Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte lika färgglad som Matic som @LoveL har men kompenserar det med sin smidiga storlek istället. För jag har tyvärr för liten arm för att kunna bära upp Matic. Fan också!
![]()
Jag förstår dig. Men efter några år kände jag att det behövdes stöka runt lite mer i lådan. Glad över min Pelagos nu.Lite svårt o slita blicken från denna skapelse..
![]()
Ser fin ut! Har bara så jäkla svårt för den vita minutetracken. Samma sak som jag inte gillar på klockorna från Tusenö. Önskar att någon av dem gjorde med samma färg som tavla och bezel så hade man kunnat köpa ett svensktutvecklat märke!För ett par veckor sedan träffade jag Oscar över en kaffe. Jag fick då möjlighet att testa och låna prototypen av hans första klocka Hult Aquatique. Vad jag tyckte om klocka? Det får du redan på i veckans video
Fin! Förutom droppen då..Nytt in - Kul och fin tavla! Tyvärr kändes den lite stor för mig, men ska ge den en ärlig chans
![]()
![]()
Haha exakt!Fin! Förutom droppen då..Strlk?
Ah! Ja, den såg större ut.Haha exakt!39mm men tyckte den kändes betydligt större på handleden.
Och jag har svårt för klockor med t.ex helgrön tavla och bezelSer fin ut! Har bara så jäkla svårt för den vita minutetracken. Samma sak som jag inte gillar på klockorna från Tusenö. Önskar att någon av dem gjorde med samma färg som tavla och bezel så hade man kunnat köpa ett svensktutvecklat märke!
Svårt att använda något annat än den här nu för tiden. Tror det kallas för smekmånad va
![]()
Tjusig!![]()
Det gör det, och jag är fortfarande inne i smekmånaden med den här, ganska många månader senare. Älskar älskar älskar den gröna färgen. Smaragdgrön i ljuset men blir nästan svart när den inte är i direkt ljus. Underbar![]()
Vad är det för modell och var kan man handlaWise alltså, det är nog bland det bästa jag testat. 904 stål som gnistrar som vilken ädelmetall som helst.
![]()
Det är ett Thailändskt microbrand, vars klockor i min värld smäller väldigt högt. Jag har testat många klockor genom åren och det här är i toppen av listan.Vad är det för modell och var kan man handla![]()
Verkar vara åtråvärda,väldigt mycket ”out of stock”Det är ett Thailändskt microbrand, vars klockor i min värld smäller väldigt högt. Jag har testat många klockor genom åren och det här är i toppen av listan.
Min modell heter Wise Adamascus AD861A, men finns i olika färger och varianter och du hittar guldgruvan här: https://wisetimepiece.com/collections/adamascus