• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Du oroar dig för mycket ;) (ploppade bubblor innan du var född, just sayin).
Tips i all vänlighet, kör lågan underifrån om du får för dig att göra det igen...och inga vassa knivar i närheten av fina klockor för faaan :stop:
Äsch, Seikon klarar av lite knivar utan problem ;)
Inte ett enda märke från min till synes brutala operation.
Och den går på jättefint. +2s över natten för en Seiko är ju ett mirakel!
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Bara en vecka kvar på semestern. Får väcka upp jobbklockan lite smått.
jC7wHyJ.jpg
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Vet du vad det är för vax?

Säkert helt vanligt vax...:p
Öronvax?
Det där med att backa med släp/husvagn verkar komplicerat:D:p:cool:

Omtag nr 78 och vi är inte färdiga!
456DE54D-52CD-4890-A4E1-86C21CA958BB.jpeg
A34EA535-5F50-44AF-86EB-1EA9065C4716.jpeg

/ P
Men det är ju inte helt enkelt heller. Första gångerna var ju direkt pinsamma. Inte haft husvagn, men väl eget släp när vi bodde i hus på landet. Det är ju förvillande och förrädiskt små rörelser på ratten som behövs, dessutom i motsatt riktning mot vad man är van vid. Som gjort för att det ska vara svårt!
Har ju jobbat med bilvård, första vändan i den branschen var för svindlande 30 år sedan. Då var det många som köpte sk Carnubavax. Såldes genom TV-shop. Folk fipplade med det hemma och kom till våran firma med flammiga och hemska bilar!
Det var pH värdet som spökade i en del vaxer, basiska vaxer löser på sikt upp polymererna i plaster och vissa färger. Däremot tål polymerer lågt pH väldigt bra!
Sorry för lång text...
Bild på affordable för topic! :)
968E9BA3-EAAF-4E93-8218-8F044DFB33E8.jpeg
Karnaubavax tycker jag man ser ganska ofta i innehållsförteckningar. Vanligt ytbehandlingsmedel? Eller om man har det i cerat och liknande?
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Har en bekant, hans dotter fick sitt BE kort utan att klara backningsmomentet.
Uppkörningsmannen menade att genom att hon försökte backa med en jättestor hästfinka och en 130” Defender, så räckte det, han skulle aldrig provat att göra det själv! :)
Inte illa :)
Värre med släp där som ska ha in sina maskiner o man knappt kommer ut igen :bawling:
Ett sådant släp vrider man åt samma håll man ska dock viker sig dragstången ganska fort.
 

Bilagor

  • 52F6E395-62C9-425C-BBD7-4F612B204385.jpeg
    52F6E395-62C9-425C-BBD7-4F612B204385.jpeg
    1.4 MB · Visningar: 1

HSK

Patek
2-Faktor
Mondagsmorgonsmorgan. Skönt med en ledig dag.
IMG_20200810_080945.jpg
Har herrn förlagt sin sombrero? :D
Många krånglar till det och vrider alldeles för mkt på ratten.
Har en bekant, hans dotter fick sitt BE kort utan att klara backningsmomentet.
Uppkörningsmannen menade att genom att hon försökte backa med en jättestor hästfinka och en 130” Defender, så räckte det, han skulle aldrig provat att göra det själv! :)
Det handlar nog mycket om vana också. Jag har inga problem att ratta runt i ett 24m-ekipage på trånga ställen men att få in en släpvagn från Ikea var ingen lätt uppgift. :bag:
 

Husse

Patek
Har herrn förlagt sin sombrero? :D

Det handlar nog mycket om vana också. Jag har inga problem att ratta runt i ett 24m-ekipage på trånga ställen men att få in en släpvagn från Ikea var ingen lätt uppgift. :bag:
Min kusin som har rattat 24 meter flisbil hela arbetslivet, påstår att det är lättare att fickparkera den än bil och släp!
Minns för övrigt min första erfarenhet av att backa släpvagn.
Farsgubben och jag skulle in genom en portal med en släpvagn när jag övningskörde.
Panik!
Hur ska jag göra nu, Farsan?
- Backa, för helvete! :confused:
 
Senast ändrad:

Nicke75

Patek
2-Faktor
Har herrn förlagt sin sombrero? :D

Det handlar nog mycket om vana också. Jag har inga problem att ratta runt i ett 24m-ekipage på trånga ställen men att få in en släpvagn från Ikea var ingen lätt uppgift. :bag:
Så är det övning ger färdighet.
Jag skulle backa in husvagnen i tvätthallen som jag backar in släpet till lastbilen utan problem,fick trixa som fasen med husvagnen och undrade vad fan jag sysslar med :hilarious:
Blir konstigt med när husvagnen är bredare än bilen.
Har du kört link?
Det va bra trixigt i början.
 
Topp