tavla och svart/vit chapterring. Utöver detta så vill dom ha två val som ska sticka ut lite. Se nedan:











Blir intressant hur dom ser ut i verkligheten - den sista med gula detaljer kan vara intressant men det beror alldeles på :)
 

Hjelm

Rolex
Fick lite bilder på samples som dom har beställt. Dom verkar vilja ha grundutbud med svart tavla och svart/vit chapterring. Utöver detta så vill dom ha två val som ska sticka ut lite. Se nedan:











Blir intressant hur dom ser ut i verkligheten - den sista med gula detaljer kan vara intressant men det beror alldeles på :)
Den första (gula) var riktigt mumsig :)
 

TobiasE

Breitling
Sitter på utbildning och eftersom man inte alltid kan hålla fokus på föreläsaren så surfar jag lite klockor på min laptop. Plötsligt lutar sig en kollega fram och säger "gillar du klockor? Jag har en kompis som startat ett klockföretag"

Visar sig att hennes vän haft en kärlek till klockor och speciellt handuppvridna sådana. Jag har ingen aning om kvalité, men snygga är dom i alla fall.

(dom heter Marloe Watches, verkar vara baserat i England).

Här är en av deras modeller, Lomond. Handjagare med kronoskop-funktion. Tror jag ska lägga den på önskelistan :)

//TobiasE

vintage-coffee_edd11808-d3fa-4935-91ae-0d1ffbc66057_1200x.jpg
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Jag har gått och kärat ner mig lite i Dan Henry 1970 som en bra beater/dykare när det kan behövas. Finns det några åsikter om denna, eller rekomenderas något annat i ungefär samma prisklass?
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Jag har gått och kärat ner mig lite i Dan Henry 1970 som en bra beater/dykare när det kan behövas. Finns det några åsikter om denna, eller rekomenderas något annat i ungefär samma prisklass?
Jag gillar min. Mycket snygg. Däremot tycker jag att kvalitetskänslan och finish är något sämre än t ex Seiko SKX007/9. Eftersom jag ser denna mer som en sommarklocka, och jag köpte min i november, har jag inte burit den jättemycket än så länge. Så jag kan tyvärr inte ge dig något svar hur den långsiktiga kvaliten är.
1202-jpg.681297
 
Topp