FOQ
Guld
Inre vridning eller manual helium escape?
Det stod tyvärr inte. Fick bara den infon via mail. Kommer en field watch hos dom i November också.
Edit: Vi har ju inte så mycket nytta av helium ascape valve. Hoppas det är inre vridning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inre vridning eller manual helium escape?
Det hindrade inte Obris Morgan från att ha det på SeastarDet stod tyvärr inte. Fick bara den infon via mail. Kommer en field watch hos dom i November också.
Edit: Vi har ju inte så mycket nytta av helium ascape valve. Hoppas det är inre vridning.
Oppdaget at Tourby kvalifiserer til denne utmerkede tråden, og for å vise at de har mer å komme med enn bare Lawless får dere et dagsfersk bilde av min Tourby Old Military Vintage Enamel. (Det finnes også en Tourby Marine her på forumet såfremt den ikke er avhendet.)
![]()
Dette er forresten min post #50 noe som betyr at jeg omsider kan gå amok i Lifestyle-seksjonen. Ikke at jeg kommer til å gjøre det, men det føles godt å kunne gjøre det.
Det hindrade inte Obris Morgan från att ha det på Seastar![]()
Oppdaget at Tourby kvalifiserer til denne utmerkede tråden, og for å vise at de har mer å komme med enn bare Lawless får dere et dagsfersk bilde av min Tourby Old Military Vintage Enamel. (Det finnes også en Tourby Marine her på forumet såfremt den ikke er avhendet.)
![]()
Dette er forresten min post #50 noe som betyr at jeg omsider kan gå amok i Lifestyle-seksjonen. Ikke at jeg kommer til å gjøre det, men det føles godt å kunne gjøre det.
Har valt att välja bort den till förmån för annat, men gläds med er som skall köpaMorrn, morrn, 2 LE Squales får serva idag, lite förfirande, till det som komma skall, igen, ni som vill vara med på vår LE Squale, blir bara 50 st, hojta till om ni inte redan är med i Microtrådsklockan PM![]()
Min far och farmor pratar finska och det fick jag dumt nog inte lära mig när jag var barn, jag vet inte varför.Ja, lite dumt. Har misslyckats med att få till det med mina barn. För egen del har svenskan ersatt mitt modersmål nästan helt.![]()
Fråga @Moorflax han är helt nernördad i SinnJag är en sådan typ av person som gärna nördar ner mig när det finns en intressant historia bakom saker & ting. Har således fastnat för Sinn nu, då de tillverkar ca 12.000 klockor per år så är det såklart inte renodlat micro, men ändå väldigt långt bakom tex Seiko. Men frågan är egentligen, har någon i tråden erfarenhet av deras klockor? Spanar primärt på denna
![]()
Jag har hängt under radarn i Sinn-tråden, men vill tro att Sinn även kan passa härFråga @Moorflax han är helt nernördad i Sinn![]()
Du vet hur snacket går... It's a sin !Jag har hängt under radarn i Sinn-tråden, men vill tro att Sinn även kan passa här![]()
Är väldigt sugen på en 556 MoP. Har en kompis som har en 556i och det är en välgjord klocka. Väldigt hög kvalitet på boettfinish och länk.Jag är en sådan typ av person som gärna nördar ner mig när det finns en intressant historia bakom saker & ting. Har således fastnat för Sinn nu, då de tillverkar ca 12.000 klockor per år så är det såklart inte renodlat micro, men ändå väldigt långt bakom tex Seiko. Men frågan är egentligen, har någon i tråden erfarenhet av deras klockor? Spanar primärt på denna
![]()
Se nu till så du inte överskrider hastighetsbegränsningen![]()
Morgonpromenad![]()
![]()
Sinn-tråden är given om man har funderingar på.... SinnJag har hängt under radarn i Sinn-tråden, men vill tro att Sinn även kan passa här![]()
Dagens följeslagare.
Affordable-superbekväm-deluxe.![]()
Haha jo, det är klart. Men alltid intressant att få reflektioner av människorna i denna tråden som kan dra paralleller till micromärken samt ägt/äger klocka från SinnSinn-tråden är given om man har funderingar på.... Sinn![]()
Ja Alpinistens länk från Strapcode passar men min Angus-jubileelänk är lite för biffig för khakin.Alpinistens länk ska tydligen funka på dom också. Mycket cool Hamilton!
Yes, det är Opinioncarbs! Mycket fin. Den är din, bara att DMa!@Opinioncarb är det din f.d.? Fasen, ska man bli lockad igen@spagge123 satt ju som ett ormbett den där?!
Vänta i så fall tills du upptäcker alla modmöjligheter, Vostok är typ lika modvänliga som SKXMisstänkte att det var det som stod.Jag har aldrig tittat så mycket på Vostok ska jag ärligt erkänna men blev positivt överraskad. Byggkvaliten känns riktigt bra och jag älskar alla små features som den vobbliga kronan och den tvådelade baksidan.
Nu är jag kanske liiite trög men finns det inte quickset på datumet?![]()
Har du något bra tips på vart man kan inhandla bezels?Vänta i så fall tills du upptäcker alla modmöjligheter, Vostok är typ lika modvänliga som SKX![]()
Kul klocka! Borstad borde väl gå att lösa nu i efterhand?Denna har en lite rolig egenskap. Kemmner, som är namnet på klockan, är killen som tillverkar boetten. In-house boett alltså.
Urverket är ett vanligt odekorerat Eta/Unitas 6498/97. Han hade aldrig någon katalog utan man fick maila honom om vad man ville ha, boett, finish, urtavla, visare och länk (baserat på bilder man klippte ut från nötet) och så plockade han ihop det. I efterhand ångrar jag lite att jag inte körde på en borstad istf polerad.
Jag tror att han jobbade för någon av de andra tyska boettsvarvarna men sedan bestämde sig för att starta eget. Jag dock att han har upphört med verksamheten sedan några år tillbaka.
![]()