• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Från en riktig uris i sveijts, det du :pompus:
Det är rk NOS-band från 70-talet som jag sprang på nån gång, designen påminner om Squales egna band så vi tyckte det var lite roligt. @MaBr köpte naturligtvis hela lagret så dom är säkert slut nu :p
Får inte upp några listade föremål överhuvudtaget från säljaren fn (ebay)
Aha, det minns jag :) då avvaktar jag tills man hittar till lite trevligare pris :p de är ju inte helt gratis de där :woot:

Grattis! Min har planerad leverans på fredag :D Av bilderna att döma så ser det ut att vara satans god kvalitet, woot woot!!

Den PT5000 jag hade tidigare höll typ jämna steg med min Sub, tror den låg inom 2sek per dygn alltså. Vet ej om man får säga så om kinesiska verk utan att åsiktspoliser dyker up men det var ruskigt bra!! :D
Stort tack :). Ja finishen på denna gör nog ingen besviken. Känns lite som dom har överträffat sig själva med dessa och då är ju deras andra modeller grymma dom med. Tavlan är magisk och svår att få fram i sin fulla rätt i bild. Lite kul att marmortavlorna är unika på varje klocka. Bytte i sista sekund från svart mop för jag hade inget vitt i lådan. Ångrar mig absolut inte men en svart som komplement till denna.... :D. Ser med spänning fram emot bilder på din svarta mop. Tror du får den imorgon om min känsla är rätt :). Bjussar på ett par wristshots till.
v2cQcLw.jpg
BdlMMbJ.jpg

Yes, Jag hann allt med att köpa mig ett 20 mm.
Edit: fast Jag gillar det inte så jättemycket, det är lite för...litet och smalt liksom.
Kanske om jag får en lite mer delikat klocka sedan som det kanske skulle passa bättre.
Vilken färg knep du? :p
I normala fall snordyra och ovanliga, så det var nog once in a lifetime dessvärre även om man aldrig ska säga aldrig :)
Nej jag misstänker detta :p Men vanligt vitt Tropic funkar ju med. Men ingen stress egentligen, man har ju ett par band i 20mm och bara en klocka som de passar på :D

Stort tack :). Ja finishen på denna gör nog ingen besviken. Känns lite som dom har överträffat sig själva med dessa och då är ju deras andra modeller grymma dom med. Tavlan är magisk och svår att få fram i sin fulla rätt i bild. Lite kul att marmortavlorna är unika på varje klocka. Bytte i sista sekund från svart mop för jag hade inget vitt i lådan. Ångrar mig absolut inte men en svart som komplement till denna.... :D. Ser med spänning fram emot bilder på din svarta mop. Tror du får den imorgon om min känsla är rätt :). Bjussar på ett par wristshots till.
v2cQcLw.jpg
BdlMMbJ.jpg
Sjukt trevlig och rätt unik design va? :hilarious: Skämtosido, riktigt najs är den :)

Grattis! Min har planerad leverans på fredag :D Av bilderna att döma så ser det ut att vara satans god kvalitet, woot woot!!

Den PT5000 jag hade tidigare höll typ jämna steg med min Sub, tror den låg inom 2sek per dygn alltså. Vet ej om man får säga så om kinesiska verk utan att åsiktspoliser dyker up men det var ruskigt bra!! :D
Alltså man blir så j*vla förbannad! Inte nog med att de kopierar utseendet rakt av, de skall kopiera tidshållningen också :mad:

Jag hoppas lite på att du tröttnar hyfsat fort och säljer till mig :rolleyes:
Haha, jag skulle nog inte hålla det för otroligt. I den takt jag flippar lär det komma förr snarare än senare ;) Ibland hittar man dock guldkorn som håller sig kvar längre än vad som är hälsosamt :D:D

Alltså man blir så j*vla förbannad! Inte nog med att de kopierar utseendet rakt av, de skall kopiera tidshållningen också :mad:
Vågar nästan inte ta fram dom efter gårdagens påhopp :angel:
IMG_20200708_181317.jpg
IMG_20200708_181350.jpg
IMG_20200708_181403.jpg
IMG_20200708_182005.jpg
IMG_20200708_182014.jpg
IMG_20200708_182022.jpg
IMG_20200708_182042.jpg
IMG_20200708_181328.jpg
IMG_20200708_181335.jpg
IMG_20200708_182221.jpg
IMG_20200708_181834.jpg
IMG_20200708_181840.jpg
IMG_20200708_181849.jpg
IMG_20200708_181703.jpg
IMG_20200708_181715.jpg
IMG_20200708_181732.jpg
IMG_20200708_181753.jpg
IMG_20200708_181915.jpg
IMG_20200708_182105.jpg
IMG_20200708_182125.jpg
IMG_20200708_182147.jpg
IMG_20200708_182302.jpg

Senast ändrad:
Man får vad man betalar för...
Kort sagt kan jag konstatera att mesharmbanden jag fick hem idag är det sämsta skit som går att plocka fram. Helvete vilket mög.
IMG_20200708_164157.jpg
IMG_20200708_164153.jpg

Spännet öppnar sig av sig självt av minsta rörelse, själva meshet var vridet som en propeller och på det hela taget gjorde det att klockan både ser sämre ut och känns sämre på armen.
Ska sabba det och se hur det ser ut som referens för ett framtida köp i en högre prisklass...

Billigt kinamesh - deux points

Kan varmt rekommendera meshen från Meranom. Jädrigt bra för pengen, tar dock sin lilla tid att komma till Sverige.

v2cQcLw.jpg
BdlMMbJ.jpg
Fantastiskt fin, undrar själv om det blev rätt val. Velade bra länge i början men jag tror faktiskt de är grymt bra oavsett vilken tavla man valt. Visst var det någon mer som beställde en eller ar det bara du och jag?

Ombytt för kvällen. Fick mina gummiband nu. Hade tydligen beställt från Jamaica!? Det blev varken gratis eller gick snabbt, om nån undrar... Men! Herre min jesus vilket mjukt gummi! Det är som att ha en nyvaxad lammstjärt mot handleden :D
PS. Denna är up for grabs!

IMG_20200708_184949.jpg

Tillbaka
Topp