• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Patrik Rosén

Breitling
2-Faktor
Sällan jag fastnad för Micromärken men denna gillade jag!
topograph_schwarz_silber_vintage_mahagoni_front_1800x1800.png
 

Petrik

Panerai
För ett tag sen nämnde nån Boldr Venture. Beställde min i onsdags, landade hos lokalt ombud idag.

BoldrVenture-11.JPG


Köpte direkt från tillverkaren https://www.boldrsupply.co/products/boldr-venture ... fortfarande "pre-order price" på strax under tusenlappen i nån vecka till. Skickades med UPS så det kostade lite moms också.

Fler bilder finns i paketöppningstråden. https://klocksnack.se/threads/den-stora-paketöppningstråden.23957/page-643#post-2554566
Min ligger i spånga och väntar på mig,tillverkarna drog tillbaka transporten för de hade haft problem med den första transportören,hur känns den
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Min ligger i spånga och väntar på mig,tillverkarna drog tillbaka transporten för de hade haft problem med den första transportören,hur känns den

Är inte van vid denna formfaktorn eller nato, men den känns lätt och stabil. Känslan är stabil, med ett undantag, kronan och främst när man drar ut och petar in den. Lite odistinkt hur man hamnar i låsläget och sen när jag skjuter in kronan för att sätta igång den igen är det lätt att minutvisaren rör sig litegrann så jag hamnar lite lite snett. Inte mycket, men nog för en pedant. :)
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Köpte en Spinnaker Croft i somras och den har knappt lämnat handleden sedan dess, riktigt fin klocka faktiskt. Satt med ett glas öl i tassen på Wirströms igår efter derbyt och får kommentaren "jävlar vilken snygg klocka!" av en polare och sånt blir man ju alltid glad av! :smug:
20180829_114213-01.jpeg
20180829_114111-01.jpeg
20180829_114203-01.jpeg
20180829_114103-01.jpeg
20180829_114144-01.jpeg
Tavlan är en riktig fullträff och jag älskar hur den skiftar i nån sorts petroleumblågrönlilaturkos nyans! Bra detaljer med borstade visare och duktigt fläskiga applicerade guldindex. :hungry:

Den där var riktigt snygg. Lite väl stor och "synlig" för mig, men ... lite sugen blir man. Tur att jag har nog med dykare. :D
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Så kom Maranez nysläppta layan (gen 3?)...
0248B9AD-BCCC-4558-A78A-79C20BA8410E.jpeg

Spontana intryck är att den är som förväntad. Både i finish och känsla, likt de andra Armida/Helson som kostar samma. Lite ”enklare” design på denna kontra exempelvis SD/A1. Kvaliten mot min GG vanguard upplevs dock sämre men den kostar också det dubbla ny.

Jag tycker mer om calitavlans design än jag trott. Tavlan växlar mellan mörkt mörkt grön till lite ljusare i solljus. Trevlig färg!

Två band medföljde. Ett cudagummi, gillar inte direkt designen. Annars känns de nu nära isofrane. Och ett läder, hårt men mjuknar nog upp. Passade perfekt på GG så hamna där och bandet ovan är från GG :D

Överlag nöjd för vad som med moms borde landa kring ~2.5k :)
 

Hjelm

Rolex
Så kom Maranez nysläppta layan (gen 3?)...
0248B9AD-BCCC-4558-A78A-79C20BA8410E.jpeg

Spontana intryck är att den är som förväntad. Både i finish och känsla, likt de andra Armida/Helson som kostar samma. Lite ”enklare” design på denna kontra exempelvis SD/A1. Kvaliten mot min GG vanguard upplevs dock sämre men den kostar också det dubbla ny.

Jag tycker mer om calitavlans design än jag trott. Tavlan växlar mellan mörkt mörkt grön till lite ljusare i solljus. Trevlig färg!

Två band medföljde. Ett cudagummi, gillar inte direkt designen. Annars känns de nu nära isofrane. Och ett läder, hårt men mjuknar nog upp. Passade perfekt på GG så hamna där och bandet ovan är från GG :D

Överlag nöjd för vad som med moms borde landa kring ~2.5k :)
Man får gratulera. Jag är oerhört svag för Cali-dial!
 

Patrik Rosén

Breitling
2-Faktor
Snyggast på länge! Väldigt instrumentell. Ligger på Kickstarter?

Finns att köpa på deras hemsida: https://www.sternglas.com/collections/automatic/products/topograph-black-silver-milanaise-silver

Snygg!! Hänger dock lite upp mig på att priset känns i överkant med tanke på att det "bara" är ett miyota 8215 a.k.a ljudligaste rotorn i mannaminne, samt att jag inte fattar varför man printar boettens diameter på urtavlan

Ja det är möjligt, 378 Eur, är för dålig på olika urverk än så länge för att säga något om det... Vad för precision och gångreserv talar vi om med ett sådant verk?

Kanske, kanske att 42 mm är i största laget. Det blir en väldigt stor svart yta uppe på handleden eftersom tavlan utgör hela klockan.

Kanske blir lite bättre med ett ljust band/mesh? :D

72EA28E1-DE4D-4D7E-90E8-DE9F5A670FF7.png


Mkt möjligt att den upplevs stor ja, dock har jag själv en ML Pontos S diver som mäter typ 42mm, och jag upplever den absolut inte som stor.
 

Bilagor

  • 0210397C-F770-4EDC-B85F-41080E2C0E64.jpeg
    0210397C-F770-4EDC-B85F-41080E2C0E64.jpeg
    78.7 KB · Visningar: 2

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Köpte en Spinnaker Croft i somras och den har knappt lämnat handleden sedan dess, riktigt fin klocka faktiskt. Satt med ett glas öl i tassen på Wirströms igår efter derbyt och får kommentaren "jävlar vilken snygg klocka!" av en polare och sånt blir man ju alltid glad av! :smug:
20180829_114213-01.jpeg
20180829_114111-01.jpeg
20180829_114203-01.jpeg
20180829_114103-01.jpeg
20180829_114144-01.jpeg
Tavlan är en riktig fullträff och jag älskar hur den skiftar i nån sorts petroleumblågrönlilaturkos nyans! Bra detaljer med borstade visare och duktigt fläskiga applicerade guldindex. :hungry:
Min säger hej :)
E2665354-BBAA-46EA-9F91-2563DE5CED48.jpeg
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Ja det är möjligt, 378 Eur, är för dålig på olika urverk än så länge för att säga något om det... Vad för precision och gångreserv talar vi om med ett sådant verk?
-20 +40 tror jag det är specat till, med dryga 40h gångreserv. Det är dock ett "instegsverk", dvs billigt, och rotorn låter väldigt mycket, så mycket att du kan höra den när armen är på full armlängds avstånd. För oss vanliga dödliga kostar ett sånt verk drygt 300:- och jag är nog ganska säker på att tillverkaren inte ens har betalt så mycket för det, därav att jag tycker att det blir dyrt. Går ju att få schweizare för de pengarna :) Sen ska också sägas att de 8215 jag haft har gått väldigt bra tidsmässigt
 
Topp