• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Denna lilla sak finns för byte, gärna dykare eller kul vintageinspireradkronograf alternativt någon tank 🤓
D0263BE2-A145-47FF-B9E7-FB69F3BF16A3.jpeg
7FE30BCD-8195-4CD8-8D82-A10FDF1338FE.jpeg

Beställde precis hem denna goding! Hittade den idag, såg några recensioner och gjorde ett impulsköp. Brukar vara mer beaktande i mina klockköp men nu var det ett bra tag sen det dök upp en ny klocka i samlingen så nu kändes det som att det var dags. Någon som äger eller har ägt en tidigare? Estetiskt tycker jag den ser klockren ut. Lite som en Aquanaut och Nautilus fast i mina ögon mer tilltalande former och bättre blåfärg. Kommer såklart inte vara i närheten av samma kvalité då priset ligger på knappa 4k. Det enda jag oroar mig över är storleken. Aldrig burit en en kvadratisk klocka eller någon integrerad länk, men det får bli som det blir. Brukar lösa sig, finns säkert annars någon här som är sugen att testa.
dumoreau-blue-4_1080x.jpeg

Senast ändrad:
Beställde precis hem denna goding! Hittade den idag, såg några recensioner och gjorde ett impulsköp. Brukar vara mer beaktande i mina klockköp men nu var det ett bra tag sen det dök upp en ny klocka i samlingen så nu kändes det som att det var dags. Någon som äger eller har ägt en tidigare? Estetiskt tycker jag den ser klockren ut. Lite som en Aquanaut och Nautilus fast i mina ögon mer tilltalande former och bättre blåfärg. Kommer såklart inte vara i närheten av samma kvalité då priset ligger på knappa 4k. Det enda jag oroar mig över är storleken. Aldrig burit en en kvadratisk klocka eller någon integrerad länk, men det får bli som det blir. Brukar lösa sig, finns säkert annars någon här som är sugen att testa.
dumoreau-blue-4_1080x.jpeg
Kul! Finns även i laxrosa, och jag tror att den bärs mycket bra med sina 38,5mm.

Jag ser mycket fram mot dina bilder när den anländer 😊

Min FC gmt kostade ny som en Squale 60 atmos så hyfsad affordable är den väl fast den inte är superbillig

Det sen länge insomnade forumet "Poor Mans Watch Forum" hade som gräns för "poor man" att klockan skulle kosta under 1000 USD. listpriset på modellen jag visade ligger i Sverige på elva loppor om jag såg rätt så det är på gränsen tycker jag. Begagnat - annan femma. :)

Det sen länge insomnade forumet "Poor Mans Watch Forum" hade som gräns för "poor man" att klockan skulle kosta under 1000 USD. listpriset på modellen jag visade ligger i Sverige på elva loppor om jag såg rätt så det är på gränsen tycker jag. Begagnat - annan femma. :)
Någon sådan gräns har inte satts här i alla fall som tur är. Finns en hel del som är både mikro och även affordable som kostar över 10', t.ex Monta, CW, Formex mm.
Ingen anledning att sätta en sådan gräns nu efter alla år känner jag i alla fall 🤔.

Någon sådan gräns har inte satts här i alla fall som tur är. Finns en hel del som är både mikro och även affordable som kostar över 10', t.ex Monta, CW, Formex mm.
Ingen anledning att sätta en sådan gräns nu efter alla år känner jag i alla fall 🤔.

Sant sant. :)

Jag gillar hur som haver när priserna sjunker på begagnatmarknaden. Man slipper mycket stress över "värdeökning" i de lägena, liksom man kan köpa fina saker till bra pris om man bara håller sig till begagnatmarknaden.

Tillbaka
Topp