• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Godmorgon. Spinnakern assisterar idag.
20231116_073842.jpg

Asså när ska denna droppa egentligen?! Tycker den är urtjusig. Har ju varit lite diskussioner om detaljer på urtavlan som folk ville ha åtgärdat så får kanske hoppas att det blir gjort.
Om du inte redan sett så blir Lorier Astra tillgänglig på webben fredag kl 17 cet.
Funderar själv på att försöka köpa en

Nytt in. Unimatic U1S-M Swiss Series (Sellita SW200-1).
Tack @sekvens för smidig affär och snabb leverans.
20231116_192041.jpg

Mycket trevlig, kan inte tänka mig en lämpligare Unimatic för dig! Jag har burit min idag också för första gången på länge. Sämre utverk i min frpn 2017 men jag gillar verkligen den gröna färgen
IMG_2660.jpeg

Fick hem en Praesidus Jungle Field OG idag. Storleksmässigt sannolikt det enda på marknaden som faktiskt stämmer överens med dom GG-W-113 som Hamilton och Benrus producerade under senare halvan av 60-talet. Säg till om jag har fel.

Bandet var längre än ett Seikogummi vilket kändes lite orimligt till 34mm 😂 Sitter på en grönt nato nu. Kommer väl bilder på det också tillslut. Warranty card i form av dogtag.

DSC02541.jpg

Tillbaka
Topp