• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Är det en sea dragon du har?:)
Japp!
En ZO2223.
Bra spottat!:)
F818CCB7-27E0-434D-B34D-C0F936B32A3C.jpeg

Det är tyvärr under vårt netto, blir inte riktigt klok på Glycine och deras priser. Vill du ha den så köper jag in den och tar smällen själv då vi skall vara billigast, skicka pm så löser jag det. Har tagit upp detta med Glycine och det har med Invicta att göra. De sköter han om märket båda (pga ägarskapet). De har några stora köpare säger de som köper minimum 500 klockor åt gången som sköts av Invicta som lämnar rabatter till dessa inköpare pga kvantitet samt på vissa specialmodeller som de har för stort lager på tillfälligt. Detta är på gång att ändras då Glycine är med på väg tillbaka till att sköta mer och mer själva igen
Tack, jag har redan min andel av no 1. Kan ju vara svårt att få nån försäljning med lönsamhet när prisbilderna är så där. Bra om Glycine kan ta sig ur Invicta. Såg att de tagit tillbaka Glycine loggan på lådorna i alla fall. :)

Tack, jag har redan min andel av no 1. Kan ju vara svårt att få nån försäljning med lönsamhet när prisbilderna är så där. Bra om Glycine kan ta sig ur Invicta. Såg att de tagit tillbaka Glycine loggan på lådorna i alla fall. :)
Ja Invicta har en verklig amerikansk stil men som sagt de äger ju märket men som jag har förstått de har de backat lite efter att tappat i försäljning låter de Schweiz ta över mer igen

Man måste ju nånstans älska hur fort klockor som ser ut/påminner om något annat försvinner på k&s, när skriken från vissa håll när en homage dyker upp i trådar är på en nivå som närmast kan jämföras med en person som försöker ta sig ur en majbrasa.
Håller med dig. Har sagt det förr, finns med stor sannolikhet ett mycket stort antal av smygbrukare av homager på forumet och då inte bara vi i denna tråden :). Skulle förmodligen dock aldrig erkännas :D
Edit: en liten rättelse här, vi är ju inga smygbrukare :D

Senast ändrad:
Man måste ju nånstans älska hur fort klockor som ser ut/påminner om något annat försvinner på k&s, när skriken från vissa håll när en homage dyker upp i trådar är på en nivå som närmast kan jämföras med en person som försöker ta sig ur en majbrasa.

Håller med dig. Har sagt det förr, finns med stor sannolikhet ett mycket stort antal av smygbrukare av homager på forumet och då inte bara vi i denna tråden :). Skulle förmodligen dock aldrig erkännas :D
Edit: en liten rättelse här, vi är ju inga smygbrukare :D

Helt sant och det är alltid samma när man säljer en Steinhart också. Mystiskt...

Tillbaka
Topp