• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Njuter av den här tavlan.
Den är nästan perfekt. Någon form av mjuk sunburst, skön färg, rundad bezel, bra balans i tavlan och härligt kupat glas som ger skön distorsion utåt kanterna.
Synd bara att någon stolle tyckte att det skulle vara datumfönster.... Om man ändå valt mörkblå datumskiva med vita siffror istället. Men helst inte alls.
Nåja, man får klara omvärlden även om den inte är perfekt.
20250109_073234.jpg
20250109_073256.jpg
Datum är överskattat 😊
Blåa tavlor är fint

IMG_6223.jpeg

Fattar. Kan hålla med om att den är lite tråkig, men på samma sätt som en sub är tråkig och för drygt en tjugondel av priset får den vara mitt sub-stitut 🥁
Jo, den är liksom lite för bra för pengen :) Men sen har jag haft den på 43 mm tidigare och gillade nog den lite bättre, tyckte den keramiska bezeln piggade upp. Men hur som jäkla bra klocka för pengarna.

Tjusig i rött! Men då är det inte IxDao va? Skiftar tavlan färg mot mitten? Lite sugen på att köpa någon homage till grabben, då han fattat tycke för min 5303-3..
IMG_2408.jpeg

Jag köpte en Ipose (med Sellita) för lite drygt ett år sedan. Den har funkat helt perfekt, har hög kvalitetskänsla och fin finish.

Enda problemet, som den också delar med Serica (enl vissa reviews, har ej egen erfarenhet), är att länken är väldigt snygg men spännet öppnar sig för lätt. Därför kör jag med ett vintage tropic och går tyvärr miste om den snygga och bekväma länken.

IMG_0798.jpeg
IMG_0797.jpeg

Jag köpte en Ipose (med Sellita) för lite drygt ett år sedan. Den har funkat helt perfekt, har hög kvalitetskänsla och fin finish.

Enda problemet, som den också delar med Serica (enl vissa reviews, har ej egen erfarenhet), är att länken är väldigt snygg men spännet öppnar sig för lätt. Därför kör jag med ett vintage tropic och går tyvärr miste om den snygga och bekväma länken.

IMG_0798.jpeg
IMG_0797.jpeg
Snyggt!
Har inte noterat att spännet skulle gå upp lättvindigt, sitter riktigt stabilt på mitt exemplar iaf. Men en så där skulle helt klart kunna vara ett alternativ till grabben, men Iposen bärs lite större tror jag, men det funkar nog ändå :)

Snyggt!
Har inte noterat att spännet skulle gå upp lättvindigt, sitter riktigt stabilt på mitt exemplar iaf. Men en så där skulle helt klart kunna vara ett alternativ till grabben, men Iposen bärs lite större tror jag, men det funkar nog ändå :)

Det är det där "locket" som är lite lurigt på mitt ex. Det kan öppna sig om man "grejar" med något (som t.ex. ta på sig en skidjacka och när det väl öppnats så är det bara en hake som håller ihop länken och minsta rörelse gör att klockan glider av. Under vanliga förhållanden är det inte ngt problem (t.ex. om man bär kortärmat och inte ägnar sig åt ngt dramatiskt).

Det är det där "locket" som är lite lurigt på mitt ex. Det kan öppna sig om man "grejar" med något (som t.ex. ta på sig en skidjacka och när det väl öppnats så är det bara en hake som håller ihop länken och minsta rörelse gör att klockan glider av. Under vanliga förhållanden är det inte ngt problem (t.ex. om man bär kortärmat och inte ägnar sig åt ngt dramatiskt).
På mitt sitter det som tur är ordentligt, måste till en medveten handling för att gå upp, är iaf känslan. Men, lossar den så är det ju klockan i backen. Så lite olustigt känns det ju :)

På mitt sitter det som tur är ordentligt, måste till en medveten handling för att gå upp, är iaf känslan. Men, lossar den så är det ju klockan i backen. Så lite olustigt känns det ju :)

Det kan ju vara så att den där piggen som håller fast luckan varierar ngn tiondels mm mellan olika ex. vilket räcker för att den ska sitta lite löst vs sitta väldigt fast/hårt. Det var den här review:en som jag läste där man lyfte upp problemet.

1736523621458.png

Tillbaka
Topp