• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

God natt!
D76336D5-0563-45C4-AC75-6B03C6C7075E.jpeg

Jag är född -82 så jag ska inte säga att jag hört den på radio. Men den fanns med på nån platta som fanns i barndomshemmet.
Apropå musik från 80-talet så tycker jag att Monica Törnell är värd att lyssna på om man har en halvtimma över.
En lite annorlunda röst. Ja, kul med lite eget i stilen "det stora vemodet rullar in" (Vintersaga tror jag den heter). Gillar.

Du skulle ju nästan haft ett retro super Nintendo i spel hålan! Har ett över:cool:

Ett annat problem är att du inte kan (eller ja, kan och kan men då blir du ju av med funktionen) byta bandstift vilket innebär att om spetsarna på stiften är för små för din klocka så kan de dels sitta lite halvtaskigt och dessutom slita på hålen och i värsta fall göra dem ovala.
Fräckt med mancave! Vad har du för konsoler? Jag tyckte först att det såg ut som PS3 slim och Mega drive till vänster men märkte att det inte var det när jag zoomade in. Ser dock ut att vara MD-boxar i hyllan? Kul att se fler på forumet som har ett intresse för spel, konsoler och ffa Sega som ligger mig varmt om hjärtat då jag fick en MD2 i min barndom som det spenderades ofantligt många timmar Sonic 2 och McDonald's Treasure Land Adventure (!) med. :D Såg ut att vara värt ett par spänn idag så man kanske skulle ta och rota fram det.

Har lite för många konsoler :angel:

IMG_20200604_084019.jpg
IMG_20200604_084042.jpg
IMG_20200604_084049.jpg
IMG_20200604_084055.jpg

Köpte på mig retro konsolerna under mitten av 2000-talet när dom nästan gavs bort :p

Gjorde om en sunkig verkstad till mancave när vi flyttade in i huset. Frugan är glad att jag har ett rum som går att stänga igen så att hon slipper se alla mina prylar :angel:

Bilagor

• IMG_20200604_084049.jpg
    IMG_20200604_084049.jpg
    436.4 KB · Visningar: 1
Jag har en fundering kring Zelos, slutar de producera en modell när klockan är slutsåld?
Jag är nämligen lite sugen på en Mako V2 brons.

Jag har en fundering kring Zelos, slutar de producera en modell när klockan är slutsåld?
Jag är nämligen lite sugen på en Mako V2 brons.
Han har gått vidare till v3 med slät sunbursttavla och så vitt jag vet finns inga planer på att tillverka nya ex av v2, däremot tillverkar han ibland större upplagor av befintliga modeller när de tar slut i lager. Trist tycker jag, v2 är överlägset snyggast och jag vågar nog nästan påstå att det är en av de snyggaste tavelstrukturerna jag någonsin har sett.

Edit: Jag har dock dålig koll på bronsvarianterna men jag antar att de följer samma cykel som de vanliga modellerna.

Zelos-Mako-Dive-Watch-16.jpg

Han har gått vidare till v3 med slät sunbursttavla och så vitt jag vet finns inga planer på att tillverka nya ex av v2, däremot tillverkar han ibland större upplagor av befintliga modeller när de tar slut i lager. Trist tycker jag, v2 är överlägset snyggast och jag vågar nog nästan påstå att det är en av de snyggaste tavelstrukturerna jag någonsin har sett.

Edit: Jag har dock dålig koll på bronsvarianterna men jag antar att de följer samma cykel som de vanliga modellerna.

Zelos-Mako-Dive-Watch-16.jpg
Meteorit-tavlorna är riktigt fina, sunburst är ju nice men hoppas verkligen att det kommer fler modeller i Mako 40 - stil med färgade meteorit-tavlor!

SKX FTW! :)
Har 2st 013, en helt mint och en som jag moddat med gulbrun lume, rejält ghostad bezel och allmänt beat-up intryck. Gick lite överstyr dock, så det kanske får bli en till... :rolleyes:
Älskar Seiko och är rörd över hur en så simpel diver blivit så unisont accepterad och älskad inom klockvärlden, även den mest hårdföre Patek-fan-boi:en eller Rolle-nissen ger en gillande nick till en SKX eller annan kult-diver från Seiko.
Men så är ju också Seiko en av dom absolut största och mest kunniga i branchen.

Anyway, mini-rant över, over to you gents.

Hemma och vabba på förmiddagen. Då är det testa band som gäller. Testar här ett pilotläder från spaceace. Tänkt på pilotklockan men testade den på fin certinan. Tyckercdet blev lite rock över det:)
Testade även certinan länken på piloten. Ändbitarna passar inte men utseendet blev ganska bra.
IMG_20200604_091849.jpg
IMG_20200604_092007.jpg

Tillbaka
Topp