• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Jag vet en liten klockbutik dit jag ska som brukar ha sällsynta Seikos och andra sköna klockor. Finns risk för ett köp till denna gång.:) Han har försökt sälja ett märke som heter jaguar ett par år nu men känner inte till något om det. Någon här som sitter på info?
Spännande :)

Man lär sig något nytt varje dag, trodde att Jaguar var en ”Chinese Special” men verkar vara ett Festina märke. Jag tycker att dem ser ut lite som moderna Candino med ett annat märke. Kan det vara så att samma klocka heter Candino på en marknad och Jaguar på en annan kanske?

Jag gillar en del av Candinos modeller men de envisas med att vara så fasligt stora bara, hade jag varit manlig nog att bära 43-45mm hade jag kunnat tänka mig deras kvarts-GMT. Typ 1500spänn är ju ganska svårslaget för en Swiss Made, kvarts GMT, soldriven, safirglas, 10atm WR och solid länk. Verkar köra mycket inhouse-verk också både på kvarts och automatsidan.

632FD835-33F9-4135-B449-C0A83CC1AB70.jpeg


PS: Det har goda gyros vid busstationen :)
 
Senast ändrad:

Chumba

Rolex
Spännande :)

Man lär sig något nytt varje dag, trodde att Jaguar var en ”Chinese Special” men verkar vara ett Festina märke. Jag tycker att dem ser ut lite som moderna Candino med ett annat märke. Kan det vara så att samma klocka heter Candino på en marknad och Jaguar på en annan kanske?

Jag gillar en del av Candinos modeller men de envisas med att vara så fasligt stora bara, hade jag varit manlig nog att bära 43-45mm hade jag kunnat tänka mig deras kvarts-GMT. Typ 1500spänn är ju ganska svårslaget för en Swiss, kvarts GMT, soldriven, safirglas och solid länk.

632FD835-33F9-4135-B449-C0A83CC1AB70.jpeg


PS: Det har goda gyros vid busstationen :)
Just det, han nämnde festina. Min pappa är från Rhodos så gyrosarna har jag koll på.. Haha. Om det var någon som var nere på bargatan runt 96-98 så är risken stor att jag serverade er köttbullar med mos på ett ställe som hette Hälges på bargatan... Troligtvis berusad.
 

FOQ

Audemars
Spännande :)

Man lär sig något nytt varje dag, trodde att Jaguar var en ”Chinese Special” men verkar vara ett Festina märke. Jag tycker att dem ser ut lite som moderna Candino med ett annat märke. Kan det vara så att samma klocka heter Candino på en marknad och Jaguar på en annan kanske?

Jag gillar en del av Candinos modeller men de envisas med att vara så fasligt stora bara, hade jag varit manlig nog att bära 43-45mm hade jag kunnat tänka mig deras kvarts-GMT. Typ 1500spänn är ju ganska svårslaget för en Swiss Made, kvarts GMT, soldriven, safirglas, 10atm WR och solid länk. Verkar köra mycket inhouse-verk också både på kvarts och automatsidan.

632FD835-33F9-4135-B449-C0A83CC1AB70.jpeg


PS: Det har goda gyros vid busstationen :)

Va, har inte du typ klubbor på 19 cm? Du kan ju bära allt du vill. :p
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Gäller nog att hitta rätt bara. Var lite orolig för 42 mm med min nya Zelos, men måste säga att den sitter riktigt skönt och bra. Utformad på ett väldigt bra sätt. Samma med Nodusen som är 41 mm. Sitter också bra.
Finns alltid undantag. Mitt undantag är min jätte-Suunto på stadiga 44mm i diameter ex pushers, 15mm tjock och säkert 200gram. Den sitter som ett smäck ändå :)
A6A89C98-90EC-46BA-BB0C-18864DE95CF2.jpeg
 

daniel32

Omega
Jag kollade på Zelos inne på seriouswatches och såg att några NH35 modeller var "coming soon" men det stod inget pris. Hur mycket kostar NH35 modellerna?
 
Topp