• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

_Valdemar

Breitling
När ens klocka matchar ett hål i golvet...
 

Bilagor

  • 31C3E535-4D1E-4063-BBA0-5748DDF41C34.jpeg
    31C3E535-4D1E-4063-BBA0-5748DDF41C34.jpeg
    896.4 KB · Visningar: 2

TotteH

Patek
2-Faktor
Ja, ska bli kul att se hur det står sig. Det är ju nästan exakt samma pris som Borealis också.


Jag har varit på jakt efter ett svart 20mm men det har varit slut i evigheter hos Borealis och de kan inte svara på när de får in nya. Håller dessa samma kvalitet så är det ju kanon! Bra med kort leveranstid för jag åker iväg torsdag kväll och är borta några dagar så bra om jag hinner jämföra innan dess. :)
Fick för mig att de var billigare. Men är de bra för 300kr så är det fortfarande bra med tanke på leveranstid och jämfört med ISOfranes ockerpris :happyhappy:
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Ska man ut o glida hoj så krävs väl en racing-chrono? :)
Försöker inte dölja att jag är ett fan av DanHenry och till er som går i köptankar kring en 1964, bara slå till!
Har satt den på ett perforerat racingläder i cognac, från CNS. Mumma!

9E9ED512-1F26-42F3-A9E7-015EC05AA6A9.jpeg


2EE34339-5584-44FB-B7A4-8FC799C5B799.jpeg
Snyggt. Jag ångrar lite att jag inte tog vit eller svart. Fast då hade jag ångrat att jag inte tog silver. Hmm.

Men sållade bort svart till slut då jag gillar 1962 i svart. Borde köpt 1937 silver, 1962 svart och 1964 vit. Haha. Imponerad är jag iaf.

Gammal suddig bild på min:
20200828_215828.jpg
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Har varit nära. Men är även sugen på 1962, som har mer Speedy/Daytona-vibbar. Dock inte något val på länk, som 1964 har. Och sen är då så många val! Först 4 olika tavlor, sen 2 eller 3 subdials, och sen datum eller inte. För många val!

Och sen när jag såg TGV recensera dem så säger han att 1962 är nyare, något förbättrad på vissa sätt (enligt vad jag förstod). Skillnaden på baksidorna är att 1962 har en racerbil (Formel 1-stuk) med siffran 62 och 1964 har en cool Aston Martin DB5 á la James Bond.

Så hur väljer man?!
Jag föredrar ju bicompax så man slipper tickande sekundvisaren. Det gjorde det lättare för mig. Datum förstör symmetrin (särskilt om man kör på tricompax)

Tror TGV snackade om bandet. Att det var förbättrat på 1962. Beror lite på hur man ser det
1962 är nyare men bicompax och vit tavla på 1964 är nyare än 1962 haha ;) Danne själv påstår att 1964 var den svåraste att designa, han jobbade på den i 3år.

Maserati birdcage vs Aston Martin DB5 så gillar jag mer DB5.

När det gällde modell var det mest länken som gjorde att jag tog 1964 istället för 1962. I övrigt var det svårt.
Är jag den enda som lockas av Dan Henrys 1968? Och som troligen redan hade köpt om den varit 38mm istället för 41mm? :D
Nej du är inte ensam. Hade den varit mindre och utan tickande sekundvisare hade jag redan ägt en.
 

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
Halvtaskigt ljus är en underdrift... Blev i alla fall ett byte till Trenchhuntern efter allt snack här! Känner också att jag behöver en Dan Henry. Var skickar de sina klockor ifrån?
PSX_20200828_214426.jpg
Den gör sig och klär dig! Mycket sobert klockval! :)
”Klart grabben ska ha en DanHenry!”
Dom har lager i Europa, så du slipper tull o moms o annat liknande.

Här är två på BOR-länken från idag, så kanske du bestämmer dig för en 64:a!

91A1473B-AFE9-4BEC-B7BA-C843E5B228D0.jpeg


EE42569C-C39F-4516-9329-277F0B02E762.jpeg


Nu ska jag inte bildspamma mer (lovar inget!) :angel:
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Den gör sig och klär dig! Mycket sobert klockval! :)
”Klart grabben ska ha en DanHenry!”
Dom har lager i Europa, så du slipper tull o moms o annat liknande.

Här är två på BOR-länken från idag, så kanske du bestämmer dig för en 64:a!

91A1473B-AFE9-4BEC-B7BA-C843E5B228D0.jpeg


EE42569C-C39F-4516-9329-277F0B02E762.jpeg


Nu ska jag inte bildspamma mer (lovar inget!) :angel:
Det är precis den modellen jag är sugen på. Kanske en bicompax för att slippa sekundvisaren.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag föredrar ju bicompax så man slipper tickande sekundvisaren. Det gjorde det lättare för mig. Datum förstör symmetrin (särskilt om man kör på tricompax)

Tror TGV snackade om bandet. Att det var förbättrat på 1962. Beror lite på hur man ser det
1962 är nyare men bicompax och vit tavla på 1964 är nyare än 1962 haha ;) Danne själv påstår att 1964 var den svåraste att designa, han jobbade på den i 3år.

Maserati birdcage vs Aston Martin DB5 så gillar jag mer DB5.

När det gällde modell var det mest länken som gjorde att jag tog 1964 istället för 1962. I övrigt var det svårt.

Nej du är inte ensam. Hade den varit mindre och utan tickande sekundvisare hade jag redan ägt en.
Bra synpunkter! Gillar också de punkter du nämner, men ... jag vet inte. Tänkte säga 19 mm bandbredd vs 20, men det är ingen dealbreaker. Värre i så fall för mig personligen att jag redan har ett par bicompaxer, denna är dock helt annorlunda. Kanske är rätt att skippade tickanndet. :)
 

Glappis

Omega
Så dök den upp då, min Straton Tourer GMT. Första intrycket är att den är precis lika snygg som på bild. Men länken är tyvärr inget vidare och spännet är i en alldeles egen usel klass.

Bytte således till lädret nyss Lädret är däremot riktigt schysst. Knäpper en bild på den med lädret när jag har vettigt ljus.
IMG_20200828_224609.jpg
IMG_20200828_160138.jpg
IMG_20200828_154030_1.jpg
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Vet inte om jag får fan för detta, OT är det i alla fall!
Klarar väl mi på grund av att det är en Daytona...
Kombon Kenny Bräck och Daytona Coupe är grym!
Har ni bra lurar, använd dom! :cool:
Mycket lindrigt övertramp det där så det går nog bra. Om jag inte minns fel i diskussionen tidigare så var det ju fortfarande ok med lite friflygning bara någon slutade att trycka på anmäl hela tiden.
 

Daniel80

Cartier
Kul att du gillar den! :)
Har kollat texten på mina och jag tror inte den är oskarp, men typsnittet och storleken jämfört med "Monchard" gör att det kanske kan se lite grötigt ut.
Men, med det sagt, så har jag faktiskt gjort en liten ändring inför den nya batchen klockor som vi beställt nu...

Trenchhuntern får faktiskt en "ny" tavla. Hade vi hetat Rolex så hade forumen och bloggarna gått varma nu och folk hade gjort timmeslånga YT-videor om vårt tilltag där man ojjat sig eller höjt oss till skyarna.
Med allt detta sagt så är det en mkt liten ändring, kalla den "Maxi dial" eller vad man vill, men indexar, 12, 3, 6 & 9 samt namntexten och WR-texten ökas med några procent för att fylla ut eller harmonisera tavlan lite mer.
Vi provar iaf. Och vem vet, då kanske de Trenchhunter som tillhör Mk.I blir åtråvärda aktions-objekt som säljs för hutlösa belopp om några år. Eller inte. :rolleyes: Kan ju också vara så att vi helt enkelt återgår till original-versionen sen.

D1DC4C95-CB09-4D25-89EC-0A8546195A46.jpeg
Tycker klockan ser fantastisk ut men löften om maxidial var droppen som fick bägaren att rinna över. När kommer den i lager, tror du?
 

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
Tycker klockan ser fantastisk ut men löften om maxidial var droppen som fick bägaren att rinna över. När kommer den i lager, tror du?
Tack! :)
Jättesvårt att svara på tyvärr. :( Med logistiksituationen som råder globalt just nu så vågar jag ej svara på ngt sådant, men jag kommer givetvis posta i denna tråden då den kommit.

Edit: planen är ju innan årets slut, så vi hoppas ju på det! :)
 
Senast ändrad:
Topp