• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Micromärke från Frankfurt 👌🏽
IMG_5896.jpeg

2024 närmar sig sitt slut, så tänkte köra min klock-krönika för året.

Började segt, men kom igång framåt våren.

Första klockan in var Wise, och detta är nog det som smällde absolut högst för mig. Den är briljant på alla sätt och vis!
XuK1120.jpeg

Ett tag senare dök det upp en Aevig, numera i @MoHaha ´s ägo.
mjsFPgr.jpeg

Sen kom det en Nodus i somriga färger:
n4EnMqd.jpeg

Hade sneglat på Astor & Banks, så när det dök upp en så slog jag även till på den. Mintgrön med allt vad innebär.
pqgEoFY.jpeg

Sista klockan som kom in (Hittils, året är ju inte slut) var en BB58, som förstås kanske inte plastsar i tråden. Men den är med på listan ändå!
luTT8y0.jpeg

Var tvungen att sälja lite för att köpa BB58an, så Nodus fick lämna för den var lite för lik Astor & Banks, sålde även min älskade SPB147:
0Gayj4h.jpeg

Vilket var tufft, då jag verkligen gillade den. Och så här efteråt så skulle jag säga att jag gillade den mer än BB58an. Framförallt så var tavlan det som jag saknade mest. BB58 är ju såklart en bättre klocka på dom flesta sätt och bärs fantastiskt med sina 39mm, men upplevde den nästan lite tråkig med sin matta tavla. Så en blå BB58 står nu högt på villhöver-listan, men det får bli lite senare.
Kanske är en ersättare till BB58an och 147an redan på väg (man måste alltid ha en svart/gilt dykare, det är sen gammalt).

Året är ju som sagt inte slut, så kanske finns det tid och plats för mer klockor.

God jul tråden, ni är bäst! 🎄🎅

Grymt! Den ser superfin ut, bra julklapp!

Vad landade kalaset på?
Strax norr om 10 med allt.

Edit;
De som många andra har ett betalningssystem på sin hemsida som visar priset i SEK. Det blir 10.093 + moms/avgifter.
Så skrev till dem och frågade vad för valutakurs de använder och om jag inte kunde få priset i AUD och betala över Wise Transfer.
De svarade snabbt att visst går det bra, fick sedan -10% julrabatt.
Så totalt blev det;
Klocka 8.350
Moms/avgift 2.352
Totalt; 10.703

Så viss skillnad jmf med priset på deras hemsida.

Om den är värd det får framtiden utvisa - än så länge är jag supernöjd!

Senast ändrad:
Gör som @Birchgrove och summerar året. Fler än jag trodde (nog missat någon med + tog bort G-shock)… 🙈

Ett tag var det en trio av dykare:
IMG_1111.jpeg

SAN Martin har det kommit och gått några. GMT är kvar och borde kanske behållit alla tre egentligen som en fin trio 🤓
IMG_1112.jpeg

IMG_1113.jpeg

IMG_1116.jpeg

Några PRO treks med…
IMG_1109.jpeg
IMG_1107.jpeg

Sommarklockorna Victorinox, Makara och Suunto:
IMG_1102.jpeg
IMG_1114.jpeg
IMG_1100.jpeg

Och en rätt trist Steeldive…
IMG_1099.jpeg

Bäst? Den sista in, SM gmt. Perfekt bygga vidare på 2025 👌🏻 Får bli komplettera med någon dykare etc.

God jul på er 🎅🏻

Tillbaka
Topp