• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Norp

Rolex
2-Faktor
Lite frågetecken ändå. I normala fall hade jag nog redan beställt men skitläskigt om den inte blir bra på armen
(med tanke på den extremt tröga säljmarknaden, vips pengarna i sjön osv). Aja, hoppas på lite nyttig feedback först så får vi se sen 😊
Ja det har du rätt i! Ska kolla lite mer ingående ikväll men fina såg dom ut att vara iaf 😊
 

Npd

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Precis uthämtad, grym kvalle måste jag säga. Tack för feedbacken på tidigare inlägg! :)
BFDE181D-DE55-412A-B862-DA69E5030E88.jpeg
 

Amund

Omega
Jag är förälskad i Crossfire Bronze som jag köpte här på KS. Ver inte vad det är med den, men den sitter som en smäck och ger en skön känsla på armen, ligger inom 1-3s/d.
Beställde ett canvas strap från aw straps till min Tudor BBB men satte det på Crossfiren och tycker det passar utmärkt.
20201027_174338.jpg

20201028_130333.jpg


Också aw straps på 116610
20160516_081940.jpg


Cobra de calibre crossfire bronze är helt klart en keeper och kommer antagligen få mycket armledstid :)
 

Urtyp

Audemars
Tankar om Charlie Concordia mottages gärna, har sett några i tråden men minns inte riktigt vem @HSK är jag ganska säker på?
Ser trevlig ut, svepande kvarts kan jag nog leva med 😉
0gdJmiL.jpg

300m?!? Det slår ju t.o.m. den största majoriteten av dykare på fingrarna. :oops:
Såg dessutom riktigt snygg ut på den bilden.
Namnet kommer jag dock inte överens med. 😑
 

Herr Gås

Banned
Visst diskuterades det CasiOak metallmod med 3e generationens bezel/länk för någon dag sedan?

Hittade iallafall ett dropbox album med flertal bilder i olika vinklar på en helsvart mod som var riktigt fräck i min mening.


Man blir lite sugen på att skaffa en helsvart GA-2100 igen så har någon en över är jag aspirant på den ;)
p.jpeg
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Det gör ont när jag ser på bilden. Bilden är tagen för ca sex veckor sedan och ingen av klockorna är kvar. Samtliga sålda. :(
97DF04A0-C172-4017-AA4E-023D818A38C9.jpeg

Saknar min SKX007. Köpte den ny för 1500 kr 2018 och ångrar som tusan att jag sålde den :banghead:

Tack för tips!
Nu råkade jag köpa en annan kvarts istället men lägger daydaten på listan! Blev det någon för dig?

Håller på och letar efter den blåa till rätt pris. Tur att kreditkortet var på nedervåningen annars hade det blivit ett spontanköp 😅

Vad köpte du då :)?
 
Topp