• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Göteborgare

Cartier
Inget micromärke, men väldigt affordable 😀
20201027_195647.jpg
 

FOQ

Audemars
Precis! Jag tänkte lite på Glashutte seventies när jag såg den. Tror nog jag måste kanske prova en! Är ute efter en härlig vintage/vintage look klocka då det ser tråkigt ut i lådan på den fronten lägger upp här såklart om de blir en!

Edit: Va även i kontakt med dem då det inte stod att man kunde skicka till Sverige pga Covid fick svar på minuten av ägarn själv.
Tror att det verkligen är ett jätte litet företag och det verkar som att han läger verkligen ner sin själ i dessa klockor :D

Vilken färg blir det?
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Försöker välja något tooligt att köpa. Damasko eller Sinn. Sinn är billigare om man vill ha länk. Men jag har ju redan den här på länk så det kanske inte är ett måste. Någon som har erfarenhet av Damasko? Viljan säger köp.
PXL_20201027_220419295.NIGHT.jpg
Haft 5-6 Sinn. Ingen Damasko. Men de är fina. Men svaret på köpfrågan blir i denna tråd alltid: KÖÖÖÖÖP!

Snygg nickning till historien där!
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor

Kalvin

Rolex
2-Faktor
Godmorgon! Vab idag. Men glädjen är att det kommer med största sannolikhet ett paket till ombudet under förmiddagen😊
IMG_20201028_073242.jpg

Just nu leker flickorna fint å ja kan smurfa runt på forumet. Men kan ändras och bli fullskalig krig på nån sekund 🙈
 

Schned

Panerai
2-Faktor
Precis! Vart hittar man mer info? Dimension osv.

Släpps på fredag enligt info i FB gruppen Christopher Ward Aficionados.
Kommer nog upp på hemsidan då
A blog to watch verkar vara lite för snabba...

Ja precis så.

Och dimensionerna kommer troligtvis att vara i linje med övriga C65, dvs 41mm och 15mm hög.

IMG_20201028_081337_860.jpg

IMG_20201028_081337_859.jpg


Tyvärr ingen garre innan helgen på grund av man-flu from hell.

Får nöja mig med att slänga på Maranez Samui på armen istället.
 

Sebastard

Vacheron
Ja precis så.

Och dimensionerna kommer troligtvis att vara i linje med övriga C65, dvs 41mm och 15mm hög.

IMG_20201028_081337_860.jpg

IMG_20201028_081337_859.jpg


Tyvärr ingen garre innan helgen på grund av man-flu from hell.

Får nöja mig med att slänga på Maranez Samui på armen istället.
På det wristshot man kunnat skymta tycker jag att den ser en smula mindre ut och lite åt Yema hållet. Jag gissar på ”vintage” trendiga 39mm på denna.
586BE6E1-164F-461D-863D-CA2F4D34CFBC.jpeg
 
Topp