• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

En dykartrippel, lika men ändå inte. Två affordable microbrands och en instegs-affordable.

904l ....................... 316l ...................... Titan
LBrcSpz.jpg

Thailand.................... Schweiz .................. Singapore
aWepew4.jpg

41mm .................... 39mm ................... 40mm
NTDlHWl.jpeg

Lume-resultat efter några minuter utomhus:
5eCNORJ.jpg

Tre fantastiska klockor som jag verkligen gillar. Alla tre med olika egenskaper och personligheter. En av dom en förebild för många homager, dom andra två från några av dom absolut bästa microtillverkarna med egen design.

Wise är nog fortfarande den som imponerat mest på mig genom åren, fit och finish är väldigt nära BB58.
Tudor listar ca $4,300, Wise $720 och Zelos $550 men Wise och Zelos har tex quick release och glidelock-funktion och betydligt bättre lume.

Urverk är dock inte ens nära, Zelos och Wise gör inte bort sig med sina Miyota 9015 men Tudors Calibre MT5402 (COSC) är ljusår före.

Tre klockor som tar mycket plats i rotationen. Gillar ju microbrands och min nästa blir nog en Wise till.

Valde att inte ta med min Aevig för den är ju till salu och används inte. Men kanske borde göra det såhär i Halloween-tider 🎃
5QeykVA.jpg
Härlig post av Trådfarsan™️ själv! Man skulle ju gärna klämma på en Wise inna köp🤔 Hur går det med Stinsens planerade roadtrip-g2g egentligen? Hänger det på trasan så att säga?

Kul att hitta den här post. Jag gillar mest ”independent märker” inklusive microbrands som det känns som man får mer klocka för pengarna. Här är flera av mina favoriter.
Min Christopher Ward C60 Sapphire, Brew Metric pvd Black, Nodus Sector gmt Pacific, Echo/Neutra Averau 39 Moonphase, Studio Underd0g Goofy Panda, Venezianico Redentore Enigma, Celegin Precision Timing Draken, Farer Lomond Field och Clemence Watches Photic Diver.
page0.jpeg

Kul att hitta den här post. Jag gillar mest ”independent märker” inklusive microbrands som det känns som man får mer klocka för pengarna. Här är flera av mina favoriter.
Min Christopher Ward C60 Sapphire, Brew Metric pvd Black, Nodus Sector gmt Pacific, Echo/Neutra Averau 39 Moonphase, Studio Underd0g Goofy Panda, Venezianico Redentore Enigma, Celegin Precision Timing Draken, Farer Lomond Field och Clemence Watches Photic Diver.
page0.jpeg
Är det din samling? Fina klockor.
Flera märken jag inte provat men varit lite sugen på.

Denna kombo är ju helt sjukt magisk! Har lite av en händelse hamnat på Squale och såg denna på internet... Men som jag förstår är denna ganska rejäl? funderar på en 1521 (i matt eller blästrad) men en matic med den här blå färgen är ju helt magisk! tar den mycket plats på armen? Och har du haft en 1521/1545 att jämföra med?
Den är 44, men jag skulle säga att den är medel i strlk på mig (har 21 i handled). Med mesh på blir den hyfsat tung och "påtaglig" på armen.
Jag har f.ö. 45:eek:r som är mera "stora" även om jag nog önskar ännu lite större egentligen.. 😂
Har inte provat 1521/1545 tyvärr. För mig är det bara Matic som lockar hos Squale.

Tillbaka
Topp