• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
D2EFA5E3-CBC4-4B01-A1FA-C72B2065844E.png
D2EFA5E3-CBC4-4B01-A1FA-C72B2065844E.png

Har beställt denna nu:) inte min bild men så sjukt snygg enligt mig :)
Sjukt snygg! Jag har verkligen svårt att bestämma mig vilken Lorier jag ska köpa... Neptune är så grymt snygg, men både Falcon och Hydra är väldigt snygga.
 

melzen

Omega
Sjukt snygg! Jag har verkligen svårt att bestämma mig vilken Lorier jag ska köpa... Neptune är så grymt snygg, men både Falcon och Hydra är väldigt snygga.

Jag la en pre-order på Neptune Gilt första dagen, så med lite tur kan den dyka upp snart. Har varit sugen på en sedan jag första gången såg vesion 1. Men när de nya modellerna visades blev valet lite svårare.
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Jag la en pre-order på Neptune Gilt första dagen, så med lite tur kan den dyka upp snart. Har varit sugen på en sedan jag första gången såg vesion 1. Men när de nya modellerna visades blev valet lite svårare.
Exakt så för mig med. Jag var bombsäker på en Neptune, men så kom de nya modellerna... Det är tur att det är några veckor kvar på pre-ordern. Det som gör saken lite enklare för mig är att jag inte gillar datum på klockor, så både Hydra och Falcon har minuspoäng där.
 
IMG_20190107_135330.jpg

Vad tycks om Paul Hewitt ?
Tycker själv att Ronda Quartz är positivt samt att design är helt ok, speciellt ankar-sekundvisaren som jag hittills inte sett någon annanstans. Har fått endel komplimanger, men bara av klock-okunniga tjejer.
 

melzen

Omega
IMG_20190107_135330.jpg

Vad tycks om Paul Hewitt ?
Tycker själv att Ronda Quartz är positivt samt att design är helt ok, speciellt ankar-sekundvisaren som jag hittills inte sett någon annanstans. Har fått endel komplimanger, men bara av klock-okunniga tjejer.

Har ju en viss likhet med ett märke som okunniga gillar. Bra att du visar att det finns andra klockor att välja bland.
 
Senast ändrad:

Nikk

Panerai
2-Faktor
Är det någon här som har erfarenhet av Glycine airman no.1 eller 18? Har länge varit sugen på en sådan och priserna på ebay är bra just nu...
691D067D-8C0A-48C9-B750-BAE8890EC994.png

Undrar hur no.1 sitter på armen då den verkar ha raka luggar. I och för sig är den bara 36mm så det borde väl funka på min relativt spinkiga handled.

Airman 18 är 39mm men har, som jag förstår det, något mer sluttande/böjda bandhorn...
E4A9F87B-59D4-4B1D-93D5-5265DB48104D.png

Vad tror ni? Åsikter? Synpunkter?
 

Waldorf

Audemars
Är det någon här som har erfarenhet av Glycine airman no.1 eller 18? Har länge varit sugen på en sådan och priserna på ebay är bra just nu...
691D067D-8C0A-48C9-B750-BAE8890EC994.png

Undrar hur no.1 sitter på armen då den verkar ha raka luggar. I och för sig är den bara 36mm så det borde väl funka på min relativt spinkiga handled.

Airman 18 är 39mm men har, som jag förstår det, något mer sluttande/böjda bandhorn...
E4A9F87B-59D4-4B1D-93D5-5265DB48104D.png

Vad tror ni? Åsikter? Synpunkter?
Se mitt svar i Glycinetråden. :)
 

Loda

Omega
Fick hem min första mikro idag, en Scurfa från KS. Var lite rädd att den skulle vara för stor, men tycker det ser helt ok ut. Nu skulle man bara hitta en passande länk. Tyckte det utseendet var bättre, men nonamelänken jag slängde på passar inte alls. Bandet var dock väldigt skönt.
IMG-20190108-WA0008.jpeg
IMG_20190108_124316929.jpg
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Fick hem min första mikro idag, en Scurfa från KS. Var lite rädd att den skulle vara för stor, men tycker det ser helt ok ut. Nu skulle man bara hitta en passande länk. Tyckte det utseendet var bättre, men nonamelänken jag slängde på passar inte alls. Bandet var dock väldigt skönt.
IMG-20190108-WA0008.jpeg
IMG_20190108_124316929.jpg

Bra val! :)
Det är på gång med en egen länk från Scurfa:
Screenshot_20181124-091720_Instagram.jpg

Hittar du något annat bra alternativ så är jag tacksam för tips. ;)
Min säger hej:
20180922_084209.jpg

(Gammal bild).
 

Loda

Omega
Jo, den ger ett gott intryck än så länge. Det enda jag stör mig lite på är att klockan inte ligger på bandhornen utan istället står på mittdelen av klockan (caset? Huset?)som sticker ner lite. Jag vet inte om du upplever samma sak?
Bra val! :)
Det är på gång med en egen länk från Scurfa:
Screenshot_20181124-091720_Instagram.jpg

Hittar du något annat bra alternativ så är jag tacksam för tips. ;)
Min säger hej:
20180922_084209.jpg

(Gammal bild).
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Jo, den ger ett gott intryck än så länge. Det enda jag stör mig lite på är att klockan inte ligger på bandhornen utan istället står på mittdelen av klockan (caset? Huset?)som sticker ner lite. Jag vet inte om du upplever samma sak?
Jo det stämmer väl + att den har i princip raka bandhorn. Stör mig inte nämnvärt eftersom jag tycker proportionerna är bra ändå.
 
Topp