Sjukt bra och helt rätt storlek. Ett bra läder på den där.Grattis!
![]()
Tack så mycket!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sjukt bra och helt rätt storlek. Ett bra läder på den där.Grattis!
![]()
Den passar väldigt bra på nato också så det är inget fel med det.Tack så mycket!Ja jag ska nog införskaffa något lämpligt band vad det lider, helst lite grövre vintageaktigt. Men jag trivs nog i slutändan för bra med nylonstronk
![]()
Halloj igen tråden!
Jag hämtade i eftermiddags ut något av en graal för mig om än inte alls av samma kaliber som postats tidigare idag...
![]()
Ja jag vet att jag är en total hedning med mina nylonremmar...Men man är som man är när man inte blev som man skulle!
![]()
![]()
![]()
Christopher Ward C63 i 36mm format om någon vill ha den infon. Den usla bildkvalitén skyller jag på bristande talang, dåligt ljus samt euforisk upphetsning.![]()
Önskar jag kunde komma ihåg vad det var för tidning, det enda jag mins från den var vilket avtryck frontsidan gjorde på mig, detta var nu 12 år sedan och jag var en ung småbarns farsa som precis hade fått tillökning och dessutom köpt hus så ett dunderdyrt armbandsur var naturligtvis inte min prioritet i livet just då.Stort grattis och tack för ett underbart inlägg. Har du klocktidningen och thaimenyn från 2011 också?
Tusen tack! Det har verkligen varit en lång resa genom det mesta i klockträsket men det som gett mig mest glädje är faktiskt Microvärlden så nog lär ni får dras lite till med mig om än sporadisktStort grattis och tack för att vi fått följa din resa och bravader!Grym pjäs
Riktigt kaninhål denna hobbyn uppenbarligen...
Hoppas du dyker upp här även i fortsättningen.
Halloj igen tråden!
Jag hämtade i eftermiddags ut något av en graal för mig om än inte alls av samma kaliber som postats tidigare idag...
![]()
Ja jag vet att jag är en total hedning med mina nylonremmar...Men man är som man är när man inte blev som man skulle!
![]()
![]()
![]()
Christopher Ward C63 i 36mm format om någon vill ha den infon. Den usla bildkvalitén skyller jag på bristande talang, dåligt ljus samt euforisk upphetsning.![]()
Fick idag reda på ett klockmärke som tidigare var helt okänt för mig. Och verkar vara det på Klocksnack också. Cestrian. Har redan bestämt mig för ett inköp. Nån här som har en Cestrian?
![]()
Cestrian Watches | Time for the People
A Cestrian timepiece is not just another watch, it is a part of you. Cestrian brings the art of quality timepiece craftsmanship to the masses, where each watch is expertly and lovingly created with you in mind and built with a passion for mechanical function, design and value.cestrianwatches.com
Tusen tack! Det har verkligen varit en lång resa genom det mesta i klockträsket men det som gett mig mest glädje är faktiskt Microvärlden så nog lär ni får dras lite till med mig om än sporadisktStort tack själva för att jag får ta ut svängarna i tråden lite grann, jag har naturligtvis inte för avsikt för att kapa den men vissa saker kanske kan vara roligt att se och läsa även om de hör hemma i en annan del av forumet speciellt efter att just Microtråden haft ett så stort inflytande i mina val under resans gång.
Fantastisk klocka och stort grattis!
40 mm, ja gillade den förra versionen också men blev aldrig något köp men nu när version 2 kom och även med vit tavla så gick det inte stå emot!Hur stor är den? Gillar verkligen den med vit tavla!
Köpte deras Master series i våras på amazon. Hade nog köpt fältklockan istället om den funnits då. Var recensioner på youtube av bl a JOMW som gjorde jag köpte.![]()
För summera så är affordable en extremt bra sammanfattning av klockan i mitt tycke. För priset tycker jag länken, finishen och lumen håller bra klass.
Största nackdelen är att den går sakta, något utanför specen för NH35. Men skulle säkert en ruckning åtgärda. Och är väl kanske mer Seikos fel än Cestrians. Kronan har de prytt med deras sköld, men materialet är nån plastig sak så känns billigt. Hade de lika gärna kunnat skippa. Fältklockans krona kanske ser annorlunda ut. Och är en bagatell egentligen.
![]()
Tack. Ja jag är mycket förtjust i den här. Mycket riktigt har den sitt ursprung i tråden. Övertagen efter @LoveL . Huruvida den dessförinnan varit hos @Master J är för mig okänt. Men det är väl rimligt med tanke på flippandet av guldkorn i denna relativt smala krets av nördar.
Det uret är synnerligen förtjusande och jag när fortfarande en förhoppning att det så småningom skall landa på min arm. Jag har väl fortfarande kölapp nummer ett?
Julband på!
![]()
Ett rött canvas?Vad är det för band?
Julband på!
![]()
Jo den har varit hos mig som sagt. Ångrar mig lite varje gång jag ser den..
Ett rött canvas?
Eller menar du vart det är ifrån?
Jodå, du har förstaplatsen i kön på den. Det ser dock inte ut som att den har några planer på att flytta hemifrån inom överskådlig tid.Det uret är synnerligen förtjusande och jag när fortfarande en förhoppning att det så småningom skall landa på min arm. Jag har väl fortfarande kölapp nummer ett?
Jaha då är den tillbaka i stan igen då? Festlig.
Det är ett sånt här: https://www.aliexpress.com/item/100...o.order_list.order_list_main.6.733a1802sZyCeQHaha...ja vart är det ifrån![]()
Jaså, är det din gamla? Kul! Den kanske inte riktigt var klar här ännu.Jaha då är den tillbaka i stan igen då? Festlig.
Bild från i somras.
![]()