• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Kan ju fråga men iof inte sugen att lägga ytterliggare cash på den (gissar ett spänne kostar minst 40-60$) och så funkar det kanske inte heller.

Nåväl nog länk eller flipp kanske det blir. Mest sur på den just nu ändå :banghead:

Edit: får testa en sådan här isf, rätt fult på men nog bästa lösningen...
C3923992-7DB0-43C1-817A-17560C63754D.jpeg
Är det flipp som blir det slutgiltiga domen så vet du var jag finns :p
 
  • Like
Reactions: FOQ

Jockinho

Patek
2-Faktor
Är det flipp som blir det slutgiltiga domen så vet du var jag finns :p

Min far har tydligt sagt han nog vill köpa den dessvärre. Jag har iof tydligt sagt det kostar honom min gamla Artego eller Certina DS first i inbyte och vi är inte överens där alls så får väll se :D

Hör av mig annars men tänkte nog prova med clasp extension först :)

Edit: kanske skulle funka med dykförlängning med ute men tvek om det är så roligt/bra idé trots solid känsla.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Min far har tydligt sagt han nog vill köpa den dessvärre. Jag har iof tydligt sagt det kostar honom min gamla Artego eller Certina DS first i inbyte och vi är inte överens där alls så får väll se :D

Hör av mig annars men tänkte nog prova med clasp extension först :)

Edit: kanske skulle funka med dykförlängning med ute men tvek om det är så roligt/bra idé trots solid känsla.
Säg inte till din farsa vad du knep den för bara. Då får du förmodligen lägga en bra slant emellan. Farsor är stenhårda :D.
 

Monk

Panerai
2-Faktor
Stämmer bra. Koden går dock inte att använda om man inte registrerat sin e-postadress först :)

Hur många Navygrafer kommer att hitta hit till KS, två är det än så länge iallafall va?
Japp, minst två är det. Jag och @wotan beställde varsin. Jag tror också att @DAJAB kikade på en, men vet inte hur det slutade?
Jag var just i kontakt med Yema och planen med att börja skicka ut klockorna runt den 1 juni verkar hålla.
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Om vi pratar Yema Navygraf så lyckades jag beställa en också. Blev kontaktad av dem imorse och fick välja ett nr för gravering. Det lägsta nr att tillgå var 49 . :)
Har för mig att det var någon till, kan vi ha fem stycken här iallafall? ... eller en procent av den totala produktionen av Navygraf :D Jag tog nummer 105, så då har vi 17, 49, 90 & 105 änsålänge :) @Monk @wotan @DAJAB
 
Senast ändrad:

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Kikade runt i tråden och såg dessa :) Vad är det för modeller? Finns de fortfarande att tillgå?
Det är en specialversion som Page&Cooper gjorde tillsammans med Squale. Delar av klockorna är NOS-delar från 60-/70-talet, bland annat bezel insert. Sjukt fina men de kostar en bra peng när de väl kommer ut till försäljning. Den svarta finns för försäljning på WUS men de ska ha $2200 för den. https://forums.watchuseek.com/f29/fs-squale-vintage-master-page-cooper-limited-edition-4957285.html

Edit: såg att @Aurum redan länkat till en artikel där det beskrivs vad det är för klocka.
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Det är en specialversion som Page&Cooper gjorde tillsammans med Squale. Delar av klockorna är NOS-delar från 60-/70-talet, bland annat bezel insert. Sjukt fina men de kostar en bra peng när de väl kommer ut till försäljning. Den svarta finns för försäljning på WUS men de ska ha $2200 för den. https://forums.watchuseek.com/f29/fs-squale-vintage-master-page-cooper-limited-edition-4957285.html

Edit: såg att @Aurum redan länkat till en artikel där det beskrivs vad det är för klocka.
De var tuffa helt klart :)
 
Topp