• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Waldorf

Audemars
Utan de romerska siffrorna och kladdet med med med diverse städer ser den rätt så trevlig ut!:)
Vad är det för funktion kl 9 i den nedre subdialen?
Utan att veta, dvs gissar, är det inte dag/natt dvs 24 timmars angivelsen på GMT?!
Edit: lät otydligt när jag läste det: en variant av am eller pm angivelse, extratiden i sub-dialen är ju på 12 timmar
Edit igen: det där lät ju inte bättre! jaja ni kanske fattar vad jag menar...
 
Senast ändrad:

Popokokie

Breitling
Har haft en san martin tidigare, även den höll grym kvalitet för pengen och hade en smått magisk tavla.
IMG_20180626_125142_841.jpg


Edit: NH35 tycker jag generellt att det levererar oerhört bra. Min billigaste med NH35 går i snitt +1,5spd. Otroligt pålitligt verk för pengen
Jag kan inte riktigt släppa den här! Vad gjorde att du inte behöll den? Vad har den för plus/minus?
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Jag kan inte riktigt släppa den här! Vad gjorde att du inte behöll den? Vad har den för plus/minus?
Det var så enkelt som att 45mm kändes för stort. När jag körde med bara den under "smekmånaden" så funkade det bra men så fort den hamnade i rotation märkte jag att jag valde någon annan framför den pga storleken. Dock är det en av de få klockor jag ofta saknar.

Minussidan: storleken och till viss del urverket (seagulls etaklon). Hade hellre haft ett miyota 9015 tex)
Plus: allt annat!! Haha
 

Popokokie

Breitling
Det var så enkelt som att 45mm kändes för stort. När jag körde med bara den under "smekmånaden" så funkade det bra men så fort den hamnade i rotation märkte jag att jag valde någon annan framför den pga storleken. Dock är det en av de få klockor jag ofta saknar
Okej. Det är väl det jag är rädd för också. Men jag saknar min Turtle, och den upplevde jag aldrig som för stor. Hur bärs den i jämförelse med den?
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor

LennyK

Panerai
Redan less på Isofranet som följer med Aquadiven. Vad ska man ha för att göra denna grymma klockan rättvisa? Tips mottages
 
Topp