• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

soderlund

Cartier
Testade att byta armband på Zelosen, måste säga att jag inte är imponerad av Horween-läderarmbandet.

Använt en gång, och så händer det här. Ska se om jag kan reklamera det.
2E9192B5-CA9D-491B-AA0E-34F6C61EB64D.jpeg
69135E89-48F3-4551-9932-AFB3271292C2.jpeg
958F3E6B-5D39-4A67-A00E-DE672DBECCFF.jpeg

Igår fick jag ett REK att hämta.
Skrev till Elshan Tang på Zelos och förklarade vad som hänt. Han frågade efter min adress, och igår dök denna upp.
Mycket imponerad över hanteringen!
zelos1.jpg
zelos2.jpg
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Vad har ni för erfarenheter kring klockor från kickstarter? Har investerat i en klocka som jag tycker passar mig som handsken. Nämligen en Direnzo DRZ 03. Kan jag räkna med att få hem klockan eller är jag blåst?
Direnzo.jpg
Du kan räkna med att få hem den :)

Otroligt snygg klocka! En av de mest lyckade designerna på länge på KS!
 
  • Like
Reactions: M26

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Grymt! För en gångs skull en dykare med originell design, man tröttnar lätt på alla homage till Submariner :)
Yes! Frisk fläkt! Ägaren är rätt aktiv i microklocksgrupper på FB med. Detta är ju tredje(?) klockan han släpper så det kommer nog flyta på bra!

Glöm inte att bildbomba så fort du får klockan! Är det den svarta/gråa du valde?
 
  • Like
Reactions: M26

Defreud

Panerai
2-Faktor
Yes! Frisk fläkt! Ägaren är rätt aktiv i microklocksgrupper på FB med. Detta är ju tredje(?) klockan han släpper så det kommer nog flyta på bra!

Glöm inte att bildbomba så fort du får klockan! Är det den svarta/gråa du valde?
Det ska jag absolut göra! Jag valde den grå, kände att den blå inte riktigt var i min smak. Finns även en röd som var en stretch goal, men den finns det inga prototyper på.
 

albinh

Cartier
2-Faktor
Nyköp inför sommar säsongen lockar.
Vad tror ni om Le Forban Malouine eller Ama Albany?
Le Forban lockar ju med historia, Ama med en rakt igenom snygg sommarklocka.

Le-Forban-Sécurité-Mer-‘Malouine’-Limited-Edition-2.jpg
Albany_AMA_BlackPearl-Stainless.jpg
ama albany.jpg

Jag tyckte nog att Le Forban var snyggare, men avskräcktes lite av kombinationen pris och Miyota 8215. Speciellt när Aman körde Miyota 9039 och var nästan 2000 billigare.. Hack and wind känns rätt viktigt för mig iaf. Sen tillkommer väl kanske frakt och moms på Aman förvisso. Hade vi haft Amans verk i Le Forban så hade jag nog huggit den.
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Nyköp inför sommar säsongen lockar.
Vad tror ni om Le Forban Malouine eller Ama Albany?
Le Forban lockar ju med historia, Ama med en rakt igenom snygg sommarklocka.

Le-Forban-Sécurité-Mer-‘Malouine’-Limited-Edition-2.jpg
Albany_AMA_BlackPearl-Stainless.jpg
ama albany.jpg

AMA'n är absolut snyggast men stor! Le Forban är snygg men faller enligt mig på den lilla gulliga kronan :)

Jag gillar AMA'ns historiska anknytning plus att den liknar Armida A12 ganska mycket och det är som bekant min absoluta favorit-bad-sommar-klocka.
 
Topp