Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul! Finns även i laxrosa, och jag tror att den bärs mycket bra med sina 38,5mm.Beställde precis hem denna goding! Hittade den idag, såg några recensioner och gjorde ett impulsköp. Brukar vara mer beaktande i mina klockköp men nu var det ett bra tag sen det dök upp en ny klocka i samlingen så nu kändes det som att det var dags. Någon som äger eller har ägt en tidigare? Estetiskt tycker jag den ser klockren ut. Lite som en Aquanaut och Nautilus fast i mina ögon mer tilltalande former och bättre blåfärg. Kommer såklart inte vara i närheten av samma kvalité då priset ligger på knappa 4k. Det enda jag oroar mig över är storleken. Aldrig burit en en kvadratisk klocka eller någon integrerad länk, men det får bli som det blir. Brukar lösa sig, finns säkert annars någon här som är sugen att testa.
![]()
Upptäckte dem idag, håller med, ser spännande ut (även om jag gärna sett en lite mindre modell). Såg att de har en länk man kan köpa till med. Ngn på forumet som beställt en Straum än?Dök över norska Straum i flödet. 41mm och Sellita SW-200A. Modellen heter Opphav. Pris runt 8k. Ser onekligen trevliga ut.
![]()
![]()
![]()
![]()
Tråkigt att de satt 21 mm mellan bandhornen.Jag tycker F-39 är galet snygg
![]()
Söndag.
Ta på "finklocka" och bete sig som en civiliserat människa. Kul att prova det också
FC gmt är en sällsynt gäst i tråden.
![]()
Å andra sidan är San Martin väldigt affordable nya men inlägg om deras klockor modereras friskt.Frederiqe Constant tillhör väl inte Micro och nypriserna är troligen över gränsen för denna tråd.. men begagnade tycker jag de kan vara riktiga fynd.
![]()
Frederiqe Constant tillhör väl inte Micro och nypriserna är troligen över gränsen för denna tråd.. men begagnade tycker jag de kan vara riktiga fynd.
![]()
Min FC gmt kostade ny som en Squale 60 atmos så hyfsad affordable är den väl fast den inte är superbillig
Någon sådan gräns har inte satts här i alla fall som tur är. Finns en hel del som är både mikro och även affordable som kostar över 10', t.ex Monta, CW, Formex mm.Det sen länge insomnade forumet "Poor Mans Watch Forum" hade som gräns för "poor man" att klockan skulle kosta under 1000 USD. listpriset på modellen jag visade ligger i Sverige på elva loppor om jag såg rätt så det är på gränsen tycker jag. Begagnat - annan femma.![]()
![]()
Längdskidor, skidskytte och kaffe![]()
Någon sådan gräns har inte satts här i alla fall som tur är. Finns en hel del som är både mikro och även affordable som kostar över 10', t.ex Monta, CW, Formex mm.
Ingen anledning att sätta en sådan gräns nu efter alla år känner jag i alla fall.
Länk? Känns som ett bra gummi hade varit 10/10 på denBehöver länk på 24 mm till denna, pronto! Nån som kan hjälpa till här? Måste bli av med det här vidriga originalgummit
![]()
Efter frekvent användande i flera år var mitt orginalgummi fortfarande stelt. Obegripligt att jag fortsatte tro att de skulle ge med sig.Behöver länk på 24 mm till denna, pronto! Nån som kan hjälpa till här? Måste bli av med det här vidriga originalgummit
![]()
Behöver länk på 24 mm till denna, pronto! Nån som kan hjälpa till här? Måste bli av med det här vidriga originalgummit
![]()
Jo, beställde två såna från Ebay. Under £7 för bådainte prova grovt Canvas från watchwear då? Det lär lira bra!![]()
Wolbrook är bra, jag har två i 20mm - blå ock vit (Ish)Någon som har tips på bra Tropic-style band? Helst i 19mm och kortare längd (20mm bör kanske gå att klämma in också). Joseph Bonnie, Woolbrook vilka mer finns det?
Kan ju rekommendera orange Isofrane (eller motsvarande), riktigt bra på den! Behöver kanske inte vara lika smutsigt som mitt gamla Isofrane dock...Behöver länk på 24 mm till denna, pronto! Nån som kan hjälpa till här? Måste bli av med det här vidriga originalgummit
![]()
Dök över norska Straum i flödet. 41mm och Sellita SW-200A. Modellen heter Opphav. Pris runt 8k. Ser onekligen trevliga ut.
![]()
![]()
![]()
![]()
Moms plus tull I guess?Gillar den. Starkt designspråk, sjyssta specs. Priset var lite si så där. Utan moms så det blir över 10k hem i brevlådan.