Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag är född -82 så jag ska inte säga att jag hört den på radio. Men den fanns med på nån platta som fanns i barndomshemmet.Vackert, Adolfsson och Falk 1982.Bra googlat (skojar bara).
![]()
Det är rätt och bra. Alla bollar är välkomna, hellre det än ingen boll.Alltid rätt med lite A&F på kvällskvisten under tujaträdens skugga
EDIT: nr14 på bollen
EDIT2: Den akustiska versionen är riktigt bra![]()
En lite annorlunda röst. Ja, kul med lite eget i stilen "det stora vemodet rullar in" (Vintersaga tror jag den heter). Gillar.Jag är född -82 så jag ska inte säga att jag hört den på radio. Men den fanns med på nån platta som fanns i barndomshemmet.
Apropå musik från 80-talet så tycker jag att Monica Törnell är värd att lyssna på om man har en halvtimma över.
”I Malmö rispas dimman av färjornas sirener, på andra sidan sundet börjar världen” ... Jerka sjöng den hyfsat bra ocksåEn lite annorlunda röst. Ja, kul med lite eget i stilen "det stora vemodet rullar in" (Vintersaga tror jag den heter). Gillar.
Lycka till!Godmorgon alles!
Tar en kaffe med Baltic. Testar med ett läderarmband, tyckte det funkade!
![]()
Ses om 5 timmar! #jagälskarzoomtenta
”Hett och svett på Statt i Härnösand””I Malmö rispas dimman av färjornas sirener, på andra sidan sundet börjar världen” ... Jerka sjöng den hyfsat bra också![]()
Fanns enbart ny direkt från Helson. Den är slut i lager och ingen nyproduktion är planerad.finns Helson Sharkmaster 600 att köpa i sverige?
någon som vet vilket urverk som finns i dom?
ok tackFanns enbart ny direkt från Helson. Den är slut i lager och ingen nyproduktion är planerad.
Det sitter ett ETA 2824-2 i. En av dom lägre kalibrarna.
Du skulle ju nästan haft ett retro super Nintendo i spel hålan! Har ett över![]()
Ett annat problem är att du inte kan (eller ja, kan och kan men då blir du ju av med funktionen) byta bandstift vilket innebär att om spetsarna på stiften är för små för din klocka så kan de dels sitta lite halvtaskigt och dessutom slita på hålen och i värsta fall göra dem ovala.
Fräckt med mancave! Vad har du för konsoler? Jag tyckte först att det såg ut som PS3 slim och Mega drive till vänster men märkte att det inte var det när jag zoomade in. Ser dock ut att vara MD-boxar i hyllan? Kul att se fler på forumet som har ett intresse för spel, konsoler och ffa Sega som ligger mig varmt om hjärtat då jag fick en MD2 i min barndom som det spenderades ofantligt många timmar Sonic 2 och McDonald's Treasure Land Adventure (!) med.Såg ut att vara värt ett par spänn idag så man kanske skulle ta och rota fram det.

Dom körde en omgång senast 2018. Håll koll på watchuseek.com. Dom dyker upp ibland.ok tack
synd att de är slut dock..
Han har gått vidare till v3 med slät sunbursttavla och så vitt jag vet finns inga planer på att tillverka nya ex av v2, däremot tillverkar han ibland större upplagor av befintliga modeller när de tar slut i lager. Trist tycker jag, v2 är överlägset snyggast och jag vågar nog nästan påstå att det är en av de snyggaste tavelstrukturerna jag någonsin har sett.Jag har en fundering kring Zelos, slutar de producera en modell när klockan är slutsåld?
Jag är nämligen lite sugen på en Mako V2 brons.
V3 i brons kommer i september. Vill du ha en v2 så får du jaga begagnatJag har en fundering kring Zelos, slutar de producera en modell när klockan är slutsåld?
Herrejisses, bra samlatHar lite för många konsoler
![]()
![]()
![]()
![]()
Köpte på mig retro konsolerna under mitten av 2000-talet när dom nästan gavs bort
Gjorde om en sunkig verkstad till mancave när vi flyttade in i huset. Frugan är glad att jag har ett rum som går att stänga igen så att hon slipper se alla mina prylar![]()

Meteorit-tavlorna är riktigt fina, sunburst är ju nice men hoppas verkligen att det kommer fler modeller i Mako 40 - stil med färgade meteorit-tavlor!Han har gått vidare till v3 med slät sunbursttavla och så vitt jag vet finns inga planer på att tillverka nya ex av v2, däremot tillverkar han ibland större upplagor av befintliga modeller när de tar slut i lager. Trist tycker jag, v2 är överlägset snyggast och jag vågar nog nästan påstå att det är en av de snyggaste tavelstrukturerna jag någonsin har sett.
Edit: Jag har dock dålig koll på bronsvarianterna men jag antar att de följer samma cykel som de vanliga modellerna.
![]()
SKX FTW!Skx idag
![]()
Finns en på blocket. Jag bor 10min därifrån om den finns kvar och du vill ha hjälp med trygg affärJag har en fundering kring Zelos, slutar de producera en modell när klockan är slutsåld?
Då är det bara att sätta sig ner i båten och vänta antar jag!V3 i brons kommer i september. Vill du ha en v2 så får du jaga begagnat![]()
Tyvärr var det fel modell, jag antar att annonsen du menade var en Swordfish?Finns en på blocket. Jag bor 10min därifrån om den finns kvar och du vill ha hjälp med trygg affär![]()
Lädret blev ju grymt på Certinan, very najs!Hemma och vabba på förmiddagen. Då är det testa band som gäller. Testar här ett pilotläder från spaceace. Tänkt på pilotklockan men testade den på fin certinan. Tyckercdet blev lite rock över det
Testade även certinan länken på piloten. Ändbitarna passar inte men utseendet blev ganska bra.![]()
![]()
Adolfsson och Falk - utan googling....Kontrollen blinkar blå, en signal för det säkra. (Nån som känner igen det?googla på det ni ungdomar
) Den här är säker!
![]()