• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ja som @Baramats nämnde så fick jag hem en utan någon som helst lysmassa så blev rätt grinig.
Det var den som ser vintageaktig ut så passa dig för den. I övrigt tyckte jag jag den var rätt schysst, kom med läder och gummi som var helt ok men inte fantastiskt. Länk tror jag inte finns.
Verket är ordentligt budget och det är en tjockis men bars ändå bra pga storleken.
Har även ägt en original Nautic-Ski så tyckte det var en trevlig reissue ändå med fint detaljarbete som speglar originalet på ett fint sätt.
Om du ska köpa så rekommenderar jag https://conteenium.com/ som är snäppet billigare än LIPs egna sajt :)

Jo det är min på bilden, har väl snarlika erfarenheter som du men den svarta som faktiskt lyser. Jag bär den på bonklip på bilden som jag upplever tar ner den på handleden, den har inte riktigt kommit till rätta på något annat band.

Jo det är min på bilden, har väl snarlika erfarenheter som du men den svarta som faktiskt lyser. Jag bär den på bonklip på bilden som jag upplever tar ner den på handleden, den har inte riktigt kommit till rätta på något annat band.
Aha det var din på bilden, jag missförstod sorry.
Tycker nog den gör sig bäst på gummi, kanske något vintage tropic eller så? Ja tyvärr gör väl höjden att de flesta band går bort, såsom nato och dylikt.
Kul att du fick lysmassa haha, fasen vad snopen jag blev när jag skulle testa min

Sålde precis min "pensionsklocka" till en kille i Singapore som samlar på svårfångade Seikos. Min andra försäljning till honom. Vi brukar surra en del på Instagram och han har erbjudit mig att bo hos dom om jag åker dit på semester. Ändå kul att man kan bli "kompisar" med människor på andra sidan jordklotet genom sitt intresse för klockor. :)
IMG_20200419_205807.jpg

Aha det var din på bilden, jag missförstod sorry.
Tycker nog den gör sig bäst på gummi, kanske något vintage tropic eller så? Ja tyvärr gör väl höjden att de flesta band går bort, såsom nato och dylikt.
Kul att du fick lysmassa haha, fasen vad snopen jag blev när jag skulle testa min
Hah, inga problem. Även den svarta saknar lume på den inre dykarringen. I övrigt är det en vacker klocka, den minsta dykaren jag har men tveklöst den högsta.
CEF90EB9-A225-4B6D-A4C8-667B1B6F8A77.png

Sålde precis min "pensionsklocka" till en kille i Singapore som samlar på svårfångade Seikos. Min andra försäljning till honom. Vi brukar surra en del på Instagram och han har erbjudit mig att bo hos dom om jag åker dit på semester. Ändå kul att man kan bli "kompisar" med människor på andra sidan jordklotet genom sitt intresse för klockor. :)
IMG_20200419_205807.jpg
Million dollar question: Vad ska du köpa istället? :)

Jo det stämmer, men viruset kom ju tyvärr. Men tror den skickas i början på veckan som jag har fattat det. Sen får vi se... :)
Såklart det där viruset igen...jaja den som väntar på något gott osv.
Tror nog det kommer bli en kioskvältare hursomhelst, ska bli kul att få se era intryck.

Hej alla!
Har följt tråden från avstånd under en längre tid och tråden har öppnat upp ögonen för många intressanta märken. Tänkte att jag bidrar med min lilla samling som jag anser vara affordable och som just nu får mest tid runt handleden, speciellt Smiths Expedition.
Om någon har något tips på en handjagad klocka får ni gärna hojta till!
IMG_20200419_084829.jpg
IMG_20200419_084920.jpg
IMG_20200419_085111.jpg

Hej alla!
Har följt tråden från avstånd under en längre tid och tråden har öppnat upp ögonen för många intressanta märken. Tänkte att jag bidrar med min lilla samling som jag anser vara affordable och som just nu får mest tid runt handleden, speciellt Smiths Expedition.
IMG_20200419_084829.jpg
IMG_20200419_084920.jpg
IMG_20200419_085111.jpg
Trevlig samling! Välkommen ut i ljuset :cigar:

Hej alla!
IMG_20200419_084829.jpg
IMG_20200419_084920.jpg
IMG_20200419_085111.jpg

Trevligt! En sådan Expedition ligger högt upp på min villhöver-lista. :hungry:

Hej alla!
IMG_20200419_084829.jpg
IMG_20200419_084920.jpg
IMG_20200419_085111.jpg
Smiths och Sarb! Bra kombo! Välkommen in i värmen :)

Ahh nu kanske polletten ramlade ner här :D
Mycket bra fångst om det är vad jag tror :).
Grönt är skönt?
Det är det säkert men inget som jag kommer få uppleva.. :) Nu är jag ju tvungen att hålla det hemligt bara för att se om du lyckas knäcka det. Inte så lätt kanske utan ledtrådar men du har ju lyckats förr...Du får en, den börjar på bokstaven H. :)

Tillbaka
Topp