• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Oppdaget at Tourby kvalifiserer til denne utmerkede tråden, og for å vise at de har mer å komme med enn bare Lawless får dere et dagsfersk bilde av min Tourby Old Military Vintage Enamel. (Det finnes også en Tourby Marine her på forumet såfremt den ikke er avhendet.)
IMG_1080a.jpg

Dette er forresten min post #50 noe som betyr at jeg omsider kan gå amok i Lifestyle-seksjonen. Ikke at jeg kommer til å gjøre det, men det føles godt å kunne gjøre det.

Oppdaget at Tourby kvalifiserer til denne utmerkede tråden, og for å vise at de har mer å komme med enn bare Lawless får dere et dagsfersk bilde av min Tourby Old Military Vintage Enamel. (Det finnes også en Tourby Marine her på forumet såfremt den ikke er avhendet.)
IMG_1080a.jpg

Dette er forresten min post #50 noe som betyr at jeg omsider kan gå amok i Lifestyle-seksjonen. Ikke at jeg kommer til å gjøre det, men det føles godt å kunne gjøre det.

Välkommen och mycket trevlig klocka. Roligt med en som inte är dykare.

IMG_1080a.jpg

Kul klocka, posta gärna fler bilder. ;)

Håller med @FOQ , Inget fel på dykare men kul med lite annat ibland oxå. :)

Ja, lite dumt. Har misslyckats med att få till det med mina barn. För egen del har svenskan ersatt mitt modersmål nästan helt. :confused:
Min far och farmor pratar finska och det fick jag dumt nog inte lära mig när jag var barn, jag vet inte varför.
Jag ser det som en onödig förlust i mitt liv, och därför har jag själv gjort tvärtom med mina barn.

Jag är en sådan typ av person som gärna nördar ner mig när det finns en intressant historia bakom saker & ting. Har således fastnat för Sinn nu, då de tillverkar ca 12.000 klockor per år så är det såklart inte renodlat micro, men ändå väldigt långt bakom tex Seiko. Men frågan är egentligen, har någon i tråden erfarenhet av deras klockor? Spanar primärt på denna
155366390-origpic-b9026a.jpg

Jag är en sådan typ av person som gärna nördar ner mig när det finns en intressant historia bakom saker & ting. Har således fastnat för Sinn nu, då de tillverkar ca 12.000 klockor per år så är det såklart inte renodlat micro, men ändå väldigt långt bakom tex Seiko. Men frågan är egentligen, har någon i tråden erfarenhet av deras klockor? Spanar primärt på denna
Fråga @Moorflax han är helt nernördad i Sinn :)

Är väldigt sugen på en 556 MoP. Har en kompis som har en 556i och det är en välgjord klocka. Väldigt hög kvalitet på boettfinish och länk.

Alpinistens länk ska tydligen funka på dom också. Mycket cool Hamilton!
Ja Alpinistens länk från Strapcode passar men min Angus-jubileelänk är lite för biffig för khakin.
Den gör sig bättre på Alpinisten. Anguslänken är för övrigt till salu om någon vill ge sin sarb017 ett rejält lyft :)

• Like
Reactions: FOQ
Misstänkte att det var det som stod. :) Jag har aldrig tittat så mycket på Vostok ska jag ärligt erkänna men blev positivt överraskad. Byggkvaliten känns riktigt bra och jag älskar alla små features som den vobbliga kronan och den tvådelade baksidan.

Nu är jag kanske liiite trög men finns det inte quickset på datumet? :confused:
Vänta i så fall tills du upptäcker alla modmöjligheter, Vostok är typ lika modvänliga som SKX :D

Denna har en lite rolig egenskap. Kemmner, som är namnet på klockan, är killen som tillverkar boetten. In-house boett alltså :).
Urverket är ett vanligt odekorerat Eta/Unitas 6498/97. Han hade aldrig någon katalog utan man fick maila honom om vad man ville ha, boett, finish, urtavla, visare och länk (baserat på bilder man klippte ut från nötet) och så plockade han ihop det. I efterhand ångrar jag lite att jag inte körde på en borstad istf polerad.

Jag tror att han jobbade för någon av de andra tyska boettsvarvarna men sedan bestämde sig för att starta eget. Jag dock att han har upphört med verksamheten sedan några år tillbaka.

14CFBFC0-D7F8-468A-8F90-97F47291A4C5.jpeg

Denna har en lite rolig egenskap. Kemmner, som är namnet på klockan, är killen som tillverkar boetten. In-house boett alltså :).
Urverket är ett vanligt odekorerat Eta/Unitas 6498/97. Han hade aldrig någon katalog utan man fick maila honom om vad man ville ha, boett, finish, urtavla, visare och länk (baserat på bilder man klippte ut från nötet) och så plockade han ihop det. I efterhand ångrar jag lite att jag inte körde på en borstad istf polerad.

Jag tror att han jobbade för någon av de andra tyska boettsvarvarna men sedan bestämde sig för att starta eget. Jag dock att han har upphört med verksamheten sedan några år tillbaka.

14CFBFC0-D7F8-468A-8F90-97F47291A4C5.jpeg
Kul klocka! Borstad borde väl gå att lösa nu i efterhand?:)

Tillbaka
Topp