• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

@Jockinho
Köpte min version ett med meteorit tavla för 6000kr från seriouswatches. Det är ju den dyraste tavlan. Så de andra borde ju vara billigare. De ligger bara kvar på det priset på zelos i 6 dagar till tror jag. Sedan stiger alla modeller i pris. Vet inte hur mycket men kanske 100$ per modell.

Tack för svaret :)
Lär dock inte bli en gen 2 för mig, hittat detaljer i taveldesignen jag stör mig för mkt på kontra den föregående. Tråkigt men när en väl sett dem så är det kört...

Endast mina helt personliga åsikter om designvalen, ser inga fel på kvalite etc ska tilläggas :)
 
Nya nanok. I titanium. Kommer finnas med och utan vridring :)

IMG_20191227_074244.jpg

Blir spännande att se. Jag fastnade för den gröna och den silvriga, utan vridring. Tycker den blåa tavlan till Kraken var snyggare.
 
Tack!

Sista bilden, med wristshottet, tycker jag faktiskt blev bra. Lite kort skärpedjup, men nånting med ljuset som får loggan att bli tredimensionell blir jag lite stolt över. Om jag hade nyttjat instagram hade jag postat den där. :)

Men solglasögonen står jag nog över...

Och NU upptäckte jag att klockan har stannat. Min gissning är att det var en hyllvärmare där batteriet helt enkelt var gammalt redan när den skeppades. :)
 
Och NU upptäckte jag att klockan har stannat. Min gissning är att det var en hyllvärmare där batteriet helt enkelt var gammalt redan när den skeppades. :)

Fel, Triwan har "nästan" stannat. För det mesta står den still, men ibland rör den sig några sekunder framåt innan den stannar en bra stund igen. Drygt två månader är lite kort tid för den att dra ur batteriet tycker jag men vi får se vad Triwa själva säger. :)
 
Det var bara ljusa färger i inlägget i alla fall men det kanske inte är helt bestämt ännu. Jag minns inte exakt men det var ungefär mintgrön, babyblå och någon slags ljusorange om jag inte minns fel?
Okej, hoppas den kommer i 36-40mm och minst 10 bar tät. Har letat efter en automatisk klocka som visar dag, datum och tid i minst en annan tidszon.
 
Okej, hoppas den kommer i 36-40mm och minst 10 bar tät. Har letat efter en automatisk klocka som visar dag, datum och tid i minst en annan tidszon.
40mm eller mindre samt 100m+ är ingen högoddsare och jag vågar nästan garantera det redan nu. ;) Deras nuvarande dykare Kraken är 41mm/200m men det här ser mer ut som Nanokboetten (39mm) fast med vridring.

Edit: Det är ju för tusan en Nanok. :bag: Skulle tro att det är samma boett och specs som befintlig modell.
Edit (igen): Det står dessutom 100m på tavlan. Specsavers nästa...
 
40mm eller mindre samt 100m+ är ingen högoddsare och jag vågar nästan garantera det redan nu. ;) Deras nuvarande dykare Kraken är 41mm/200m men det här ser mer ut som Nanokboetten (39mm) fast med vridring.

Edit: Det är ju för tusan en Nanok. :bag: Skulle tro att det är samma boett och specs som befintlig modell.
Edit (igen): Det står dessutom 100m på tavlan. Specsavers nästa...
Haha. :D
Med andra ord 39 mm och 10 bar tät?
 
Tillbaka
Topp