• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Årets första blev en koreansk klocka med emaljtavla. Otroligt fin!
IMG_2687.jpeg

Dag två med min nya kompis. Inte den bästa av bilder men måste dela med mig av tavlan. På kvällen går den mest i mörkblå/svart men när ljuset tittar fram här den härligt nedtonad blå 🙂
1000036945.jpg

Fick nyss hem denna godbit!
ImageKuoe1 (5).jpg
Härligt att se så många fina klockor som ramlar in till er så här i början av året.😁👍
Även om det nog är att betrakta som trakasserier mot mig som ju har tänkt mig att hålla mig till de jag har det här året...😟
Trevlig kväll i alla fall medmänniskor.
20250114_172757.jpg

Jag fick också paket idag. Ingen klocka men i alla fall klockrelaterat.
20250114_193151.jpg

Realia Sweden levererar en stiftpincett och länkförkortningsverktyg.
Jag som alltid hävdat att läder vinner över länk sju dagar i veckan blir ju ändå lite sugen... Det ser ju lite coolt ut att knäppa av och på en rejäl stadig länk till Piccarden.😃
Troligen inte lika coolt som bund, men vem vet. Den som lever får se.
20250114_193709.jpg

Är det någon som av någon underlig anledning råkar sitta på en extra vridring till en Squale 1545? Squale vill ha 2200 plus frakt för en och jag vet inte om jag tycker att det är värt det då jag även måste anlita urmakare för att sätta fast den.

Godkväll forum-vänner, rastlösheten har smugit sig på och börjar spana lite efter nåt kul. Gått igenom en hel del klockor genom åren men haft väldigt få pilot-inspirerade klockor. Spanar in Monchard Telemeter som ser rätt trevlig ut. Ev lite väl mycket vintage-look men det kan ju vara kul att testa. Vill minnas att Alpina gjort mycket aviation-ur också.. Andra tips? Allt är uppskattat. Alltid roligare med bilder också..

2-5-1024x552.jpg.webp

Fick hem Thorn's "bantade" 50 FF. Den är alltså både lättare (Titan) och mindre (38mm exkl krona och 46mm L2L) än vanligt. Som jag hoppades så känns den rätt gjuten för min smala handled. Första intrycket är riktigt gott. Boetten känns utseendemässigt som stål, vilket passar mig som inte är överdrivet förtjust i gråare Titan ytor. "Rally"-tropic bandet måste vara det bästa som jag fått på en kina-klocka.

Det som fick mig att fastna för just den här modellen av de tre som Thorn gjort på det här temat är den subtila rödfärgningen av inner-änden på tim markörerna - den, i kombination med distorsionen från Tophat glaset, ger liv åt tavlan så att intrycket inte blir så sterilt.

thorn_FF_3.jpg

thorn_FF_1.jpg

thorn_FF_2.jpg

Tillbaka
Topp