Delgada
Pandion
Flyger!Vad tycks, flyger det här eller blir det too much?
![]()
Just ja...Bronsdag var det idag
![]()
![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Flyger!Vad tycks, flyger det här eller blir det too much?
![]()
![]()
![]()
Kan aldrig bli för mkt färg under sommarenVad tycks, flyger det här eller blir det too much?
![]()
![]()
![]()
Tycker nog att brons-ploppen blev bättre somrig på vitt gummi än på det orangea.
![]()
Ja, det är ju det jag också tycker. Vrålfräscht!Absolut den fräschaste och mest somriga kombinationen av brons och gummi jag har skådat.![]()
Trevligt att det kom till användningBlev väldans bra
![]()
Har en annan modell med ett Miyota 9039 verk i magen. Håller tiden bra, ligger på +4-8 spd.Hur populär är Rze eller ”Reise” i Sverige? Har haft mitt endeavour i två år och det har blivit mitt ”go to” äventyrklock. Det finns få exemplar här i Finland så det är lite svårt at prova olika modeller.
![]()
TropicSamma lika men ändå inte![]()
![]()
Det stämmer bra. Det kommer ursprungligen från @SpaceAce som både har sytt stygnet och behandlat det för att det skulle få en lite slitnare finishDet lilla, vad jag gissar är ditsytt (är väll ett watchwear i grunden), krysset är en trevlig detalj!![]()
Usch..., det var riktigt sorgligt att läsa. Jag har haft förmånen att göra en mycket trevlig affär med Lars. Vila i frid Lars.En klockbroder har lämnat oss.
Lars var en trevlig person som jag hade äran att få träffa i samband med GTG:s i Skellefteå samt vid några andra tillfällen. Han postade med jämna mellanrum här i mikrotråden. Vila i frid Lars.
https://norran.se/nyheter/skellefte...zsC398R2scr_YiC0Ls_aem_u-EePGB-brA4lR14zY_8nw
@Birchgrove en tillBlev ett spontant köp på denna! Ngn som har någon erfarenhet av märket? Fina recensioner iaf![]()
Löd ditt råd och beställde en Wise nyssJag är fullt benägen att hålla med. Briljant!
Fler borde testa Wise!
Det var sorgliga nyheterEn klockbroder har lämnat oss.
Lars var en trevlig person som jag hade äran att få träffa i samband med GTG:s i Skellefteå samt vid några andra tillfällen. Han postade med jämna mellanrum här i mikrotråden. Vila i frid Lars.
https://norran.se/nyheter/skellefte...zsC398R2scr_YiC0Ls_aem_u-EePGB-brA4lR14zY_8nw
Hurra! Mer Wise!Löd ditt råd och beställde en Wise nyss![]()
Tycker nog att brons-ploppen blev bättre somrig på vitt gummi än på det orangea.
![]()
Kan aldrig bli för mkt färg under sommaren
Snygg brons, cobra de calibre?
En klockbroder har lämnat oss.
En klockbroder har lämnat oss.
Då har vi konverserat flertalet gånger i tråden. Vila i frid Lars!En klockbroder har lämnat oss.
Vilken kombo alltså, den blev helt fantastisk på de vita bandet. Synd en annan inte kan köra vita band, eller Jo de kan jag men den skulle snart bli missfärgat och koskitbruntRodelträning.
![]()
Jag har alltid något nytt på väg in men hinner nog inte få det till Bronsdag
Det blir naturligtvis min Maranez Samui Vintage som egentligen var ett impulsköp samtidigt som jag inhandlade Helson's, hade aldrig kunnat föreställa mig att jag skulle fastna så mycket för just den efter att ha haft den vanliga Samuin som jag inte riktigt föll för. Tur det för jag hamnade mellan storlekarna på Helson och därför rök dom
![]()
Helt rätt, båda Helson och min Maranez är mässing. Beställde dom specifikt just för att jag saknade mässingens jämna och fina patina, den drar också lite mer åt det grönbruna hållet än bronsets rödbruna.
Den där maranez sitter grymt på dej och finishen på caset är ju mumma för ögonen. Kombon med
mässing eller brons och flashiga färger i tavlan eller visare är verkligen en nice kombo som jag börjat få upp ögonen för.
Jag hade ju en Seestern i stål den är ju inte ens hälften så cool som din maranez i mässing
Ja visst är det något särdeles förtjusande med brons/mässing och färggrann tavla!Här en till som gillar Samui vintage i mässing
![]()
Ja visst är det något särdeles förtjusande med brons/mässing och färggrann tavla!
Nu fick jag något att sukta efter.
Kan ni inte posta fler bilder på bronsare/mässing med flashiga tavlor och /eller flashiga vridringar.
Vill se mer..